[NH]Zijn nu ineens alle Nh instanties geldwolven ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 10:46

Misschien een terechte knal ? Is altijd maar de vraag. Moet ik hier uit concluderen -uitgaande van wat Botervlieg hier ook stelt, dat men er van uit moet gaan dat, indien een NH aanhanger merkt dat zijn of welk ander paard dat dan moge zijn, naar hem/haar bijv.probeert uit te halen dat paard gelijk in een hoekje zet en als reprimande aan een grote knuffelpartij begint ? Ehh. In vaktermen dan maar: Ttouche met een kalmerende Bach Bloesemremedie ? Knipoog Ik begrijp de ondertoon wel van de stelling tenminste in die zin, dat als je jezelf al die "Paardvriendelijkheid aanmeet", lees: Welzijn van het paard als basis hanteert- je vervolgens niet buiten ieders zicht de paarden ongenadig gaat staan afrossen. In welke tak van het paardengebeuren je uiteindelijk ook actief bent, je zult er rekening mee moeten houden dat er door dieren wel eens wraak genomen zou kunnen worden. Bij bepaalde soorten/types kan dat wat langer duren maar het moment komt er. En dan zijn er voorbeelden genoeg van mensen die het gevecht zijn aangegaan, en die vaak dachten dat ze onaantastbaar waren.Tot het moment dat ze even niet alert waren. En dat is wat vaak gebeurt als je ineens zonder reden aangevallen wordt zonder dat er direct sprake hoeft te zijn van wraak. Dieren zijn in het algemeen alerter dan de mens. Ik dwaal af, maar was in gedachte bij het Topic over de aanval op P.Nibbelink (TV uitzending zie UZ).Een en ander heeft dan toch weer zoveel raakvlakken met elkaar, dat je de neiging krijgt om dit eens in een mixbox te plaatsen met een conclusie van ?......De Moderator ? veel werk hoor. Clown

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:43

Ik heb de intro van een oud krantenartikel over Ton Ogink opgeduikeld.

Citaat:
Als paarden konden praten, dan zou zijn naam in bijna alle stallen dagelijks over de tong gaan. Want Ton Ogink (32) is ‘paardenfluisteraar’. Iemand die paarden van gedragsstoornissen afhelpt en ziektes vaststelt. Zijn kennis van paarden is onvoorstelbaar groot. Sterker, hij is er wereldkampioen in. Deze topper woont echter gewoon in een Vriezenveens rijtjeshuis en moet niks hebben van het grote geld. ‘Als die dure jongens me aan zien komen in een oude Kadett en met een spijkerbroek aan, dan zie ik ze denken.’



Voor belangstellenden zet ik de link erbij voor het hele artikel:

http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... ID=1056282



De journalist had z'n huiswerk niet gedaan, naar het schijnt.

Maar was het nou een eendagsvlieg of is Ton Ogink nog steeds actief?
Op Bokt lijkt hij alle belangstelling (op die van promptertje na) in ieder geval verloren te hebben?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

goh... die woont bij ons in de buurt...
Nooit van gehoord in deze regionen hoor.. Lachen

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 17:22

Die T.Ogink is dus gewoon door de mand gevallen ? En dan kun je maar beter in je "gewone"huis blijven wonen ? De mensen hebben hem gewoon verkeerd begrepen (wie lacht daar ?) Hij is niet in 2001 wereldkampioen Temmen geworden, maar, (en daar heeft men tijdens het informeren zich bij de Brabanthallen behoorlijk in vergist) hij is toen wereldkampioen "fluisteren" geworden.
Hij schijnt ook gesignaleerd te zijn tijdens de Indoor, en die paarden hebben hem toen op de 1e plaats gezet, maar dat fluisteren kun je niet horen. Dan zou je aan een andere fluisteraar moeten vragen of hij/zij de paarden die toen aanwezig waren eens ff wil checken of die man ook inderdaad de rest van de wereld verslagen heeft. In welk hotel zouden die andere cracks gelogeerd hebben ? Eens kijken of-ie nog op fluisterpad gaat de komende tijd. Wie iets weet ? Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:41

Nou, in de Bokt-historie zijn ook wel lyrische klanken te beluisteren omtrent T.O., hoor.
Stop die naam in de zoekmachine en je hebt zo een leuk setje topics te pakken met pro's en contra's.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 19:24

Al gedaan,vandaar-lol-pret-verbazing !

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:45

Ton adverteert nog steeds ergens op een adressenboek-website als "wereldkampioen paardentemmen". Wat zielig toch als je zoiets moet verzinnen om gehoord te worden..... en onbegrijpelijk dat mensen daar toch in trappen!