[LO] vast op links

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Brendageene

[LO] vast op links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 21:09

Hoi mijn pony zit behoorlijk vast op haar linkerkant, ik ging haar vandaag longeren, rechtsom loopt ze wel al goed, maar linksom zie je ook haar hele achterhand eronder vandaan glijden. Ze was ook nog eens strontvervelend linksom. Hoofd naar je toe draaien en dan hard achteruit rennen Verward
Ik moest vandaag haar echt hard aanpakken, ook met overgangen van galop naar draf en van draf naar stap reageerde ze pas een keer als ik echt heel boos ging praten en de zweep is voor haar neus stak. Ik weet wel dat ik goed achter haar moet blijven met de zweep, maar dan gaat ze heel hard rennen en haar achterhand gleed hierdoor echt een paar keer eronder vandaan (ze viel bijna )Al met al niet echt lekker gelongeerd dus, terwijl het vorige week heel erg goed ging. Ik zit erover te denken om haar misschien met dubbele longe te gaan longeren. Ik heb dit 1 keer gedaan maar was er geen ster in (raak een beetje snel in de knoop)

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen?
Oh ja ik longeer haar met touwtjes (als slof) lekker los, in stap loopt ze VWNW, in draf en galop kropt ze zich hoog op en drukt ze haar rug weg. Alleen in een rustige draf wil ze wel haar hals wat strekken. Ze is een behoorlijk hete pony en een drammertje Haha!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:26

Ja ik heb hetzelfde probleem.... ik longeer haar gewoon met een slof en dan ook linksom en dan de slof best strak.. maar ze kan dan nog wel naar beneden met der hoofdje.. daar wordt di evan mij heel erg los van ook op de linkerkant!

succes ermee!
dikke kus Anike

Mellenie r.i.p
<3
Di Diamanti Lavorati

fiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:20

mijn paardje zit ok vast op de linkerkant. Maar dat is haar moeilijke kant en nu blijkt ze wat problemen te hebben met haar balans....vooral linksom heeft ze dan steun nodig van de teugels. Aan de longe over cavaleti lopen...leek wel of ik haar opniew moest leren lopen (alleen de stap lukte) Met longeren moeten ze meer op eigen benen lopen en met rijden moet ik goed opletten dat ik haar steun geef met mijn benen en juist weinig op de teugels ga rijden! Moeilijk omdat zij daar wel steun op zoekt! Kost tijd, maar het gaat wel beter.
Weet niet of het bij jou paardje ook aan de balans ligt....maar misschien heb je er wat aan!? Verward
gr ellen Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie