[LO] Gevraagd: assistentie/les met dubbele longe!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

[LO] Gevraagd: assistentie/les met dubbele longe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 18:54

Ik ben net begonnen met longeren met een dubbele longe.
Ik heb één les gehad van mijn instrucrice en ben nu zelf een beetje aan het oefenen. Ik vind het een hele mooie manier van longeren alleen ik denk dat ik er nog veel meer uit kan halen als ik het beter leer.

Dus:
Wie is flink kundig met de dubbele longe en wil mij + paard eens komen helpen? Daar zouden Waldo en ik héél blij mee zijn!! Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:51

Heb je een pb gestuurd

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:52

Als shasta je niet kan helpen PB je mij maar.

:evaw:

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:56

Ik wil graag een keertje toekijken, ik vind het ook interessant. Heb dan wel geen eigen paard, maar voor de toekomst is het natuurlijk altijd handig om dat soort dingen te leren Haha!

als iemand doordeweeks na 16 augustus en keertje zin heeft om het mij te leren en tegelijk dus te meeten vind ik het ook goed Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:13

dr_jacksel schreef:
Ik wil graag een keertje toekijken, ik vind het ook interessant. Heb dan wel geen eigen paard, maar voor de toekomst is het natuurlijk altijd handig om dat soort dingen te leren Haha!

als iemand doordeweeks na 16 augustus en keertje zin heeft om het mij te leren en tegelijk dus te meeten vind ik het ook goed Haha!

Stuur mij even een pbtje

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:00

Als er veel meer belangstellenden in de omgeving zijn, daar reken ik mijzelf ook onder, is het misschien een leuk plan om Lammert Haanstra een keer te vragen voor een les.
hij zal best wat vragen, maar met een aantal is zioets wel de moeite waard.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:40

Leuk idee Albert! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:09

Hier nog een liefhebber van een clinic met dubbele longe longeren.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:37

ik wil ook wel eens zien hoe dat in zijn werk gaat..
Lijkt me namelijjk zo moeilijk.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:40

ik ga vanavond naar Jur, igg om de passoa op maat te maken en ik denk ook wel ff longeren.
tal, ander kan ik jou ook weleens laten zien hoe het moet (ik heb er les in gehad van mijn instructrice met Omar = lastpak met longeren).

:evaw:

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:43

Lammert Haanstra vraagt inderdaad wel wat, maar wij vonden het de moeite waard. Toevallig vroeg SP mij vorige week of wij binnenkort nog eens naar LH gingen, want ook hij is geïnteresseerd. Dus, ik denk dat vanuit Gouda dan ook wel een autootje (met wellicht ook paarden) richting Apeldoorn zal komen...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:45

als lammert haanstra komt wil ik dat ook weleens komen bekijken.

:evaw:

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:46

Hier nog een die dan graag wil komen kijken!

Sjimmy schreef:
als lammert haanstra komt wil ik dat ook weleens komen bekijken.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:55

Ik longeer altijd met dubble longe kan je zelf direkt inwerken op je paard.
Dat vind ik een nadeel van touwtjes en passoa teugels die moet je van te voren instellen.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:35

Dat vind ik ook het voordeel van de dubbele longe, je kan binnenstelling, buitenstelling vragen rond maken e.d. en tevens de rugspieren trainen.
Gisteren ging het wel goed bij Jur. De passoa is op maat (ongeveer) en dubbele longe ging ook wel goed.

:evaw:

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:04

Ik longeer Dennis ook vaak met een dubbele longe. Je kan net eventjes wat meer vragen en eventueel corrigeren. Dennis is nog al eens afgeleid als er een ander paard voorbij komt en met een touwtje of halsverlenger(meer is er in zijn maat kwa hulpteugels niet te vinden) kan ik hem dan niet netjes corrigeren. Als ik hem af en toe met een hulpteugel en 1 lijn longeer werkt dat niet lekker omdat ik gewent ben om er 2 te hebben. Als je dat eenmaal kan werkt het veel fijner.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:04

De eigenaar van mijn paarden heeft zelf altijd aan mennen gedaan (op hoog niveau) en trainde zijn paarden altijd aan dubbele longe. Nu probeert hij zijn kennis ook aan mij door te geven. Hij is echt heel goed en ik ga ook al heel erg vooruit met het longeren. Ik vind het alleen behoorlijk moeilijk. Het is echt een kwestie van voelen, en je hebt maar zo weinig in je hand! Ik ben nu al zo ver dat ik beide leidsels in 1 hand kan nemen en met een simpele draaing van de pols meer stelling naar binnen of daar buiten kan vragen. Lammert Haanstra heb ik nog nooit echt aan het werk gezien, en dat lijkt me dus ook behoorlijk interessant. Hij heeft ooit alleen de uitspraak gedaan van : 'Goed rijden kan niet iedereen leren, maar goed longeren kan wel iedereen leren'. Dit is bij mij toen ietsjes in het verkeerde keelgat geschoten, want de een kan echt wel beter longeren dan de andere. En longeerwerk op zich vind ik ook echt niet makkelijker dan het rijwerk . Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, en met dubbele longe kun je echt heel mooi werk verrichten, maar je kunt het ook goed verknallen (net zoals met het rijden dus).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers