[AR] Vraagje over een tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

[AR] Vraagje over een tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 18:19

Weer een vraagje van mij.
Ik ben mijn paard dus aan het beleren. Het gaat heel goed en we vinden het allebei erg leuk. Ik wil nu dus zelf een tuig aan gaan schaffen. Ik wil er niet al teveel aan uitgeven want mennen doe ik er voor de lol bij het gaat dus niet dagelijks gebruikt worden.
Mijn vraag is dus eigenlijk weet iemand een adres waar ze tuigen voor een niet al te hoge prijs verkopen?? Nieuw of tweedehands dat maakt niet uit.
Mijn tweede vraag is: heeft iemand ervaringen met de tuigen van Ineke Terlouw?? Ik kom namelijk op marktplaats steeds advertenties van haar tegen voor tuigen die echt spot goedkoop zijn.. Ik vraag me dan af of dat dan niet zo'n geval goedkoop = duurkoop is.. Verward ..

Hoop dat iemand me verder kan helpen!!
Groetjes!!!!!


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:05

Ga alsjeblieft niet bezuinigen op je tuig.

Een goed passend sterk tuig is absoluut een must en vooral geeft dat een veilig gevoel.


Divoza heeft goede tuigen voor een knappe prijs.
Daarnaast kun je kijken voor een 2e hands tuig, let op scheurtjes in het leer, gespjes die goed zijn, check de strengen en je hoofdstel.
leidsel horen lekker soepel te zijn zodat ze niet schuren in je handen.

Je kunt beter iets meer investeren in een goed tuig, dit houd zijn waarde en geeft dubbel plezier ook voor die ene keer in de week dat je ment.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 19:23

Ik bedoelde ook niet dat ik erop wilde bezuinigen hoor!! Ik wil er alleen niet de hoofdprijs voor betalen snappie?? Kijk als je een goed hoofdstel koopt hoeft het duurste ook niet altijd het beste te zijn. Ik dacht dat dit met tuigen waarschijnlijk ook zo zou zijn, maar omdat ik nog niet zo lang met mennen bezig ben dacht ik ik vraag eens rond!!
Ik ben trouwens vandaag bij Divoza geweest en ze hadden maar twee tuigen liggen... Zo een voor trekpaarden en een voor friezen...
Welke van Divoza vind je dan goed? Als ze in de gids staan dan kan ik eens kijken.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:08

Wij hebben een half jaar geleden een Ideal tuig gekocht, niet het goedkoopste, maar ook zeker niet het duurste!
We zijn er tot nu toe erg tevreden over, het is van mooie kwaliteit, en is breed op de borst en op de schoft, dat leek mij voor het paard wel zo prettig.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:24

Bij www.Stadtwijk.nl (of met 'ck') is een nylon-met-leer tuig in de aanbieding. Ik heb exact datzelfde tuig ergens anders bekeken en het is uitstekend.

www.homocaballus.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:05

www.idealequestrian.com
Ideal heeft erg goede tuigen voor een redelijke prijs.
Een enkelspan web-tec tuig paard kost 395 euro, is erg sterk en onderhoudsarm.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:13

Ik ben erg te spreken over tuig van Ideal Equestrian. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Je kunt wel goedkoper tuig nemen, maar na een periode van intensief verbruik zit je opeens iedere week bij de tuigmaker, omdat er bijvoorbeeld weer een stiksel los zit.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:35

Tessebes schreef:
Je kunt wel goedkoper tuig nemen, maar na een periode van intensief verbruik zit je opeens iedere week bij de tuigmaker, omdat er bijvoorbeeld weer een stiksel los zit.

Hoewel ik betwijfel of de duurdere tuigen zoveel langer meegaan, want het genoemde nylon-leer tuig ís van prima kwaliteit, maar voor minder dan 170 Euro kun je er twéé kopen voor je op dezelfde kosten zit..... Moet daarbij wel zeggen dat ik het hoofdstel niet los zou kopen, al komt dat hoofdzakelijk omdat ik nylon niets vind voor de gevoelige huid op een paardenhoofd.

www.homocaballus.net

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 16:06

Bedankt voor de reacties Lachen !!!! Ik ga waarschijnlijk dat nylon/leer tuig kopen van Stadwijck. Ziet er prima uit niet te duur en net wat Huertecilla zegt je kunt er twee kopen voor je op dezelfde kosten van een duurder tuig zit. Ook ga ik het, zoals ik al zei, niet erg intensief gebruiken. Volgens mij is dat tuig dan prima geschikt.
Huertecilla, bedankt voor de tip dus OK dan! !!

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:29

Afhankelijk van hoe groot je paardje is, zou ik kijken voor een gebruikte. Wel goed opletten dat de stiksel goed zijn en dat het compleet is. Ook moet het leer goed zijn onderhouden. Met name cob maat wordt heel veel aangeboden. Ik heb zelf ook een gebruikt tuig gekocht, dit blijkt (volgens Jan van Rijs-Zevenhuizen) een handgestikt tuig te zijn. Het is oud, maar niet versleten en voldoet dus prima voor beleren en kijken hoe ver we met het paard kunnen komen. Ik heb E 150,= betaald voor een geheel leren tuig met bit en leren leidsels.

Over Nylon(versterkte) tuigen hoor je wisselende berichten, met name op gebied van schuren. In het blad Mensport staat regelmatig een artikel hierover, wellicht heeft de redactie nog iets voor je liggen (kopie of zo).

succes,

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 21:03

Ja de maat wordt volgens mij ook nog een probleem... Mijn paard is ongeveer 1.40m maar hij is echt heel breed. Hij past de borst van het tuig van een vriendin haar Belgischtrekpaard!!! En dan hoef ik geneens te verstellen!!!! Een full- schoft is echter te groot...
Haha als ik dit zo lees lijkt mijn paard wel heeeeel erg uit verhouding

Maar goed het probleem met tweedehands tuigen is dat het zo lastig is met passen en zo... Als je betaald voordat je past en het past niet wie zegt dan dat je je geld nog terug krijgt?? En die mensen willen natuurlijk niet meegeven om te passen zonder dat er betaald is... Heel lastig vind ik dat! Zeker als je niet van een bekende kan kopen. En ik moet wel passen voor die rare maten van hem..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:13

Estragon schreef:
Bedankt voor de reacties Lachen !!!! Ik ga waarschijnlijk dat nylon/leer tuig kopen van Stadwijck. Ziet er prima uit niet te duur en net wat Huertecilla zegt je kunt er twee kopen voor je op dezelfde kosten van een duurder tuig zit. Ook ga ik het, zoals ik al zei, niet erg intensief gebruiken. Volgens mij is dat tuig dan prima geschikt.
Huertecilla, bedankt voor de tip dus OK dan! !!


Kijk goed naar de pasvorm! Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit soort tuigen een pasvorm van nul komma nul hebben. Verder vind in die Aars een klojo en zou ik er nooit wat kopen, maar dat is weer een ander verhaal.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 09:29

Hmm ja dat van die klojo... Ik ken m niet dus zal dat even moeten bekijken. Moet wel zeggen dat als het werkelijk een klojo is ik de winkel zo weer uit ben!!
Maar hoezo vind je het eigenlijk een klojo??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:41

Estragon schreef:
Hmm ja dat van die klojo... Ik ken m niet dus zal dat even moeten bekijken. Moet wel zeggen dat als het werkelijk een klojo is ik de winkel zo weer uit ben!!
Maar hoezo vind je het eigenlijk een klojo??


Laat ik het maar houden op een paar voorvalletjes. Het heeft niets met zijn winkel of spullen te maken iig.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:56

Ik heb een tuig van Van UUm in Prinsenbeek.
het is een prima tuig.
Het koste bij elkaar 120 euro.
En dat was helemaal compleet, broek, enz, hoofdstel erbij.
Alleen dat paste dus, niet, wij zijn terug gegaan, en we hebben bijna een heel ander tuig gekregen, omdat het ene wel paste het andere niet, het past allemaal mooi bij elkaar, en het koste niks bij.

Ik vind het een gewleidg tuig, het past goed, zit fijn, mankeert niks aan, en was helemaal nieuw.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:14

Vraag eens rond bij menverenigingen bij jou in de buurt. Wij hebben toen via via een adresje gekregen van een zaak waar ze veel tweedehandstuigen verkochten. En dan kun je het best je pony meenemen om te passen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, OmgiliBot en 7 bezoekers