[AR] Hoe wat waar aanschaf ponykar (mini-shet)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

[AR] Hoe wat waar aanschaf ponykar (mini-shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 12:48

De wens is er om een ponykar op de kinderboerderij te hebben.

Voor 1 of 2 minishets en er moet een menner uiteraard en een aantal kindertjes op kunnen.

Het bedrag waar ik aan zat te denken is E500,- ivm een mogenlijke vrijgekomen sponsorgift.

Nu wil ik me alvast orienteren om iig wat te kunnen vertellen aan de mogenlijke sponsor.

Welk model is het handigst in mijn wens.
En welke leverancier zou ik moeten hebben voor een dergelijke tweedehands?

Voor tuig ben ik er al uit.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:09

Ik denk dat je het best particulier kunt zoeken op marktplaats of in paardenkrant, paard&spul of regulier 2ehands krantje voor een opknapper.
Je zoekt dan denk ik een type recreatiekar/wagonette.
Mischien is er wel een dealer die wat wil sponsoren maar ik denk dat het makkelijker is wat mensen bij elkaar te krijgen om wat op te knappen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:15

Ik denk dat je met dat budget al snel in de particuliere handel terecht komt, want bij een dealer moet je toch vaak behoorlijk in de portemonnee. Ik denk dat je het beste kunt kijken naar een 4-wielig recreatiewagentje. Concourswagentje zijn niet echt veilig voor kinderen achterop. Een tweewieler is te klein en wiebelt te veel.
Als je gaat kijken, neem dan iig iemand mee die er wat verstand van heeft, er is nog al wat troep op de markt!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:32

idd. een recreatiewagen og wagonette, wagens zijn prijzig, op www.marktplaats.nl staan soms leuke bij.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:49

14, 15 en 16 november is Paard en Koets (Brabanthallen).
Daar staan veel koetsen en dealers. Een nieuwe koets is duur, maar misschien hebben die mensen een 2ehands koets staan (die ingeruild is)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:02

IK denk dat zo een houten wagentje wel wat is .....die worden veel voor shetlanders gemaakt ......ik dacht dat zo een wagentje een Tali-Ho of zo iets heet.
WIj hebben er zelf ook een gehad maar was voor osn niet geschikt.
Maar een kennis van mij heeft ook zo een wagentje en als er dan kinderfeestjes zijn dan word de shetlander ervoor gezet en dan kunnen er wel 6 kindjes op de kar.

Ik zal eens kijken of ik nog ene foto heb van dat wagentje.

ZIjn ook niet schrikbarend duur.......ik verwacht dat je al zo een wagentje hebt tussen de 200 en 500 euro.
Wij hebben dat wagentje toen verkocht voor 350 euro geloof ik.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:20

Afbeelding

Zo een wagentje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:17

Ik zou denken aan een kleine huifkar of iig een karretje waar wat meer mensen in kunnen.
De prijzen zijn zeer uiteenlopend.
Misschien kun je een opknapper kopen? Jullie hebben vast wel een klusman op de kb Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:28

Ik denk dat een huifkar snel te zwaar wordt. Ik vind dat wagentje wat hierboven op de foto staat wel ok.