Ideal tuig roest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:13

Eind januari heb ik een Ideal tuig gekocht. Vandaag viel mij op dat het tuig aan alle gespen/sluitingen/ringen begint te roesten. Is dit normaal bij dit soort tuig? Vind het wel erg snel dat het nu al roest. Kan ik hiermee terug gaan?

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:15

Dat is inderdaad wel snel! Ik heb nu zo'n 4 jaar een Ideal tuig en bij mij geen roest...

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:16

Gaat bij mij om de Eurotech.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:24

Ik heb de Luxe Marathon, maar wat voor soort het ook is van Ideal, zo snel roesten moet niet mogen lijkt mij..

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:03

klopt de eurotech roest op de gespen. Mijn man heeft het tuig nu een jaar ongeveer en daar is het ook al bij en bij anderen die ik ken met dit tuig ook. Ze zullen denk ik iets goedkoper materiaal voor de gespen hebben gebruikt dan bij de leren tuigen.

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 02:01

zit er geen garantie op?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:58

ik heb webtech van ideal en heb ook geen roest.ik zou er mee terug gaan kijken wat ze zeggen,maar ik vind dat niet normaal

Pien28
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:42

Nog geen half jaar oud en dan al roest?
Verhaal halen bij de verkoper, dat mag niet hoor dat het gaat roesten.

Mijn tuigen hangen al ruim 15 jaar in vochtige ruimtes en de gespen roesten nog niet ondanks intensief gebruik.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:59

Zou toch wat zijn als die van mindere kwaliteit zou zijn... slechte zaak. Gewoon kijken wat Ideal daarvan vindt oftewel berichtje aan leverancier.

Heb hier tuigen met luxe, zware en webtech onderdelen en niks roest :7

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:58

Ik heb dit probleem ook ;( gelukkig nog niet heel erg, maar op sommige plaatsen roeststipjes.
Met een leren tuig heb je dit niet, omdat je het regelmatig in het vet zet (mag ik hopen)
Nu kan je beter zo af en toe is met een vet papiertje gaan langs je gespjes van je tuig, daar voorkom je dit probleem mee. Heb dit advies gisteren gekregen van de tuigmaker.
:+

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:23

_Dingetje_ schreef:
Ik heb dit probleem ook ;( gelukkig nog niet heel erg, maar op sommige plaatsen roeststipjes.
Met een leren tuig heb je dit niet, omdat je het regelmatig in het vet zet (mag ik hopen)
Nu kan je beter zo af en toe is met een vet papiertje gaan langs je gespjes van je tuig, daar voorkom je dit probleem mee. Heb dit advies gisteren gekregen van de tuigmaker.
:+



Als ik mijn tuig invet, vet ik de gespjes niet in :D
Ik blijf er bij dat de gespen gewoon (niet zo snel) mogen gaan roesten. Helemaal niet bij een duurder tuig als Ideal.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:30

Fenny schreef:
Als ik mijn tuig invet, vet ik de gespjes niet in :D
Ik blijf er bij dat de gespen gewoon (niet zo snel) mogen gaan roesten. Helemaal niet bij een duurder tuig als Ideal.


Knap dat je om de gespjes heen vet, denk dat er toch altijd wel een beetje vet op achter blijft, dat je per ongeluk met je vette doekje erover gaat!! :+
Ideal tuig vind ik persoonlijk niet onder een duurder tuig vallen, prijs kwaliteit is gewoon goed van Ideal, kijk naar een Maestro, dat vind ik een duur tuig en de tuigen van Kieffer geven ze ook niet weg.
Ideal gebruikt niet topkwaliteit RVS en daar is de prijs ook naar. Dit is algemeen bekend!
Iedereen verwacht maar dat het maar tegen zout water en zweet kan, maar ook een kunstoftuig heeft op een bepaalde manier verzorging nodig. Af en toe een beetje wd40 erop en je zult geen last meer hebben van roest op de gespen!

frodo1993

Berichten: 1023
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:03

hmm, ik was ook van plan om dit tuig aan te schaffen, maar als ik dit zo hoor ..
Spoel je het tuig veel af onder de kraan?
Misschien dat de gespen hierdoor sneller roesten (meer contact met water).
Een lederen tuig spoel je namelijk niet even af.
Maar zowieso zou het voor die prijs niet mogen ..

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: Ideal tuig roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:35

Ik denk ook wel dat veel mensen het ff afspuiten en daarna zo op laten drogen.....ik droog het altijd even af met een handdoek....maar metaal en zweet is natuurlijk ook geen ideale combinatie.
Ben wel te spreken over het tuig en ga het echt proberen om mijn gespjes een beetje vet te houden!