Overgang B naar L dressuur mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:42

Misschien een beetje voorbarig, maar hoe hebben jullie de overgang B naar L ervaren? Ik heb pas 2 wedstrijden gestart in de B, maar nu 4 winstpunten. Laagst beoordeelde protocol was 188 punten. Nu zondag heb ik weer wedstrijd. Stel dat ik daar weer 2 punten pak dan mag ik natuurlijk over naar de L. Wellicht wat snel, maar 189, 188, 193 en 188 bied niet veel uitdaging in de B. Echter de overgang naar de L is misschien dan ook wel weer wat snel. Halthouden is nog erg lastig, achterwaarts moeten we nog oefenen en een volte op 1 hand lijkt me nog moeilijk. Ik zit nog een beetje in dubio wat te doen. Vandaar de vraag aan de wedstrijdmenners onder ons. Wat voor punten reed je in de B, en waarmee begon je in de L?

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:16

ik rijd liever L proeven. Was ook in 4 wedstrijden door de B heen nu in de L ga ik wel minder hard. Outdoor is hij altijd wat kijkeriger. Voltes met 1 hand gaan eigenlijk altijd prima. Achterwaarts niet maar dat is natuurlijk maar 1 onderdeel.

Ik zou het gewoon gaan doen !

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:28

Ik start mijn pony's vaak alleen hobbyklasse B als ze eigenlijk nog niet er helemaal klaar voor zijn en dan direct in het L als ik een startkaart aanvraag.

Ik heb met Roos wel B gereden, had toen in 2 wedstrijden 6 punten en ben meteen over gegaan (en in het L ook nooit zonder winst thuis gekomen, in de M 1x en in het Z bleef ik hangen).
Achterwaarts is maar 1 onderdeel, die Whitney nog steeds niet onder de knie heeft :o. Als je haar fijn op 2 leidsels heb lukt die volte met 1 hand echt wel :).

marieke67

Berichten: 329
Geregistreerd: 04-09-05

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:59

Gewoon lekker doorgaan zou ik zeggen! De L proeven zijn echt niet zo gek veel moeilijker dan de B proeven. En die volte met één hand valt in de praktijk echt heel erg mee.

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:17

Wij hadden binnen 2 wedstrijden ook 6 punten en zijn ook gelijk door gegaan.
Gewoon veel oefenen met achterwaarts en het sturen met een hand.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:51

Ik vond de overgang B-L ook niet zo groot.
Heb maar 2x B gestart en had toen ook mijn punten.
Daarna zijn we er een hele tijd uitgeweest en daarna ben ik gelijk L gaan starten...

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:21

Ik heb nu 9 winstpunten in de B en zit ook te twijfelen om over te gaan.
Voor het kampioenschap hoef ik het niet te laten, omdat de hippiade geen B heeft.

Achterwaarts is geen probleem, alleen met 1 hand sturen.

Paard is wel wat kijkerig en we zijn er 6 maanden uitgeweest.

Heb zaterdag nog wedstrijd staan en dan 3 juli. Denk dat ik dan in september over ga.
Zal nog even met jury en instructeur overleggen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:37

Gewoon je gevoel volgen. Met mijn paarden ben ik na 2 wedstrijden gelijk overgegaan, met mijn pony zit ik nog in de B. Wel oersaai. Maar ik heb een hele tijd met (zo bleek achteraf) een te zware kar gereden. Daardoor was het dressuurmatig net niet af, zeg maar. Ben nu 1 keer met nieuwe wagen gestart en geeft heel ander gevoel. Nu denk ik ook aan overgaan naar de L. Ik denk dat het voor je paard ook leuker is om een L proef te rijden, gebeurt meer achter elkaar, dus je houdt ze ook veel beter bij de les.

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:01

Na vandaag durf ik het niet meer aan. Voor mijn gevoel een goede proef gereden, wel wat slordigheden maar goed. En dan krijg je gewoon bijna een verliespunt... ga geloof ik maar op dammen ofzo

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:20

bij hoeveel winstpunten mag je eigenlijk door naar L? ik lees dat hier een aantal mensen met 6 al gingen?

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:47

Van b naar l mag je al met 5 over bij het mennen

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:07

oke! dankje weer wat geleerd.
en van L naar M is dat gewoon het zelfde? of enkel van B naar L?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Overgang B naar L dressuur mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:18

Van de B naar de L is 5. De rest is 'gewoon' 10 winstpunten. Staat gewoon in het regelement.

marieke67

Berichten: 329
Geregistreerd: 04-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:50

tallechie schreef:
Na vandaag durf ik het niet meer aan. Voor mijn gevoel een goede proef gereden, wel wat slordigheden maar goed. En dan krijg je gewoon bijna een verliespunt... ga geloof ik maar op dammen ofzo


Niks van aantrekken hoor.... het is en blijft een jurysport....de aanhouder wint :(:)