ideal bitloze neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedyweedy
Berichten: 205
Geregistreerd: 30-07-09

ideal bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:50

Voor het droogmennen wil ik graag overstappen op bitloos. Daarom heb ik vandaag de bitloze neusriem van ideal gekocht. Iedereen heeft het over: makkelijk aan je tuighoofdstel te bevestigen. :D

Maar ik vind het helemaal niet zo makkelijk te bevestigen? -O- De plaatjes op de ideal site vind ik nogal onduidelijk en vooral klein. En mijn neusriem past niet door het stuk waar mijn oude neusriem doorheen ging. Kan ik hem dan gewoon door het stuk waar je normaal het bit aan hangt halen?

En ook heeft de ideal site het over 'bevestig het koord aan de gesp van de windvanger' en
'Foto 9: het koord heeft in het midden een lederen stoot. Bevestig deze met een passend gat in de gesp onder de stoot van de windvanger, zodat het koord precies tegen de achterkant van het kopstuk ligt.'

En hier ligt een beetje mijn grootste probleem.
Als ik hem ónder de stoot van de windvanger doe, dan lukt het mij niet om hem ook áchter het kopstuk langs te laten lopen. Nouja, het lukt me wel, maar dan is hij weer niet gekruist.

' b. voer de twee koorddelen ieder door de lussen van het frondeel. De koorden moeten aan de achterkant van de lussen lopen.'
Welke lussen van het frontdeel? Mijn frontdeel heeft helemaal geen lussen volgens mij? :o? Of hele strakke waar ik dat koord echt niet doorheen krijg.

Wil iemand mij asjeblieft helpen, want ik kan er echt geen chocola van maken... ;( Ik zit al de halve dag te puzzelen maar ik zie het gewoon niet.

PS: ik weet overigens niet of dit bij 'naturals' of bij 'aangespannen rijden' moest. Als ik het op de verkeerde plek heb neergezet: sorry! Bij 'naturals' stonden veel bitloze vragen, vandaar.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: ideal bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:42

Ik verplaats je topic naar AR, ik verwacht dat je daar meer reacties zult krijgen. :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:30

op deze link staan wat plaatjes:
http://www.ruitersport.com/ideal-bitloze-neusriem.html

ik zit even te denken, wij hebben 'm ook ooit gehad en dus bevestigd aan een hoofdstel, volgens mij lusje van het koord inderdaad aan de gesp van de windriemen en dan langs de bakstukken naar beneden zoals op de foto's in de link...

speedyweedy
Berichten: 205
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:01

Dat zijn grotere plaatjes idd, dank je :)

Ik geloof dat ik hem nu heb! *\o/*

Behalve dan de neusriem die ik nu door de bitstoten gehaald heb. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.. Maar hij past niet door het stukje waar normaal mijn neusriem doorheen gaat. (*weet even niet hoe het heet*)
Hij is sowieso anders dan mijn normale neusriem, want die stoten lopen niet door. Dat vind ik ergens toch raar, want het zou toch moeten passen- mijn hoofdstel en die bitloze neusriem zijn zelfs nog van hetzelfde merk.

Maar dan moet ik die achterkant van de neusriem (stuk dat direct na de D-ringen komt) vastmaken aan mijn lusje waar normaal de neusriem aan vastzit. Maar dat kan maar aan 1 kant. |(

Moet ik dan die achterkant van de neusriem aan mijn bitstoten bevestigen?
Of toch de voorkant? Maar dat lijkt mij niet want dan gaat het schuiven.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: ideal bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:06

Gewoon bakstukken door de oogjes (volgens mij zijn dat vierkante) van de neusriem halen zoals je ze anders door de bitringen zou halen.

speedyweedy
Berichten: 205
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:56

Oh wat dom van mij!
Hij zit nou gewoon helemaal goed *\o/*

Ik had het helemaal verkeerd omdat ik dacht dat hij in elk geval al deels goed zat de manier waarop ik hem in de winkel had gekregen. Dus die koorden had ik eerst door die vierkante oogjes waar nu dus het bakstuk aan zit :') Nu zitten de koorden wel door die D-ringen.

Hartstikke bedankt viola! _/-\o_

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:33

haha ik zat ook zo met die neusriem in mijn hand voor de plaatjes en snapte er niks van, gelukkig heb ik een vriendin die ook foto's had van de neusriem bij haar paardje en die heeft me het goed kunnen uitleggen.

Gister voor het eerst ermee gement, en ben echt super tevreden hoe ze erop reageerde *\o/* alleen de lussen moeten wat korter anders ben ik bang dat het begin van de leidsels misschien eens vast komt te zitten in de leidselgleuven :+

Afbeelding