welke kar en tuig voor een mini shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:25

Na enige tijd rondneuzen hebben we nog niks passends gevonden, althans niks wat ons aanstaat.

Wie raad welke (lichtgewicht) kar aan en welk tuig?
Het hoeft geen karretje te zijn waar tig kinderen op kunnen, echter zoeken we wel een karretje waar onze dochter bij op kan (uiteraard worden er gordeltjes opgemaakt) zodat die ook lekker mee kan toeren met (haar) shet.
Het betreft een normaal tot fijn gebouwd hengstje van krap aan 80cm

Wie kan ons verder helpen en heeft hier ervaring mee?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:46


Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:59

Evelli schreef:
[AR] welke kar/ tuig voor een mini shet

Je hebt al een dergelijk topic ooit geopend. Daar hebben zo goed als alle kleine pony menners in gereageerd.



klopt maar daar is eigenlijk niets bruikbaars uit gekomen. althans niet voor mijn gevoel.
Het enige wat daar eigenlijk uit is gekomen is een 1 zitter en gezien ik mijn dochter tzt mee wil (en het ook "haar" shet is) heb ik daarom een nieuw topic gemaakt.
Heb in het verleden wel eens topics voorbij zien komen waar wel degelijk lichtgewicht karretjes achter zaten maar waar ook iemand mee kon.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:09

Ja concourswagentjes of zelfbouw karretjes.
De HSHP tweewieler is echt stukken verbeterd, wij hebben er net weer een aangeschaft voor een merrie van een cm of 85 geloof ik :) daar zit een bankje op en kan je dochter mee.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:12

heb er ook al aan zitten denken om zelf een karretje te maken, nouja laten maken door een lasser die dat wel eens eerder gedaan heeft enkel heeft die maten nodig enzo en om van elk "buisje" de juiste maat te geven vind ik erg lastig.
Of zijn er "standaard" maten voor?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:17

Kan je beter een tweewieler van HSHP kopen :) ben je goedkoper uit en is het ook netjes. Zijn echt wel geschikt hoor :)

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:20

Evelli schreef:
Kan je beter een tweewieler van HSHP kopen :) ben je goedkoper uit en is het ook netjes. Zijn echt wel geschikt hoor :)


Heb je daar een foto van?

Vind het namelijk zonde om veel geld uit te geven voor een karretje wat achteraf toch niet helemaal goed is, qua pasvorm of ligging

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:21


Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:24

De Cavalettie staat mij dan het meest aan zo op het eerste gezicht. De 4 wieler vind ik er ook wel erg stoer uit zien, maar word dat niet te zwaar/ groot voor zo'n uk?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:28

Ligt eraan wat je ermee gaat doen (verhard of onverhard) Maar vind de 4wielers van dat bedrijf niet zo je-van-het

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:31

het is gewoon lekker voor de fun, de ene keer lekker het bos in en de andere keer lekker langs de straten beide zeg maar.

vind de 4 wielers er zo grof uit zien, denk dat de shet in het niets verdwijnt bij zo'n kar

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:34

dan zou ik gewoon voor de Cavalettie gaan :) die kan dat wel aan, zeker de nieuwere

Charr_x

Berichten: 1233
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Moerbeke-Waas (BE)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:49

Ik cross met mijn cavalettie lekker door het bos met mijn mini van 82cm. Ook al eens 1 wiel in een konijnengat, flinke klap, alles nagekeken maar gelukkig niks verbogen.
Ik heb er veel slechts over gehoord, maar ik ben heel tevreden!

Pas er ook op met mijn neefje (4) en nichtje (2).

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:30

Pashon schreef:
onze dochter bij op kan (uiteraard worden er gordeltjes opgemaakt)


Weet je dat heel zeker dat je dat wil? Als er echt wat gebeurd en de boel gaat op z'n kant of op z'n kop kan je kind er nooit vanaf.
Hier komen alleen kinderen op de kar die zelf oud genoeg zijn om van een kar af te gaan als ik dat zeg. En als er jongere kinderen op de kar gaan heb ik 1 volwassene per jong kind op zitten (buiten de menner zelf om, die moet zijn aandacht bij de pony hebben, niet bij andere dingen).

Ik heb een oude cavaletti gehad, dat was drama, die wil ik zeker niet meer. Nieuwere schijnen beter te zijn.

Met kleintjes vind ik zelf een concourswagen het fijnst ivm geen druk op de rug. Maar de juiste concourswagen vinden is erg lastig (maar ze zijn er wel).

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 05:50

Ik zou een kind nooit vanmaken aan de wagen. Als er wat gebeurt (bv de kar slaat om) dan wordt ze mee gesleurd. Dan 'gooi' je liever je passagier eruit

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:30

De sulky cavaletti is geschikt om je kindje naast je mee te nemen, een klein concourswagentje zou ook heel goed kunnen, maar die zijn schaars !
Nadeel van de cavaletti vind ik, is dat hij onder het bankje open is, tussen het bankje en het voetbord zit een opening, en een klein kindje daar ook tussendoor kan vallen/glijden, want ze kunnen hun voetjes nog niet op het voetbord zetten.
Als ons zoontje van het bankje af stapte, dan stapte hij naast/achter het voetbordje en als we niet opletten dan zou hij onder het bankje terecht gekomen zijn ( we stonden stil, maar toch ! ) dus dat hebben we zelf dichtgemaakt voor de veiligheid.

Ons zoontje van 3 jaar ( bijna 4 ) gaat sinds 3 weken mee op de wagen met onze C-pony naar het bos e.d., voor die tijd alleen naast me als onze kleine shetlanders in tweespan naar het bos gingen, we hebben goed gekeken wanneer hij "oud" genoeg was, om zich vast te houden, schrap te kunnen zetten.
Hij zit stevig naast me, kan zijn voeten op het voetbord zetten, en mijn man staat altijd achter op de marathonwagen en houd ons zoontje vast als we draven.
Geen gordels, dan kan je groom nooit je kindje eraf pakken als dat nodig is.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:18

Oke geen gordeltjes dus. Het is trouwens niet de bedoeling dat ze mee gaat als de pony echt aan het werk "moet" voor de kar, het is voor haar enkel gewoon een keertje lekker stappen.
Madam kan zich goed vasthouden en luisterd als we met de paarden bezig zijn voortreffelijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:58


Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:57

Bedankt over het karretje zijn we wel uit wat het word.

Nu zoeken we alleen nog een goed kwalitatief tuig wat uiteraard goed past.

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:32


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: welke kar en tuig voor een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:17

Ik heb de oude cavaletti, en die doet inmiddels alweer een jaar of 5 prima zijn werk. De nieuwe schijnen idd beter te zijn, maar ook de oude is een prima starters wagen.

Jeraldcart's zijn voor 1 persoon, schreeuwend duur, en IMO zonde van je geld om gewoon ff voor de fun mee te rijden (als je nu regelmatig shows rijdt is het nog wat anders)