[LO] Longeerprobleem voorbij!!!

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wiesje

[LO] Longeerprobleem voorbij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 09:45

Het is geen vraag en ook geen probleem meer!!

Een tijdje geleden heb ik gereageerd op een topic hier, met de mededeling dat mijn paard zich niet liet longeren.
Voordat hij goed en wel op de volte liep, daaide hij zijn neus naar me toe en bleef staan. Als ik dan 'achter' hem wilde komen ging ie achteruit lopen en nog erger kwam hij op zijn achterbenen naar met toe. Niet erg grappig dus.
Ik heb mijn ruintje in augustus gekocht van de manege. Hij heeft hier vanaf zijn vierde in de lessen meegelopen en is nu 11. Zeven jaar dus niet gelongeerd, of alleen met iemand erop.

Ik wist echt niet hoe ik hem aan de gang moest krijgen met de longe en heb aan de eigenaresse van de manege gevraagd om hulp. Nu heb ik 1,5 uur les met hem gehad (in drie keer een half uur) en meneer snapt het gewoon.
We hebben een vierkant afgezet. Ik ga bij Kobus staan met de longeerzweep horizontaal tegen hem aan. Op het moment dat ik vooruit zeg, geef ik hem met het uiteinde van de 'stok' een tikje tegen zijn achterbeen. Als hij alleen achter wegdraaide dan deed ik het handvat omhoog zodat hij weet dat dit niet de bedoeling is. Na twee keer snapte Kobus precies wat er van hem verwacht werd en ik kan hem nu gewoon lekker longeren.

Wat een verhaal, maar misschien dat iemand er wat aan kan hebben. Vooral over de manier over hoe hem op de volte te krijgen. Ik ben blij in ieder geval.

www.fjovrili.com
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:59

Da's fijn joh!
Ik heb dat in het begin met mijn vorige paard ook gehad (inmiddels 4 jaar geleden ofzo), die was kennelijk ook niet vaak gelongeerd en deed net zoiets als jouw paard. Achteruit en omhoog.
Wij hebben het toen ook opgelost door een keertje met zijn 2-en te longeren (instructrice & ik), zodat één persoon hem goed voorwaarts kon houden. Daarna wist ie het, en was het klaar Haha! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 09:55

Leuk voor je1 Geniet er maar van toch een soort overwinning.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:42

Goedzo!!

Goed van je!! Misschien snapte het paard je toen dus nog niet?
Liefs, Sjaron en Sjariff

Shariff you rock my world. (L)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie