Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:37

jorika1986 schreef:
Ik dacht het zelfde, hier ook een plus plus plus size. Geloof niet dat ik een BP nodig heb, vet absorbeert toch ook schokken :P


:D

Yep. En ik verheug me hier helemaal niet op. Ik ben qua voorgevel ook redelijk goed toebedeeld. Ik denk niet dat ik nog heel fijn beweeg als "mijn jongens" geplet worden door zo'n ding. ;(

Iemand deze al geprobeerd? http://www.amazonexl.nl/index.php?item= ... 51&lang=nl

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:40

Ha ja die vond ik net ook. Ben erg benieuwd inderdaad hoe die bevalt
( zou je boven een bepaald gewicht geen vrijstelling kunnen krijgen, hihi. Sorry grapje)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:15

Ik zit zelf ook even te koekeloeren en kwam deze site tegen
http://www.sir-lancelot.nl/Bodyprotectors.html

De XL maat gaat tot best wel groot... Zwart en verticale strepen kleed af toch? :D

Edit: Sir Lancelot was reeds eerder genoemd.
Laatst bijgewerkt door jorika1986 op 15-12-14 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:17

safina schreef:
jorika1986 schreef:
Ik dacht het zelfde, hier ook een plus plus plus size. Geloof niet dat ik een BP nodig heb, vet absorbeert toch ook schokken :P


:D

Yep. En ik verheug me hier helemaal niet op. Ik ben qua voorgevel ook redelijk goed toebedeeld. Ik denk niet dat ik nog heel fijn beweeg als "mijn jongens" geplet worden door zo'n ding. ;(

Iemand deze al geprobeerd? http://www.amazonexl.nl/index.php?item= ... 51&lang=nl



Als je geen geplette jongens wilt de Air-o-wear bodyprotector lady fit is echt een aanrader. Ruimte voor jongens en gaat met de holte van de rug mee.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 17:52

@de grote maat zoekers: Mijn groom is ook een flinke volwassen man. ;) Aangezien we matchende kleding hebben, zou een matchende bodyprotector wel fijn zijn. (het oog wil ook wat :P)

Ik zag trouwens dat de maten van Racesafe net iets ruimer uitvallen bij XL dan Sir Lancelot.

http://www.canter-equipment.nl/bodyprot ... t-v-a.html

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:06

Ja maar Ppffff 280 euro ( 40 euro extra voor XL) x2 vind ik echt veel.
Dan maar gewoon zwart van amazoneXL voor 99,95 euro

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 18:10

@baudyh deze aankoop is zeker een rib uit je lijf! (Hoe logisch ik deze regel ook vind. Want veiligheid in de sport is belangrijk.)

Ik gok dat bij de minimarathons minder spontane deelnemers zullen zijn. Of ze zijn van een "gemiddelde" maat en kunnen gemakkelijk een bodyprotector lenen.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:59

Als ik heel vaak zou starten zou ik denk ik ook wel een duurdere kopen. Want je hebt hem vaak aan en hij moet wel fijn zitten. Maar ik start echt maar iets van 3 x per jaar en eens een keertje een indoor. Maar ja het is nou eenmaal zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:01

friesam schreef:
Als je geen geplette jongens wilt de Air-o-wear bodyprotector lady fit is echt een aanrader. Ruimte voor jongens en gaat met de holte van de rug mee.


Ah....mooi...dus met steun voor de jongens! :D

Zou zo'n opblaasvest trouwens ook een optie zijn? Voor een groom lijkt me dat lastig, met op en afstappen en hangen. Maar voor de menner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:20

baudyh schreef:
( zou je boven een bepaald gewicht geen vrijstelling kunnen krijgen, hihi. Sorry grapje)


Nou...ik dacht: ik zeg gewoon dat ik hem al aan heb. :+

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:06

friesam"
[quote="safina schreef:
jorika1986 schreef:
Ik dacht het zelfde, hier ook een plus plus plus size. Geloof niet dat ik een BP nodig heb, vet absorbeert toch ook schokken :P


:D

Yep. En ik verheug me hier helemaal niet op. Ik ben qua voorgevel ook redelijk goed toebedeeld. Ik denk niet dat ik nog heel fijn beweeg als "mijn jongens" geplet worden door zo'n ding. ;(

Iemand deze al geprobeerd? http://www.amazonexl.nl/index.php?item= ... 51&lang=nl



Als je geen geplette jongens wilt de Air-o-wear bodyprotector lady fit is echt een aanrader. Ruimte voor jongens en gaat met de holte van de rug mee.[/quote]


Ik heb niet veel, wel een airowear, maar geloof me die plet nog prima hoor.
Voordeel van het dragen van een bp is dat het geen moer meer uitmaakt wat voor bh je aan hebt, hele zaakje zit toch klemvast.

Heb trouwens met de mijne nog nooit gemend, gebruik hem met rijden.
Verplichting vind ik niet raar.
Vriendin van me heeft iets meer gevel en die heeft ook een airowear, zal eens vragen hoe zij vind dat dat zit.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:06

_Marjola schreef:
@baudyh deze aankoop is zeker een rib uit je lijf! (Hoe logisch ik deze regel ook vind. Want veiligheid in de sport is belangrijk.)

Ik gok dat bij de minimarathons minder spontane deelnemers zullen zijn. Of ze zijn van een "gemiddelde" maat en kunnen gemakkelijk een bodyprotector lenen.


Denk zeker dat je daar gelijk in hebt. Ik zal iig niet meer kunnen meedoen met minimarathon wedstrijden. Gelukkig dit jaar toch 2x kunnen genieten :) Lees wel mee, ben benieuwd voor welke jullie gaan. Er zijn toch ook speciale voor op de wagen?

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:08

Jenkins schreef:
_Marjola schreef:
@baudyh deze aankoop is zeker een rib uit je lijf! (Hoe logisch ik deze regel ook vind. Want veiligheid in de sport is belangrijk.)

Ik gok dat bij de minimarathons minder spontane deelnemers zullen zijn. Of ze zijn van een "gemiddelde" maat en kunnen gemakkelijk een lenen.


Denk zeker dat je daar gelijk in hebt. Ik zal iig niet meer kunnen meedoen met minimarathon wedstrijden. Gelukkig dit jaar toch 2x kunnen genieten :) Lees wel mee, ben benieuwd voor welke jullie gaan. Er zijn toch ook speciale voor op de wagen?



Als je niet in Oost gaat rijden mag je nog gewoon zonder bodyprotector.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:25

@Jenkins de regel gaat pas officieel 1 april van kracht. Dus je kunt nog dit indoor seizoen van de NH Cup meerijden ;) De laatste wedstrijd in Hoofddorp valt volgens mij op de laatste dag van maart.

@ardo_iggy aangezien het gewoon een reglement onderdeel wordt en de wedstrijden onder KNHS reglement worden uitgeschreven, zal deze regel in alle districten gelden, lijkt mij.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:42

Racesafe BP's zijn via ebay veel goedkoper, maar dan moet je wel weten welke maat je moet hebben. Door de veters aan de zijkant heel groot te verstellen, ook in plus size.

Ik had vroeger cupmaatje F/G (Daarna mn jongens wat laten verkleinen :D) en paste heel prima in de how's, werden niet geplet, vormde mooi mee.

Hier zie je wel aardig hoe mooi die meevormt met de big boys. ;)

Afbeelding

Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:02

Ook ik ben een stevige menster met flinke voorgevel. En moet dus opzoek naar een bp. En dat voor 2 wedstrijden per jaar...pfff en 1 oefenmarathon. Duur geintje.
Lijkt me helemaal niet lekker zitten en ik zie er dan waarschijnlijk nog dikker uit.
Ben hier niet blij mee.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:06


Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:23

Deze is mooi maar mag deze wel? wat is het level?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:32

MelanieB schreef:
Racesafe BP's zijn via ebay veel goedkoper, maar dan moet je wel weten welke maat je moet hebben. Door de veters aan de zijkant heel groot te verstellen, ook in plus size.

Ik had vroeger cupmaatje F/G (Daarna mn jongens wat laten verkleinen :D) en paste heel prima in de how's, werden niet geplet, vormde mooi mee.

Hier zie je wel aardig hoe mooi die meevormt met de big boys


Ziet er inderdaad uit als een goede verblijfplaats voor big boys. :D Ook een mooie BP (voor zover BP's mooi kunnen zijn 8)7 )

EBay en ik hebben nog niet echt een klik. Ik kan er nooit vinden wat ik zoek. :oo Daarbij moet ik eerst maar eens wat passen voor de maat.

Ik vind zo'n rugbeschermer misschien ook wel een optie.... Weet iemand al wat de vereisten zijn?

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:43

Ik vind het opzich geen slecht idee om een BP te dragen tijdens de marathon maar ik ben wel een beetje bang dat een deel van de oude garde die al jaren een aantal gezellig onderlinge (inmiddels impuls geworden) wedstrijdjes reed daar misschien afhaakt, hier op stal zie ik de oude mannetjes nog geen BP's kopen
Zelf wilde ik misschien sowieso wel een keer aan een BP ook voor het rijden want ik wil ook nog wel eens echt gaan springen, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet echt wijs uit wordt?

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:09

safina schreef:
Ik vind zo'n rugbeschermer misschien ook wel een optie.... Weet iemand al wat de vereisten zijn?


De KNHS heeft in januari een artikel geplaatst met meer informatie :) >> https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/menn ... ne-mennen/

Ik heb vanavond een passessie gehad (via de Ruiterzolder aan de Amstel) en een body protector gevonden! Het wordt een Sir Lancelot (prijskaartje - want ik gok dat andere bokkers daar ook benieuwd naar zijn - €99,95). Ook mijn vader heeft een body protector in zijn grote maat gevonden. Eigenlijk hadden ze geen XXL maat bij Sir Lancelot (ging maximaal tot XL), maar omdat het NLse team van dit merk body protectors gaat afnemen (of in ieder geval team Timmerman) bestaat er nu ook een XXL maat. Misschien handig om te weten voor de menners die op zoek zijn naar een grote maat voor een redelijke prijs. Zo ver ik weet, worden er voor de grotere maten geen meerprijs in rekening gebracht.

Je kon trouwens ook nog leuke kleurtjes uitkiezen! Zwart is ook maar zo zwart ;) Ik heb gekozen voor navy, onze teamkleur. Al lag er ook een hele mooie kobaltblauw op tafel.

Laatste tip: voor op maat gemaakte dingen (bv. kleuren al dan niet met patroon) staat er een aardige levertijd. Ik hoorde vanavond 4 maanden. Dus ben blij dat ik op tijd ben gaan rondkijken. Als het goed is krijgen wij onze body protectors in maart!

Hebben jullie al een fijne body protector gevonden?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:08

Bedankt voor de tip, ik wilde ook een bodyprotector van sir lancelot. nav jou verhaallijn maar besteld. Ik val ook net buiten de XL dus..... Wil 30 mei voor het eerst marathon rijden dit jaar hopelijk lukt dat.

Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:54

Ook ik heb een body protector gevonden een van airowear women maat xl.
past goed! maar of ik het nou lekker vind zitten........ lijk wel een michelinpoppetje.
Ik heb de body protector 2e hands via bokt.
Ook heb ik een uvex body protector women. 2e hands via bokt maar deze valt kleiner uit. maar gelukkig mijn groom past hem.

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:00

Moet je een BP eigenlijk ook vervangen als je er een keer goed mee valt? Dat zou voor mij wel beïnvloeden hoeveel ik er aan uit wil geven :$

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:01

Ik heb eind December een Sir lancelot gepast in Oostvoorne, heleaas had deze winkel niet groter liggen dan een L.
Op de grootste stand paste hij eigenlijk net niet, ging wel dicht maar kon geen adem meer halen, dus ze heeft toen een XL besteld.
Halverwege Februari zou ze hem binnen moeten krijgen, hopelijk past hij in deze maat wel!

Ik verwacht een ontzettende run op BP's eind Maart... Dus voor de dames met bijzondere confectiematen wacht niet te lang!!!