[vd]buigen onder het zadel, wel of niet doen?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

boeflover

[vd]buigen onder het zadel, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 19:28

dat zit ik me nou al een poosje af te vragen, zal ik het boefie wel of niet leren. ik denk dat ik inclusief laarzen etc. 55 kg weeg. boefie ging nu al 2 keer een voorzichtige spontane buiging doen met mij erop, net met zn neus tussen zn benen. wat vinden jullie er nu van? wel of niet doen? ik ga uiteraard niet verder dan hij zelf denkt te kunnen!

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:39

als hij het spontaan doet. gewoon de hulp er bij geven. maar doe het niet te veel. het is natuurlijk een aardig gewichtje op hem. en dat moet hij allemaal houden met zijn voorbenen.
dus niet afstraffen. maar zo min mogelijk doen. mijn paard kan net knielen op zijn knieén met mij er op. ook dit doe ik zo weinig mogelijk. hij moet de spieren krijgen om dat goed te kunnen uithouden. zonder negatieve problemen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:48

Gewoon proberen. Als het niet kan doet je pony het niet.
Dennis kan het lichamelijk wel, maar krijg het nog niet voor elkaar om het te vragen als ik er op zit(iemand die er dan naast staat kan het wel vragen en dan doet hij het wel onder het zadel).

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:02

Ja ik doe het ook wel, maar ook met mate. Net zoals bij Dennis, wel met een 2de persoon dan gaat het het makkelijkst.
Ik kan het wel als ik erop zit, moet ik wel een zweepje hebben die half onder de buik, even met m'n hand onder Rachels neus zovan letop we gaan een buiging doen en dan "buig" en dan maakt ze wel een buiging.
Wel altijd zorgen dat je rustig op je paard blijft zitten, zodat je hem niet uit balans haalt. Idd zoals Josien zegt, het paard moet ook de spieren kweken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Banjer
BNB Redactielid, Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:26

je geeft het zelf al aan in een zinnetje... Lachen

Je moet zover gaan als je denkt dat je paardje aan kan... ik wil het Banjer ook leren, onder de man..... maar pas als zij aangeeft dat ze het wil/kan.... (en dan laat ik eerst mijn nichtje van 35 kilo erop met cap en bodyprotector).... ik weeg zelf 54 kilo... dat is denk ik net weer even moeilijker voor haar dan....

Zumba instructor :D
Als er in de hemel geen chocolade is, ga ik er niet naar toe!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie