voorstellen en vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

voorstellen en vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:16

hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en zal iets vertellen over mezelf en mijn veulen.

ik ben 29 en kom uit rotterdam. als werk ben ik onderwijsassistent op een basisschool. in mijn vrije tijd besteed ik veel aan mijn dieren (heb ik er nogal wat van) en zit veel achter de pc.
zoals velen hier (zowel niet iedereen) is mijn grootste hobby de paarden.
sinds mijn 11e rijdt ik paard met diverse tussenpozen erin. een paar jaar geleden heb ik eigen paarden gehad, maar ben door omstandigheden er een tijd tussenuit geweest.
nu heb ik sinds een paar weken weer een veulen samen met mijn vriend. het is een welsh c / d categorie (is even afwachten hoe hij uitgroeit). momenteel staat hij nog bij zijn moeder en rond half / eind augustus mag hij weg. hij komt dan op een opfokstal te staan tussen leeftijdsgenootjes.

nu mijn vraag.........
ik ben erg geïnteresseerd in vrijheidsdressuur en natural horsmanschip. dit omdat ik strakjes een goede band met het veulen op wil bouwen (ben er nu al een beetje mee bezig door heel vaak naar hem toe te gaan). nu wil ik dus zodra ik hem op de stal heb staan beginnen met de vertrouwensband (verder) op te bouwen. zijn er oefeningen die ik op deze leeftijd al met hem kan doen? en dan bedoel ik simpele dingen en geen buigingen etc, dat komt later wel eens.
misschien is deze vraag al vaak gesteld, maar ik hoop toch dat jullie mij wat meer kunnen vertellen erover (ben er nog niet zo heel goed mee bekend, heb wel het boek paardenschool en zoek veel op internet naar info).

groetjes, jolanda