[LO]Hoe moet het nou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tiamopatatje
Berichten: 79
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: turnhout

[LO]Hoe moet het nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 11:52

hoi iedereen,

ik ben m'n ponytje aan het opleren maar telkens als ik hem probeer te longeren,weet hij echt niet wat doen,...
als je probeert om hem in een cirkel te laten lopen,loopt hij steedsnaar je toe,en uit verveling bokt hij dan wel eens,...en hij heeft absoluut geen bang van de longeerzweep,dus ben ik een beetje radeloos,..

iemand tips Bloos Huilen Verdrietig ?

{color=red}Tiamo = Verkocht{/color}
{color=pink}Kalupso komt {/color}


ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:25

Mesgien eens laten wennen in een stapmolen ? of is dat een slecht idee ?
Meschien weet ie dan wel wat je bedoeld Haha!

KRAAKPIEP

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:30

dat had ik ook eerst met mijn paard misschien kan je proberen eerst met hem mee te lopen goed de longeer zweep erachter en dan het touw steeds wat losser doen en dan loop jij steeds wat meer naar het midden toe en blijven praten dan dat hij het goed doet ik weet niet of dit ook bij jouw pony zal helpen maar bij mijn paard hielp het wel en anders kun j het met zijn tweeen proberen als het niet in je eentje lukt

veel succes ermee

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:39

als me paard longeer (dat is bijna nooit) longeer ik altijd met 2 longeerlijnen,
hij heeft dan zo´n singeltje op zijn rug met ringen eraan,
een touw aan het bit door de ene ring, en de ander aan de andere kant, achter zijn kont langs, hierdoor kun je hem terug sturen, als ie naar binnen komt....

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:20

Ken het probleem.. maar als je pas bent begonnen met het longeren, dan zou ik gewoon de moed houden.. Ik bedoel, vaak snapt hij gewoon niet wat er aan de hand is... Heb je iets van een roundpen? Of een longeerring? (in principe hetzelfde).. of een kleinere ruimte is ook prima. Je kan het namelijk ook eerst proberen zonder longeerlijnen.. Kun je dat niet, ga dan door tot je paardje 1 rondje goed loopt en stop dan meteen.... stoppen op succes is het belangrijkste.. Enne, dat van de longeerzweep... zolang jij op de juiste plaats staat (op de kruising van de drijvende en leidende cirkel), zou je dat in principe niet nodig hebben om hem echt vooruit te krijgen...

Weet je wat je ook eens kan proberen.... als hij vrij in de wei loopt en jij loopt naar hem toe, wat doet hij dan? Blijft hij staat tot net zo lang je bij hem bent? En als je naar hem toe loopt op een drijvende manier, door druk op hem uit te oefenen (schouders recht, blik op hem gericht, je groot makend), verplaatst hij zich dan? Zo nee, dan heeft je paardje niet echt respect voor je en accepteerd hij jouw ruimte niet... Heeft hij geen respect voor jouw ruimte, dan zul je daar eerst aan moeten werken, wil het longeren goed gaan. Daarnaast ben ik van mening dat een paardje geen angst voor de zweep hoef te hebben, maar wel respect.. en tussen die twee dingen zit een groot verschil!!

Succes!

Been there, done that!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers