Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:28

Hoi!

Ik heb nu al diverse handschoenen uitgeprobeerd om mee te mennen, maar helaas heb ik de ultieme nog niet gevonden... De laatste twee die ik heb geprobeerd, waren van Sealskinz (hele dure van de Paardendrogist) en die waren zo lek als een zeef....

Ik zoek handschoenen die a) Absoluut waterdicht zijn, b) Absoluut winddicht/warm zijn en c) Absoluut goede grip hebben bij (natte) leidsels.

De handschoenen die ik heb geprobeerd waren de Ultra Grip van Sealskinz (binnen een uur doorweekt en de leidsels gleden onafgebroken uit m'n handen) en de Lady Winter van Sealskinz (binnen een half uur begon het regenwater door de naden te sijpelen, maar wel een super grip!).

Wie heeft de ultieme rij/men handschoen voor slecht/nat/koud weer gevonden en kan mij zijn/haar ervaringen hiermee vertellen?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:10

Ik heb even voor je getemd dan kan dit topic verplaatst worden naar aangespannen. Ik denk dat je dan meer reacties krijgt ;)
Voor het mennen worden vaak de handschoenen van roekle (volgens mij schrijf ik het verkeerd :P) gebruikt. Geeft goede grip en lekker warm wel redelijk prijzig.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:03

PP >> AR

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:24

ik heb handschoenen van roeckl. Ik vind ze super !!

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:56

Ik gebruik altijd gewone leren menhandschoenen (die van mij zijn wel gewoon waterdicht) En in de winter heb ik zijde onder handschoenen van de bever sport. Heb niet echt meer koude handen gehad.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:12

Dank jullie wel! Welke handschoenen van Roeckl hebben jullie precies? Die van Sealskinz waren ook behoorlijk prijzig, maar dat maakt me niet uit als ze doen wat er beloofd wordt. ;)

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:25


Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:02

Ik gebruik gewoon leren menhandschoenen, Hier heb ik nog nooit natte handen in gekregen. In de winter doe ik er wel eens zakjes in die warm worden. Deze kun je halen in verschillende sportzaken. Ook lekker voor in de schoenen als het koud is. Als mijn handen en voeten warm zijn, kan ik elk weer aan.

Peter7

Berichten: 11
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Sint Nicolaasga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:25

Hoorde laatst dat iemand bij marathon wel surf/zijl handschoenen gebruikt, vooral bij nat weer, worden ze stroef door het water.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:14

cobelens schreef:
Ik gebruik gewoon leren menhandschoenen, Hier heb ik nog nooit natte handen in gekregen. In de winter doe ik er wel eens zakjes in die warm worden. Deze kun je halen in verschillende sportzaken. Ook lekker voor in de schoenen als het koud is. Als mijn handen en voeten warm zijn, kan ik elk weer aan.

Dit warmtezakjes wil ik voor deze winter ook gaan halen, want vorig jaar vroren m'n voeten er - ondanks twee paar thermosokken - bijna af! :+ Lijkt me inderdaad heerlijk! ;)

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:16

Peter7 schreef:
Hoorde laatst dat iemand bij marathon wel surf/zijl handschoenen gebruikt, vooral bij nat weer, worden ze stroef door het water.

Hé, dat is een goede tip om eens na te vragen bij zo'n zaak. Maar zijn die wel waterdicht voor een hele dag?

Peter7

Berichten: 11
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Sint Nicolaasga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:00

Shenavallie schreef:
Peter7 schreef:
Hoorde laatst dat iemand bij marathon wel surf/zijl handschoenen gebruikt, vooral bij nat weer, worden ze stroef door het water.

Hé, dat is een goede tip om eens na te vragen bij zo'n zaak. Maar zijn die wel waterdicht voor een hele dag?

Dat weet ik niet, maar neem aan dat je er ook een dag mee kunt zeilen of surfen.

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:25

hmm...

wil je echt niet ontmoedigen...
Maar mijn hertenleren (hele-fijne-super-handschoenen-waar-ik-heel-blij-mee-ben) zijn echt niet waterdicht.
Wel goede grip, ook indien ze nat zijn en je natte, kleffe leidsels vast moet houden.
Wel ook goed winddicht, ook bij de vingers
En qua warmte doe ik er bij vries-temperaturen van die vingerloze dun gebreide handschoentjes onder en eventueel prop ik er nog een handen-warmer bij, dus koude handen heb ik ook niet...

Maar waterdicht, helaas. Ik kan mn onderhandschoentjes na een paar uur echt uitwringen. :(

Groetjes, lacuna

lyzander

Berichten: 18
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:24

Ariat en BR hebben beide prima menhandschoenen

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:12

Vandaag een setje van Roeckle gekocht, ben erg benieuwd! ;)

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:49


haarlem

Berichten: 317
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: west veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:53

Winter menhandschoenen van Letty's peerdenwinkeltje in Veenedaal met antislip aan 1 zijde voldoen goed voor mij

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:15


Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:16

haarlem schreef:
Winter menhandschoenen van Letty's peerdenwinkeltje in Veenedaal met antislip aan 1 zijde voldoen goed voor mij

Die ga ik even opzoeken via Google! Thanx! ;)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:31

Ik las in Pagasus/ Freizeit im Sattel een methode om je handen droog te houden tijdens regen; over de leren handschoenen huishoudhandschoenen aantrekken!!!

Zo blijven je leren handschoenen droog en de leidsels stroef.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me geen slecht idee.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:41

Dat werkt wel, bij sommige leidsels. Niet alle leidsels blijven mooi stroef met rubber handschoenen. Heb er wel eens menners mee gezien.
Jammere is dat ik nog nooit huishoudhandschoenen ben tegengekomen in het bruin.... En om nu met knalgele of nog leuker: roze op de wagen te gaan zitten gaat me wat ver :D.

Nils_010

Berichten: 1144
Geregistreerd: 22-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:45


sportmennen
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:58

Hoi,
In de mensport worden de menhandschoenen van Letty's design [www.letty.nl]veel gebruikt omdat ze ook bij regen absoluut grip op de leidseld houden. Maar Letty heeft ook de dravershandschoenen van Wahlsten- waterdich en heel warm. Die komen uit Finland, daar hebben ze ervaring met koud en nat weer!
Shenavallie schreef:
Hoi!

Ik heb nu al diverse handschoenen uitgeprobeerd om mee te mennen, maar helaas heb ik de ultieme nog niet gevonden... De laatste twee die ik heb geprobeerd, waren van Sealskinz (hele dure van de Paardendrogist) en die waren zo lek als een zeef....

Ik zoek handschoenen die a) Absoluut waterdicht zijn, b) Absoluut winddicht/warm zijn en c) Absoluut goede grip hebben bij (natte) leidsels.

De handschoenen die ik heb geprobeerd waren de Ultra Grip van Sealskinz (binnen een uur doorweekt en de leidsels gleden onafgebroken uit m'n handen) en de Lady Winter van Sealskinz (binnen een half uur begon het regenwater door de naden te sijpelen, maar wel een super grip!).

Wie heeft de ultieme rij/men handschoen voor slecht/nat/koud weer gevonden en kan mij zijn/haar ervaringen hiermee vertellen?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:50

Moderatoropmerking:
Enkele reacties zijn verwijderd. Het is niet de bedoeling hier handschoenen aan te bieden, de reacties daarop zijn ook verwijderd om het topic goed te laten verlopen.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:07

sportmennen schreef:
Hoi,
In de mensport worden de menhandschoenen van Letty's design [www.letty.nl]veel gebruikt omdat ze ook bij regen absoluut grip op de leidseld houden. Maar Letty heeft ook de dravershandschoenen van Wahlsten- waterdich en heel warm. Die komen uit Finland, daar hebben ze ervaring met koud en nat weer!
Shenavallie schreef:
Hoi!

Ik heb nu al diverse handschoenen uitgeprobeerd om mee te mennen, maar helaas heb ik de ultieme nog niet gevonden... De laatste twee die ik heb geprobeerd, waren van Sealskinz (hele dure van de Paardendrogist) en die waren zo lek als een zeef....

Ik zoek handschoenen die a) Absoluut waterdicht zijn, b) Absoluut winddicht/warm zijn en c) Absoluut goede grip hebben bij (natte) leidsels.

De handschoenen die ik heb geprobeerd waren de Ultra Grip van Sealskinz (binnen een uur doorweekt en de leidsels gleden onafgebroken uit m'n handen) en de Lady Winter van Sealskinz (binnen een half uur begon het regenwater door de naden te sijpelen, maar wel een super grip!).

Wie heeft de ultieme rij/men handschoen voor slecht/nat/koud weer gevonden en kan mij zijn/haar ervaringen hiermee vertellen?

Dank je wel voor je tip! Inderdaad, in Scandinavië zijn ze daar veel meer in thuis!