[LO] longeren!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

[LO] longeren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 21:31

Als ik mijn pony ga longeren wil ze alleen maar hard. Weet iemand daar een oplossing voor Verward ? Ik wil dat ze gewoon normaal draaft en stapt aan de longe en stappen gaat nu redelijk aan de longe want dat kon ze helemaal niet ook niet onder het zadel toen ik haar kocht. nou als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.


bvd suppie!!!


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:10

En kan je dan geen bijzet teugels om doen dat ze net iets naar beneden moet lopen aan de longe die van mij worden daar vaak wel wat minder racerig van...
En ik gebruik zelf ook heel veel stem en gebaren kan misschien ook wel helpen.
Succes....

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:21

Ik heb een jonge pony getraind die dat ook deed. We leieten hem gewoon uit rennen en dan meteen stoppen als het goed ging. Zo leerde hij dat langzamer gaan betekend dat hij sneller terug kon naar de wei/zijn vriendjes. Dus veel geduld hebbben en tijdens het rennen niets tegen hem zeggen, gewoon laten lopen. Belonen als ze langzamer gaat en dan in het begin niet te lang doorwerken. Vrijheid (naar de wei) is de grootste beloning die je een paard kunt geven. Gaat het beter dan kun je de tijd dat je aan het werk gaat opbouwen.

nicky v.d.

Berichten: 293
Geregistreerd: 25-10-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:50

Je kan proberen eerst je pony een kleiner rondje laten lopen zodat hij/zij niet zo hard kan gaan en dan zo langzamerhand je longe wat langer laten worden....misschien helpt t....

gr. nicky

Shadow Lovers Nicky

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:53

Ik zou je pony inderdaad even door laten racen. Ik zou me echter niet stilhouden. Laat hem weten da hij hard gaat omdat jij dat van hem vraagt. Laat hem desnoods in rengalop op de volte gaan. Als je pony terug wil komen spoor hem dan nog eens aan om te blijven galloperen. Vervolgens vraag je dan vriendelijk een overgang naar draf. En na een paar rondjes rustig draven een overgang naar stap. Herhaal dit nog eens een keer op de andere hand en zet je pony vervolgesn in de wei.

Verwacht nog geen verbetering na een week en ook niet na 2 weken. Dit vergt veel consequentie want je pony moet volledig op je stem gaan reageren.

SUC6!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:35

ik zou die pony niet laten rennen, je moet in stap beginnen met longeren. Doe dit in een afgesloten stuk, eerst aan de hand en daarna 1 iemand ernaast die ermee stapt en 1 iemand die de longe beethoudt zoals je normaal longeert. Stapt de pony rustig dan laat de degene die meeloopt de pony los en gaat heel langzaam steeds verder van de pony af. Gaat de pony rennen, weer vastpakken. Dit moet je wel rustig opbouwen, niet gelijk verwachten dat ie het in 1 keer goed doet. Maar laat hem niet rennen, dan geef je hem zijn zin en ben jij dus niet de baas over hem. Probeer ook als je met hem wandelt veel je stem te gebruiken, dat ie snapt wat 'stappen' betekent.
Veel succes ermee.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:57

Ja eerst ff aan de hand stappen. Dan moet je tijdens het longeren niet schuin achter je pony staan, want dat drijft hem alleen maar aan. Probeer net iets voor zijn hoofd te staan, dat remt af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers