[ar] het gaat supergoed met het betuigen van pumba

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

[ar] het gaat supergoed met het betuigen van pumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 16:22

ik ben vorige week begonnen met het betuigen van pumba. eerst gewoon het tuig op en tussen 2 kettingen vast laten staan. dat ging heel goed. toen het hoofdstel met oogkleppen en het bitje in. ging ook heel goed. toen het halster over het hoofdstel en een halstertouw aan het halster en toen ben ik wat gaan wandelen over de drafbaan. toen ging ie toch 2 keer aan de kletter. leek wel een rodeo stier. inmiddels hebben we dat een paar keer gedaan en gister heb ik hem voor t eerst in de bak aan de longeerlijn gehad met zijn bitje. ging heel goed en hij zette geen stap verkeerd. vandaag met de dubbele longeerlijn achter hem gaan lopen om het sturen te leren. in t begin wat onwennig en reageerde soms averechts op wat ik vroeg (als ik links stuurde liep hij rechts over zijn achterhand weg) maar na een kwartiertje had hij ook dit in de gaten. het is zon leuke pony als je hem zo aan t werk ziet. echt heel vrolijk en hij heeft er zo te zien heel veel plezier in. binnen kort gaat er wat gewicht achter en dan maar zien wat ie doet. we verwachten eigenlijk dat hij de kar ook geen probleem zal vinden maar we beginnen met een pallet voor de zekerheid. als dat goed gaat gaar hij voor de sulky en ik er naast, en zo gaan we het opbouwen. binnen kort is lon dus ook een menner.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:50

Wat leuk dat het zo goed gaat!!
Nou maar hopen dat het zo blijft gaan!!