[NH][VD]Wat zou het beste voor mij zijn (evalueren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[NH][VD]Wat zou het beste voor mij zijn (evalueren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 20:06

Hey, ik ben niet zo bekend in de verschillende methodes van NH, nou zou ik mettertijd een cursus willen volgen in NH, maar ik weet niet welke Lachen Heb al wel wat rondgekeken, maar ben er nog niet uit, nou vraag ik jullie dus om een klein beetje hulp.
Ik ga jullie nu vertellen wat ik in gedachten heb over NH en het resultaat.
Ik ben benieuwd welke methode/cursus daar het beste bij past.

Eerst wat info over ene paard dat ik van plan ben te kopen.
2,5 a 3,5 jaar, ik zal dus alles zelf moeten doen qua inrijden e.d.
andalusier
merrie

Wat wil ik bereiken: Uiteraard een goede band met het paard, daarbij wil ik gewoon alles ermee kunnen, zie ook zonder zadel en hoofdstel in de bak rijden, kunnen springen e.d. Belangrijk vind ik dat mijn paard lol blijft houden in de dingen die we doen, veel variatie is dus fijn, misschien een methode met meerdere fases.
Ik wil een gehoorzaam paard hebben die dit is omdat zij dat wilt, niet omdat ik dat wil. Oftewel, het moet vrijwillig gaan, als ik ga rijden, dat het paard niet zoiets heeft van * gatver, alweer? *

hoop dat ik genoeg info heb gegeven Lachen wat zou het beste bij mij passen?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:04

Hmm, dit kan alle NH methodes zijn. Wat over die Andalusier. En merrie is niet te vergelijken met een hengst. Er zijn maar heel weinig echt mooie merrie's. Daarbij is een andalusier en fell paard. maar wel met een goed karakter. Een paard die graag wil werken en die je dus makkelijk over vraagt.

Ik heb zelf mijn eigen methode ontwikkeld. Of tenminsten daar blijf je niet in uit geleerd. Kijk maar is op mijn site.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:50

Als jij echt wilt dat je paard alleen vrijwillig dingen doet, dan zul je ook moeten accepteren dat ie een keer geen zin heeft. Is dat echt wat je wil?

Ik heb hier pas een boek over gelezen, het is alleen in het Duits verkrijgbaar, het heet Selbstbewusste Pferde en is van Imke Spilker. Ik heb het nog niet uit maar de filosofie erachter vind ik erg mooi. Vraag me alleen af of het haalbaar is.

Maar waarschijnlijk is dit toch niet helemaal wat je bedoelt Knipoog en wil je gewoon op een paardvriendelijke manier met je paard omgaan. Ik kan je het boek 'uw paard als partner' van Elma Middel aanraden, hierin staan in het kort de belangrijkste nh-stromingen uitgelegd. Zo kun je zelf de methode kiezen die jou het meest aanspreekt.

There is no reality, only perception.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 21:57

thanx Lachen ik denk ook wel dat het een beetje heel ver gezicht is van mij, maar je kan er wel een beetje vanuit gaan, werkt het niet, nouja dan werkt het niet, is mijn paard erg werkwillig en die wilt een keertje niet de bak in en ik heb tijd, nouja, dan maak ik toch een buitenritje, wel even in de bak stappen natuurlijk zodat je er geen vervelende problemen mee krijgt, maar een beetje aanpassen kan geen kwaad, zolang je het maar op de goede manier aanpakt Haha! nee, maar het zal waarschijnlijk niet helemaal haalbaar zijn, ik zal eens kijken of ik het boek ergens kan krijgen, hoeveel kost die ongeveer?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:04

Wanneer je het goed doet, kan je het door jou gewenste resultaat op allerlei manieren bereiken, ook op de "traditionele wijze". Daar hoeft geen methode aan vast te hangen.

Ga eens wat demonstraties bekijken van diverse methoden, en pik eruit wat jou het meeste aanspreekt. Op Paard-Ahoy, in de kerstvakantie, kun je bijvoorbeeld demo's zien van Emiel Voest en Parelli Natural Horsemanship, kun je gelijk eens kijken of je 1 van deze 2 wat vindt Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:39

Welk boek bedoel je lunatje? Dat Duitse boek? Ik heb het via www.mediaboek.nl besteld. Ik vind het een erg leuk boek wat je (nog meer Knipoog) aan het denken zet.

There is no reality, only perception.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 22:48

ik kan helaas maar heel slecht duits dus ben bang dat ik er maar weinig aan ga hebben :S dus ik bedoel eigenlijk de andere, ik heb wel 3 jaar duits gehad, maar ik kwam er maar niet in gestampt Stoom uit je oren

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:59

dat andere kun je ook via mediaboek bestellen.

There is no reality, only perception.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 23:17

ok geweldig Lachen thanx!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:29

promptertje schreef:
Wanneer je het goed doet, kan je het door jou gewenste resultaat op allerlei manieren bereiken, ook op de "traditionele wijze". Daar hoeft geen methode aan vast te hangen.

Ga eens wat demonstraties bekijken van diverse methoden, en pik eruit wat jou het meeste aanspreekt. Op Paard-Ahoy, in de kerstvakantie, kun je bijvoorbeeld demo's zien van Emiel Voest en Parelli Natural Horsemanship, kun je gelijk eens kijken of je 1 van deze 2 wat vindt Lachen


emiel voest en parelli zijn denk ik inderdaad het beste voor je. Niet te zwevie en dingen als zonder zadel en hoofdstel rijden zijn vrij makkelijk te bereiken. Het voordeel van parelli is dat het echt verder gaat en wereldwijd is. Je hebt verschillende levels, waarvoor hele uitgebreide pakketten zijn (wel wat geprijst maar je kan het wel lekker thuis doen) Uiteindelijk kan je dan ook dressuur of springen doen. het voordeel van voest is wel dat het nederlands is.....

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:39

Ik ben zelf helemaal voor Hempfling. Veel mensen vinden zijn boeken niet duidelijk en moeilijk uitvoerbaar. Het is dan ook een boek die jouw begeleid maar niet presies zegt van hoe het moet. Zo ontwikkel je je eigen methode die bij jouw en je paard past. Daarbij is het net als parelli je blijft leren. Het houd nooit op. Van de ene oefening kom je in de andere oefening.
Daarbij hou ik van een trots verzameld paard.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:02

Maar het beste is toch nog altijd www.recreatieruiter.nl Bij ons kun je alles kostenloos uitproberen en datgene nemen wat je het beste bevalt. er zijn mensen met specifieke ervaringen met spaanse schonen *LOL* zelfs gekoppelt aan een dierenarts. Die stoere kerel van haar is bij de hele vereniging geliefd. We hebben de kennis in huis om je vooruit te helpen en de gezelligheid om je te laten blijven *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 22:31

ikke? ben jij vrijwilliger daar ofzo? Het lijkt me hardstikke leuk, ik denk dat ik me maar ga aanmelden!:)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:30

lunatje schreef:
ikke? ben jij vrijwilliger daar ofzo? Het lijkt me hardstikke leuk, ik denk dat ik me maar ga aanmelden!:)


Nee, nog veel erger, ik het meubilair van de NVVR, je kunt bijna niet op weekend gaan of je komt me tegen *LOL* bovendien ben ik van de PR-groep, promoten is dus mijn opdracht binnen de vereniging en dat doe ik graag en vaak, zoals je ongetwijfelt wel gemerkt zult hebben. Daarnaast zijn mijn vriendin en ik het brein achter het eerste buitenlandse tripje van de NVVR, we willen een week paardrijden in het Lakedistrict. Meer info hierover in het komende decembernummer.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 00:18

jammer dat je voor veel dingen een eigen paard nodig hebt :S moet daar nog eventjes mee wachten Verdrietig maar komt vanzelf Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers