[VD] Hoe leren jullie het compliment?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yasmine
Lid Nieuwsredactie

[VD] Hoe leren jullie het compliment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 20:05

Haaj,
ik vroeg me af hoe jullie je pony het compliment hebben geleerd?
Was het niet iets met voetje en dan buigen? Verward

Wil het echt graag weten

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 06:34

Zelf ben doe ik er niet aan, maar volgens mij moet je eerst voetje en een buiging goed onder controle hebben. Vanuit de buiging kan je dan naar een compliment rijden. Is er niks op een site over te vinden?

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:08

Ik leer het altijd vanaf de linker kant. Je pakt met je linkerhand zijn hoefje. je rechterhand tussen de benen door met een snoepje in je hand, dan lok je hem a.h.w. met het snoepje zo dat zijn hoofd naar beneden gaat tussen zijn voorbenen. Dan begeleid je met je linker hand het been (wat je vast hebt) naar achteren.
Wel opletten dat je paardje de buiging aankan. Niet te ver willen gaan in een keer. Langzaam opbouwen!

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:10

Compliment heb ik ook nog steeds moeite mee. We zijn het al een tijdje aan het oefenen, maar het lukt nog niet echt. Rachel durft haar been nog niet op de grond te laten rusten en ze probeert haar been los te trekken Knipoog
Dus we doen gewoon een klein stukje telkens, want ik denk ook dat ze haar evenwicht moet leren bewaren, en dat vind ze nog een beetje griezelig.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie