Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 18:03

Veel menners hebben het nieuws vast al op Facebook gelezen.

Mendistrict Oost - Facebook pagina (bron) schreef:
Nieuws van het Menforum:

Het Menforum heeft gisteravond tijdens haar vergadering unaniem besloten om per 1 april 2015 voor de marathon en de minimarathon de rug- of bodyprotector voor deelnemer en grooms te verplichten.


Geen vreemde ontwikkeling vind ik, want er wordt ook op basisniveau keihard gereden. Voor- en tegenstanders van deze regel zullen er vast wel zijn, maar waar ik benieuwd naar ben: welk merk is favoriet onder de menners die tot nu toe met een bodyprotector hebben gereden? Op een menstoeltje zitten is toch wat anders dan in het zadel. :Y)

Dus: welke bodyprotector heb jij? Wat vind je fijn/belangrijk aan jouw bodyprotector (pasvorm, bewegingsvrijheid etc.)?

Tips zijn welkom! :D

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:12

Hows racesafe. Al jaren ook ohz altijd gebruikt in eventing en springen.
Voor mij geen andere meer en bovendien staan ze ook nog eens mooi.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 18:30

@Melanie Bedankt! :) Heb je er eentje met een lange (normaal) of korte rug? Ik zag namelijk die optie online voorbijkomen. De rug oogt op de foto's vrij lang namelijk.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:35

Ik men zelf niet maar ik denk dat die opblaasbare het lekkerste zullen zitten. Wel een beetje lastig om ze ergens aan vast te maken denk ik.

Vroeger had ik met springen zelf altijd eentje van kieffer, die vond ik eigenlijk ook best fijn zitten maar tegenwoordig zijn er andere merken met veel comfortabelere protectors, bijvoorbeeld die met die blokjes!

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:42

Ik rij al met een bodyprotector.
Een van Horka met die losse blokjes, met een normale rug.

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:47

Er zullen vast veel verschillende bevindingen en meningen zijn. Ik heb alleen ervaring met de bodyprotector van harryhorse: lekker licht en zowel mijn groom als ikzelf kunnen ons prima bewegen. Ook de prijs was prima (toch ook niet onbelangrijk)

Succes met de zoektocht voor diegene die er nog geen hebben!

tennan
Berichten: 3121
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:50

Een rugprotector voor bijvoorbeeld skiën of motorrijden lijkt me ook aangenaam :)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:59

Racesafe heeft gewoon de maten op internet staan hoor voor de ruglengtes. :)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:13

De afgelopen 2 jaar heb ik in de (mini)marathon al met bp gereden. Wij hebben de usg flexi body protector. Zit erg fijn.

Opblaasbaar leek me niet handig. Bovendien moet je dan steeds nieuwe vullingen hebben (ik ben namelijk zo slim om te vergeten dat ik dan vast zit aan de kar) En inderdaad de angst of hij het wel echt zal doen.

Deze heeft een rits, dus makkelijk uit en aan, aan de zijkanten verstelbaar via klittenband. En omdat hij uit blokjes bestaat, zit je niet tussen twee planken.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 13-12-14 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:14

Racesafe heb ik voor het crossen en is heel prettig.

Met de airjackets moet je uitkijken, wantt in de SGW ohz is daaronder nog een normale verplicht omdat er een kans is dat ze niet uitklappen. Of op een moment dat het niet moet. Vrees dus dat dat niet eens mag tijdens de marathons.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:23

Heb een sir lancelot die wel wat omhoog kruipt maar dat neem ik voor lief, liever een uurtje met dat ding aan als de rest van mijn leven met pijn. Mijn groom heeft een. Rugbeschermer van harry horse de zit heel fijn.

_Margarita_

Berichten: 2339
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:55

Ik heb de sir lancelot voor onder het zadel. Bevalt prima. Zal hem ook eens testen op de kar

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 20:49

@moonfish dat klopt van de maten. Maar als je op een stoeltje zit kan die punt misschien net te lang zijn waardoor het zitvlak van je stoeltje de boel omhoog drukt - terwijl je maten verder ok zijn. Lijkt mijn niet echt fijn (en ervaar je denk ik alleen in gebruik). Terwijl in het geval van een zadel het in de vrije ruimte hangt. Daarom mijn vraag :)

@Margarita ik ben benieuwd hoe sir lancelot bij jou op de kar zit. :) (volgens mij is die ook net wat vriendelijker geprijsd).

Over de airjackets: je mag toch überhaupt niet vast zitten aan je wagen (reglementair gezien)? Marathonriemen moeten altijd los zijn aan 1 kant (bediend door de groom). Vraag mij af of je dan (hoe miniscuul zo'n touwtje waarschijnlijk is) zoiets mag gebruiken.

@tine die kon ik nog niet. Zal even googlen. Bedankt!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:54

Marjola, iemand op onze vereniging reed er ohz mee in de les. Gevraagd of ik hem mocht proberen op de kar, en dat beviel heel erg goed. Dus toen voor mijn verjaardag gevraagd. :D

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:37

Ik heb er 1 van BR. Mijn pa, man en zusje hebben er 1 met rits en bij alle 3 is nu de rits kapot.

Wij rijden er nu zo'n jaar of 4/5 mee en ik moet zeggen dat ik het nu heel vreemd vind als ik hem
niet aan heb in de marathon. Heb er dan ook totaal geen last van.

_Margarita_

Berichten: 2339
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:39

Ik heb wel de onderste rij blokjes uit de lancelot gehaald omdat ik anders tegen mn zadel aan kwam. Heb een zadel met diepe zit. Mn zusje heeft dezelfde en de blokjes er niet uit, die heeft er geen last van. Marjola, ga je binnenkort nog op dressuur wedstrijd? Dan kan ik hem voor je meenemen. Kan je ff passen.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:48

Komperdell :)
Kost wat, maar oh zo fijn! In het begin als je hem aandoet wat stijf, maar zodra hij opgewarmd is vormt hij helemaal naar je lichaam. Ik merk totaal niet dat ik heb om heb :) Hij zit echt lekker en zeker niet in de weg op de bok.
http://www.komperdell-reitsport.com/en/ ... 136_02.php

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:28

_Marjola schreef:
@Melanie Bedankt! :) Heb je er eentje met een lange (normaal) of korte rug? Ik zag namelijk die optie online voorbijkomen. De rug oogt op de foto's vrij lang namelijk.

Ik heb een normale lengte, maar heb wel een maatje kleiner gekocht zodat idd de rug wat korter is, dus je zou ook al direct kort kunnen kopen. Zitten heerlijk, en mijn groom vind m ook heel fijn, en zit totaal niet in de weg.

Afbeelding

Afbeelding

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:52

Oh echt? Geldt dat in alle klasses ja, ook de hobbyklasse?

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:51

Hobbyklasse zal idd ook wel verplicht worden aangezien het in de minimarathon
ook verplicht word.

Afbeelding

Hier zie je die van mij

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 11:56

Bedankt allemaal voor de tips (en de foto's)!

@Margarita Handig dat je de onderste blokjes eruit kan halen. Bedankt voor het aanbod! Ik heb alleen op dit moment winterstop (de afgelopen dagen konden we ook zwemmen in de bak). Ik gok dat ik pas in het groene seizoen weer dressuur ga starten. Ik pak indoor alleen nog wat minimarathons mee in het nieuwe jaar. Misschien komen wij elkaar dan tegen? En anders ga ik passen in de winkel!

Pluk_01

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:18

Onder het zadel heb ik ook USG Flexi, erg fijne bodyprotector. Eigenlijk merkte ik met rijden nooit echt dat ik hem aan had. Met mennen heb ik hem nog niet aan gehad.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bodyprotector verplicht in de (mini)marathon. Favoriet merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:11

Zijn er hier ook mensen met een maatje meer die een BP hebben. Ik vrees dat ik zo een onbeweegbaar michelen mannetje word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:18

baudyh schreef:
Zijn er hier ook mensen met een maatje meer die een BP hebben. Ik vrees dat ik zo een onbeweegbaar michelen mannetje word.


Hier nog één. Het lijkt me nou niet echt een product dat in plussizes verkrijgbaar is. |(

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:25

Ik dacht het zelfde, hier ook een plus plus plus size. Geloof niet dat ik een BP nodig heb, vet absorbeert toch ook schokken :P