Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:10

Ik ben nog steeds wel blij met mijn Pfiff BP. Deze heb ik: http://www.daisypaardenshop.nl/a-256999 ... lt-101154/

Ik wil wel nog eens wat anders passen om te kijken of het nog beter kan, maar voor nu voldoet deze prima, heb er van het weekeind de hele middag in gelopen (eerst groomen en daarna zelf rijden, omdat het koud was en hij niet in de weg zit tussendoor niet eens uit getrokken). Gekocht om een jong paard te rijden, maar heb hem nu ook met de indoors voor het 2e seizoen aan.
Afbeelding

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:29

@Baudy fijn dat je ook een bodyprotector hebt gevonden! Las al iets over een mooi kleurtje in de HK ;) En 30 mei gaat vast lukken! De fabrikant zal toch zoveel mogelijk op uitleveren voor 1 april mikken, gok ik.

@Marall ik kreeg de tip om vooral veel thuis met de bp te gaan rijden, zodat hij naar je lichaam gaat vormen en zodat je er aan kan wennen. Dus ik hoop dat ik daar in maart mee aan de slag kan.

@liedje89 ik dacht ooit iets gelezen te hebben dat het sowieso verstandig is om een bodyprotector na 4 jaar intensief gebruik te verwisselen... maar daar heb ik geen keihard bewijs voor dat het zo is. Ik gok dat ze net zoiets aan houden als bij caps (val je dan moet je 'm laten checken.... al gok ik dat mensen dat niet snel doen, behalve als je echt een scheur in je cap constateert)
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 19-01-15 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:34

Het voordeel van mijn bp is dat hij zich niet hoeft te vormen naar je lichaam. Omdat hij uit allemaal deeltjes bestaat zit hij gelijk al goed. Een cap moet bij een val worden vervangen omdat de schaal een barst kan hebben. Lijkt me dat dat bij een bp niet aan de orde is.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:57

Die van mij (sir lancelot) is dit weekend al even getest toen mijn vriendin hem om had en van mijn paard viel. Haar eerste opmerking was "ik voel niks :) " kijk dan doet hij goed zijn werk !

Kwa comfort is hij wat dik en helemaal als je je jas er ook nog overheen doet maar ach indoor is vaak 2x een minuutje en straks outdoor is het warmer dus kan er een tshirt of trui onder.

Wat me wel opviel tijdens de pas sessie van het merk Sir Lancelot bij de Noorderkoggeruiters zaterdag avond was dat ze nu 3 sluitingen aan de zijkant hebben, die van mij heeft er maar eentje van klitteband.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:27

Mijn bp is idd ook direct gevormd naar het lichaam, heerlijk. Is ook niet te dik dus ziet er mooi uit, kan gerust onder mn jas en het valt niet eens op.

Mooi dat Sir lancelot aan heeft gedaan om grotere maten te doen ook :j

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:05

@Letsdunit die 3 sluitingen zijn inderdaad wel handig. Kan je de boel iets comfortabeler dichtsnoeren ;)

Op zich vormen de blokjes van Sir Lancelot ook naar je lijf bij het aan doen. Maar het zijn geen kneiterharde blokjes, daarom vormen ze ook mee met lichaamswarmte (dat bedoel ik met vorm aan nemen ;)). Al lijkt het mij sowieso wel handig dat je 'm een paar keer hebt aangehad voordat je 18km in een soort corset gaat zitten. :P

baudyh

Berichten: 4301
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:12

bedankt voor de tip marjola. Heb nu die mooie Royal bleu is XXL besteld. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:27

Ik heb ook gepast zaterdag bij de noorderkoggeruiters. Maar de L was te groot en de M net te krap :P
Maar werd me verteld dat als ik ff 5 kilo zou afvallen het goed zou zitten.
Dusse 100 euro en 5 kilo voor een bodyprotector haha.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:27

Zojuist een bp tweedehands USG Flex gekocht via de Bokt Markt. Hopelijk past hij, anders gaat hij weer terug op de Markt :)) . Zoveel zal ik er komend jaar toch niet gebruik van maken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:12

Gem, ik hoop dat hij je bevalt. Wij vinden hem heel fijn.

susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:27

Waar bokt al weer niet handig voor is, nu rijd ik nog maar hobbyklasse, maar dat zal wel dezelfde KNHS regels voor gelden.

sjips zeg, maakt het voor mijn wisselbaarheid van de grooms ook weer lastig.
SIr lancelot dus een aanrader?
ook wel fijn dt er bij de BP nu rekening gehouden wordt dat vrouwen over het algemeen gevormd zijn ;)

baudyh

Berichten: 4301
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:42

Ja ik vind het ook lastig. Heb ook verschillende grooms. Een koopt er zelf één omdat ze ook eventing wil gaan doen. De ander niet. Daar wil ik ook een tweedehandse voor kopen.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:29

Hier is de sir lancelot afgelopen weken goed getest bij 2x een flinke val van het paard. Hele lijf pijn van de spierpijn behalve op de plaats van de bodyprotector (rug en ribben ) kortom werkt uitstekend

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:24

Heb de USG Flexi binnen en gepast. Wat is zo'n ding nog zwaar :oo ! Je zal er maar mee moeten rijden, ik zit gelukkig op de bokstoel :D . Maar goed, hij past (ik twijfelde of hij groot genoeg was) en hij zit eigenlijk nog lekkerder met een najaarsjas eronder dan met alleen een trui.
Zit er wel over te denken om de onderste blokjes van het rugdeel te verwijderen, of zou de bp dan afgekeurd worden voor de wedstrijden? Ze zitten niet in de weg wanneer ik zit, maar vind ze wel licht irritant wanneer ik sta. Of het is een kwestie van wennen.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:48

Ik zit erover te denken om de rug protector van Equi-theme te passen.
Vriendin bevalt hem wel goed zo om mee te rijden. En voor €72,90 wil ik hem ook wel proberen.
Ik heb gewoon vaak dat ze rond mijn borsten te klein zijn en ze knellen :o
dan is een maat groter vaak te groot dat dat ook niet zit.
Maar goed voor mij is het nog niet zover, kan nog rustig rond kijken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:11

Ik had equitheme onder het zadel. Als je hem een tijd aan had ging het wel, maar in het begin had ik echt het gevoel dat ik tussen 2 planken zat. Kon amper bukken om dingen van de grond op te rapen. Vooral als het koud was. En alles werd geplet zeg maar. Daarom mijn overstap naar USG Flexi. Die zit gelijk goed en geen probleem met geplette voorgevel.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:16

tine10 schreef:
Ik had equitheme onder het zadel. Als je hem een tijd aan had ging het wel, maar in het begin had ik echt het gevoel dat ik tussen 2 planken zat. Kon amper bukken om dingen van de grond op te rapen. Vooral als het koud was. En alles werd geplet zeg maar. Daarom mijn overstap naar USG Flexi. Die zit gelijk goed en geen probleem met geplette voorgevel.


Had jij ook een rug protector of een gewone body protector ?

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:56

Hier twee backprotectors van hh aangeschaft!
Super dingen je voelt amper dat je ze aanhebt en is gewoon onder een tshirt te dragen. Zelfs mijn paps 2m hoog en breed paste maatje xl. En de hele voorzijde is elastisch dus grote dames passen er ook in
en ze zijn maar 60 euro per stuk. Ik ben er heel blij mee

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:54

NienSCHaap schreef:
tine10 schreef:
Ik had equitheme onder het zadel. Als je hem een tijd aan had ging het wel, maar in het begin had ik echt het gevoel dat ik tussen 2 planken zat. Kon amper bukken om dingen van de grond op te rapen. Vooral als het koud was. En alles werd geplet zeg maar. Daarom mijn overstap naar USG Flexi. Die zit gelijk goed en geen probleem met geplette voorgevel.


Had jij ook een rug protector of een gewone body protector ?


Gewone. Alleen rugprotector leek me niet afdoende. Denk ook niet dat die mogen in de minimathon.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:01

Zoals het op de KNHS site staat lees ik Rug- of bodyprotector
(De rug- of bodyprotector moet voldoen aan de normering EN13158 of EN1621 de keuze van het level is aan de gebruiker zelf. - geen idee of dat klopt of je de level zelf mag kiezen )
Een Air- vest alleen is dan weer niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 22-01-15 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:02

He balen, dacht vorig jaar dat ze verplicht waren dus eentje gekocht maar omdat het niet verplicht was weer teruggebracht. Dat wordt ff shoppen voor april :Y)
Had er een met blokjes, wil dat nu graag weer want zit toch wel veel lekkerder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:24

shelltje schreef:
Hier twee backprotectors van hh aangeschaft!
Super dingen je voelt amper dat je ze aanhebt en is gewoon onder een tshirt te dragen. Zelfs mijn paps 2m hoog en breed paste maatje xl. En de hele voorzijde is elastisch dus grote dames passen er ook in
en ze zijn maar 60 euro per stuk. Ik ben er heel blij mee


Ik zag een poosje terug een aanbieding van een rugprotector bij de Aldi die voldeed aan de EN1621 norm. http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1524510

Had ik hem maar meegenomen. |(

AllEventing

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:40

Bij ons kun je bodyprotectors passen, speciaal aan laten meten en zelfs testen :)

http://www.all-eventing.com/

Alle modellen zijn ook in korte versie, speciaal voor mennen verkrijgbaar.

Anoniem

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:03

Even een update van mijn vorderingen:

Van het weekend Air-o-wear gepast. De eerste bodyprotector plette mijn jongens. De tweede, een maat groter, was het ook niet helemaal. Hoe zeg je dat..... Er was sprake van een "riante ruimte onder het afdak", ondanks aansnoeren. Dat leek me niet de bedoeling. Air-o-wear viel dus af als optie.

Zojuist was ik bij een andere Aldi als waar ik gebruikelijk kom. En daar trof ik zowaar de rugprotector aan die ze elders niet meer hadden. Conform de EN1621 norm. Dus die maar in de winkelwagen gegooid. Toen ik bij de kassa kwam was hij ook nog afgeprijsd. Geen €25,- maar €17,50.

Ik heb hem aan nu ik zit te tikken. Hij zit best lekker. Het is een rekbaar vestje met daarin bescherming over de rug, van boven tot onder. Hij stopt netjes boven mijn billen. Ik voel me er in ieder geval veel beweeglijker in dan in die Air-o-wear.

Uiteraard heeft dit exemplaar geen bescherming voor je borstkas, want het is slechts een rugbeschermer. Als ik echt een serieuze, fanatieke wedstrijdruiter wordt zal ik een andere keuze maken. Maar dat ligt nog zo ver weg... Ik gebruik hem waarschijnlijk alleen bij trainingen de komende tijd. Of misschien een keertje groomen. Dan heb ik nu in ieder geval wat. En misschien loop ik in de tussentijd vanzelf tegen een bodyprotector aan die wel goed zit.