[Nh] Prijzen van trainingen-reizen etc. redelijk ?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Grani

[Nh] Prijzen van trainingen-reizen etc. redelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 23:04

Daar wordt zo hier en daar wel eens een "stootje" uitgedeeld dat die prijzen zo extreem opgevoerd worden. Niet alleen het woord NH doet bij velen al het skeptische wenkbrauwtje fronsen, maar vooral ook de prijzen die men schijnbaar durft te vragen voor zo'n cursus, waar je nog maar moet afwachten wat dat dan zoal bijzonders zal brengen. Onbekend maakt onbemind. Je moet vaak maar af wachten wat er bij tijd en wijle in het "circuit" over los gelaten wordt. Losgelassenheit vrij vertaald naar het Nederlands.
Voor de goede orde: Ik weet het ook niet; hoor en zie wel eens iets. Ben geen Nh-beoefenaar, wel vrijruiter: Binnen en buitenland reizen-aanhanger van de NN methode van Albert Voorn. Wie zich de moeite neemt om het aanbod van de diverse NH-instanties eens te analiseren komt al vrij snel tot de conclusie dat zich de verhoudingen tussen trainingsdagen- lesuren-clinics-individueel onderricht-in en extern verblijf en mogelijkheden stalling eigen paard, niet zo veel ontlopen. Wat wel meteen opvalt is dat je behoorlijk wat keuzes kunt maken. Je zult je dan wel "eigen" moeten maken met de verschillende termen die men als optie aangeeft. Als je de moeite neemt om de introductiepagina's goed door te spitten kom je in negen van de tien gevallen ook de basisgedachte van het onderdeel tegen. De meesten kunnen inmiddels wel de kern van het begrip omschrijven, maar ook op Bokt kom je toch zo hier en daar wat vragen tegen van: " hoe werkt dat nou in de praktijk ? " Ik heb bij mijn speurtocht naar de verschillende aanbieders bewust het aanbod van PNH buiten beschouwing gelaten omdat je hier te maken hebt met een wereldwijde organisatie structuur die zich alleen maar binnen een bepaald kader beweegt, en daar kun je zoals inmiddels bekend niet zo maar ( als aanbieder) willekeurig van afwijken. Wie belangstelling heeft over het hoe en waarom inzake het NH gebeuren moet eens de site van bijvoorbeeld Het Voetpad bekijken:
www.nh.cybercomm.nl/methods.htm

De meeste namen die hier op Bokt vaak de revue passeren kom je ook op de NH pagina's tegen. Maar voor de goede orde twee links als startpagina:

www.recreatieruiter.nl
www.naturalhorsemanshipbeginthier.nl

Om eens wat prijzen te vergelijken (een greep uit het aanbod), maar ook als je eens iets speciaals zoekt op het gebied van bijvoorbeeld probleem paarden- jonge paarden-zadelmak- communicatie met..Iberisch-Tteam-Hollistische training-blessures-etc. en......wat betaalbare spulletjes: www.touwhalster.tk

Paardencentrum " de paardenmaat ": www.depaardenmaat.com/manege/

www.nh.cybercomm,nl/methods.htm

www.terra-natura.nl ( trektochten in het echt)

www.emielvoest.nl ( die zit al voor 2003 grotendeels volgeboekt !!)

www.paardvriendelijkrijden.nl

www.equixantos.com (hollistisch etc. voor de kids leuke aanbiedingen)

Ik vergeet er bijna een ehm iemand die hier regelmatig op Bokt mee doet en waar ik wel sympathie voor heb: aqua8horse. Mag hij gerust eens wat meer over vertellen dan wat we in zijn profiel kunnen lezen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:50

www.naturalhorses.com

Hij is mijn hoefsmid en af en toe heb ik ook les van hem. Ik vind zijn prijs nog wel meevallen, niet dat ik zoiets iedere week zou willen betalen, maar dat is ook niet nodig.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:26

De prijzen van zijn shop zijn de gebruikelijke, en de lessen vallen dus reuze mee. Daar hoef je bij veel anderen niet mee aan te komen. De toelichting op zijn site ziet er goed uit. Hebben ze al eens in een van de bladen gestaan ?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:28

Grani schreef:
Hebben ze al eens in een van de bladen gestaan ?

Geen idee, mail of bel ze eens zou ik zeggen Haha!
Adres staat op de site.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:33

Grani schreef:
Hebben ze al eens in een van de bladen gestaan ?

Ik denk het haast niet aangezien ze vanuit de Parelli methode werken. Omdat ze geen officieƫl instructeur zijn mogen ze niet echt reclame hiervoor maken en alles bij de naam noemen.
Zelf ken ik ze niet, maar heb er goede verhalen over gehoord in ieder geval.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie