Rugklachten. wat is mijn ideale tweewieler/vierwieler?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Rugklachten. wat is mijn ideale tweewieler/vierwieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 14:15

Hoi,

ik heb al jaren last van mijn rug, Heb momenteel een merkloos 4wielertje maar ik merk dat ik niet lang rechtop kan zitten omdat mijn rug pijn doet. Ik rij graag door het bos maar door alle hobbels kan het maar een minuut of 5.

heb een shet x welsh van 4 jaar met mooie vlakke gangen. Maar wat kan ik er het beste achter hangen?
Ik zou liever een tweewieler hebben.

bedankt!

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:41

Met een tweewieler vind ik het lastig om de goede balans te vinden. Ik moet nu best rechtop zitten op mijn tweewieler omdat mijn wagen anders te ver achterover hangt. Dus dat is ook niet ideaal met rugklachten.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:14

Wij hebben een luchtgeveerde marathon koets met een apart verende bokstoel. Je voelt als koetsier bijna geen hobbel. :D

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:18

Als je echt een 2 wieler wilt dan kan ik je de wagen van hans van der mee aanbevelen. Wel degene met de onafhankelijke geveerde bomen.
Ik kon daar als rugpatient prima mee rijden. Neem dan wel een bokkussen op de wagen. Als ik naast de koetsier zat dan zat de rugleuning voor mij net te hoog en kreeg ik wel last van mijn rug. Hij kost wel wat maar een zere rug kost meer ;)

Ik heb een Clever cob uno marathon wagen met geveerde stoel en de wagen veert ook prima. Als ik er goed om denk ontspannen te zitten kan ik prima met deze wagen rijden.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:19

Marloes_R schreef:
Met een tweewieler vind ik het lastig om de goede balans te vinden. Ik moet nu best rechtop zitten op mijn tweewieler omdat mijn wagen anders te ver achterover hangt. Dus dat is ook niet ideaal met rugklachten.

Dan is ie dus nog niet goed in balans :)

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:33

een hans van der mee is nog een toekomst droom. ik snap dat ik geen goede wagen voor 300 krijg maar dacht meer rond de 600 euro? of is dat nog te lage prijsklasse?

De pijn zit niet in mijn onderrug, maar net onder mijn schouderbladen i.v.m. oude blessure.

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:39

MelanieB schreef:
Marloes_R schreef:
Met een tweewieler vind ik het lastig om de goede balans te vinden. Ik moet nu best rechtop zitten op mijn tweewieler omdat mijn wagen anders te ver achterover hangt. Dus dat is ook niet ideaal met rugklachten.

Dan is ie dus nog niet goed in balans :)




Nee, dat klopt inderdaad. We hebben er al naar gekeken en het lamoen een schroefgaatje dichterbij de pony gezet. Maar het helpt niet :\
Instructeur heeft er ook naar gekeken maar we komen er niet echt uit. En ik durf niet teveel te veranderen nu want mijn pony is heel sensibel. Ik heb haar nu best aardig aan het lopen en ik ben bang dat ze een andere gewichtsverdeling weer vreemd vindt...
Maar voor de langere ritten moet ik er echt iets aan veranderen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Rugklachten. wat is mijn ideale tweewieler/vierwieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:57

Heb je nu al een wagen met bokkussen?

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:39

Nee ik heb geen wagen met bokkussen, ik zal eens een foto zoeken van wat ik nu heb.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4049_n.jpg

dit is de beste foto die ik heb van de voorkant van de kar. Weet niet of het nuttig is?

Zou sowieso graag een tweewieler willen omdat dat handiger (lijkt) is in het bos.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Rugklachten. wat is mijn ideale tweewieler/vierwieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:46

Ik denk dat je al veel minder last zult hebben als je een bokkussen hebt. Ook is het (voor mij althans) heel belangrijk dat je voeten goed stevig staan. Mijn rug is kapot gegaan door op een kar te rijden die te groot was voor me. Ook last tussen mijn schouders.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rugklachten. wat is mijn ideale tweewieler/vierwieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:43

Als je goede vering wilt, dan helpen onafhankelijk geveerde bomen aan je tweewieler en een goed bokkussen, echter daar hangt wel een prijskaartje aan. Er vanuit gaand dat je al schokbrekers tussen wielen en bak hebt