Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RedLady schreef:Ik zoek expliciet een wagen met bankjes achteraan en minstens 16 inch wielen.
Die zijn in dit lage gewicht niet te vinden.Ik heb me al suf gezocht.
En oh ja,de verkoper heeft mijn pony al gezien.En zei me dat hij dit met gemak aan kon.
Grainey schreef:Ik weet niet hoe groot je pony is, maar wij hebben grote shetten 1.04 t/m 1.12 en die zou ik hier in enkelspan niet voorknopen, is veel te zwaar. Verkopers vinden het altijd wel kunnen, maar je pony moet het leuk blijven vinden en voor zo'n zware kar is het niet meer leuk meer.
Als je met kleine pony's ment zul je er aan moeten wennen dat je niet de mooiste marathonwagens kunt gebruiken, zou eerst een kijken naar een die alleen remmen achter heeft, scheelt alweer een heleboel aan gewicht. De bankjes zijn leuk, maar kunnen bij een enkelspan alleen maar gebrukt worden voor kinderen. Wij gebruiken een v.d Mee concourswagen, willen we wat verder weg dan gebruiken we onze marathonwagen, wat ook nog een hele lichte uitvoering is. Hier komt alleen onze kruising shet/welsh of onze dartmoor voor in enkelspan, anders wordt het toch echt een dubbelspan.
Je hebt beperkingen met die kleintjes en daar zul je rekening mee moeten houden, als je toch een super luxe marathonwagen wilt met alles erop en eraan en op pad gaan met het hele gezin dan zit er maar een ding op: een grotere pony.
In mijn proefiel staat de v.d. Mee wel en ja dat is geen marathon, maar de pony loopt er zo een ZZ dressuur proef mee.
Keet schreef:Cavalier heeft de Pinto. Misschien is dat wat voor je? Kan gebouwd worden zoals je hem wilt hebben.
Gelooft dat hij rond de 150 kilo weegt. Tine10 hier op bokt heeft er eentje
Ik heb zelf een ander model van Cavalierben ik zeer tevreden over. Mijn merrie van 95 cm trekt die prima in haar eentje over de weg en op het (wel gemaaid) gras
Keet schreef:Weegbrug
Tine10 heeft toen ze de Pinto gekocht heeft hem ook op de weegbrug gehad, zodat hij ook het gewicht had wat de verkoper aangafgeloof 146 kilo dat hij uiteindelijk woog
Citaat:deze kar komt weg bij Van den Dorpel
Mioux schreef:van een eerder topic op bokt is er zeker al een wagen genoemd, weegt circa 100 kg, dus laat zeggen tussen 90 en 110.
[ Afbeelding ]Citaat:deze kar komt weg bij Van den Dorpel
deze wagen was voor een shetlander van 95 cm.
Hun website:
http://marathonwagen.com/?p=productsList&iCategory=29
staan er 2, pony maat 125kg wagen en 100kg wagen