[AR] struikelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

[AR] struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 16:01

hallow.

mijn vriendin heeft een fjord van 4 jaar vroeger heeft zij altijd voor de kar gelopen en nu word het bereden.
Sinds een maand of twee heeft zij dit fjordje maar als zij in het bos loopt dan stuikelt zij heel erg.
In de bak heeft ze het soms maar de bak is ook zwaar.
Gister 22-09-2003 op een maandag toen hebben we haar gepoetst en wou ze haar hoeven uitkrabben en ze wou niet de benen optillen dus ze valt voorover en gaat op haar knieen grazen waar ze net bij het gras stond wat kan dit betekenen kan het zijn dat ze gewrichtproblemen heeft of iets met de hersenen

help mij a.u.b
tip: ze heeft strijklappen en peesberschermers

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:15

ik zou er toch een veearts naar laten kijken. Klinkt alsof ze er ook veellast van heeft. Ik zou in iedre geval zeker willen weten wat het is, en of er wat aan te doen is.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 17:18

jah we hebben al gebelt maar die assistente zei omdat ze nog jong is moet ze nog goed lopen met rijden

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:20

dat klopt wel, met rijden kun je ook veel oplossen, zorgen dat ze meer de achterhand eronder zet etc. Dan gaat het gewicht van de voorkant af en wordt het struikelen minder (zo was het bij mij) Maar die van jou vriendin wil ook geen voetjes geven, en dus geen gewicht extra op 1 beentje zetten. Of dat wat met rijden te maken heeft...denk´t niet!
Komt de veearts wel?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:22

als de veearts niks kan vinden. dan kan je hem beste oefeningen laten doen die hem bewust maken van zijn lichaam en hem daarbij ook sterker maakt. het kan zijn dat hij niet snapt waar hij het gewicht heen moet brengen. en dus gaat struikelen. kijk is hoe ver het zadel op de schouder ligt. ligt het helemaal op de schof dan moet je hem wat naar achteren leggen. daarbij veel grondwerk. dus los werken werken met balkjes enz.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:55

Hoogst waarschijnlijk ligt dit aan een verkeerde manier van rijden

Van nature loopt een paard met het meeste gewicht op de voorbenen.
Omdat het gewicht er nu bij moet moet een paard leren ook gewicht op de achterbenen te zetten.
Wanneer dit niet goed gebeurt worden de voorbenen overbelast, wat dit soort problemen tot gevolg kan hebben.

Neem goed les, en kijk of er naarmate de achterbenen meer gebruikt worden de klachten verminderen.
Anders de veearts erbij

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:27

Wij hadden mat Flanna in t begin (ca. 8 weken geleden) ook dat ze veel struikelde.
Met hoevenkrabben stond ze gewoon te zwalken op haar benen.
Mijn instructrice zei ook dat ze niet voldoende balans had en dus moeite had om haar evenwicht te vinden.
Wij longeren haar regelmatig en rijden in elk geval 5 dagen in de week op haar. (afwisselend dressuur/buitenrit etc..)
En nu gaat het een heel stuk beter.
Ook oefenen we met balkjes lopen (vind ze zelfs geweldig!! )
Maar vooral met het longeren hebben we de meeste vooruitgang geboekt.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 16:19

mjah wij hebben ook balkjes proberen te lopen maar dan doet ze precies hetzelfde maar als ze er geen zin in heeft dan gaat ze exstra lastig doen en ook als je haar naar het weiland brengt gewoon aan het halster en halstertouw valt ze gewoon omdat ze haar voorbenen niet optilt

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:31

En haar longeren? Bij ons werkt dat heel erg goed....

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 09:30

longeren doet ze net zo behalve als ze er zin in heeft dan dan ddoet ze gewoon alles zonder struikelen

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:09

inderdaat als het paard ergens zin in heeft tilt hij zijn benen beter op. heb je al een dierenarts er naar laten kijken. en dan vooral achouder rug en achterhand. ik kan me niet voorstellen dat hij gewoon omdat hij geen zin heeft ga struikelen. het kost heel veel van zijn energie om zich steeds weer te corrigeren. ik denk toch dat het misdisch is.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 14:24

ik heb het aan mijn vriendin gevraagt maar zij wil geen dierenarts erbij halen Verward

en nu zei ik van het is het beste als je een dierenarts erbij haalt maar ja dat wil zij niet zij wil het zo proberen Verward

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:50

tja dan weten wij het ook niet. jammer dat ze hem niet wil laten na kijken. het is nooit verkeerd. maar ja zij is de baas hé.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 15:03

ja ik weet hert ik heb gezegt dat is het beste voor je pony maar ja zegt ze als je hem na laat kijken komt er nix uit nou dan is er nix meer te zeggen dan komt ze er zelf wel achter .
dat als ik dat had liet ik haar direct na kijken door de DA omdat het ut beste voor je pony/paard is OK dan!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers