Gek word ik van mijn zoektocht naar een goed passend menhoofdstelletje voor mijn pony's en dan vooral voor mijn Welsh-A-tje Alwyn.
Ik had tot poosje terug een merkloos hoofdstelletje. Dat is op maat gemaakt door ontzettend veel gaatjes bij te prikken en overige leer er dan maar af te snijden, was anders geen gezicht. Was maatje shet.
Dit in elkaar gefabriekte hoofdstelletje pas ook op mijn andere Welshje, Snuit. Maar daar ik ze in tweespan wil, wil ik dezelfde hoofdstelletjes. En het liefst eentje waarbij ik niet allerlei gaatjes moet bijprikken. Staat zo slordig

Mooi Ideal tweespan tuig op de kop getikt op marktplaats, zonder hoofdstelletjes. Misschien niet handig maar ons ben zuunig en het kost al genoeg... maar had ook zoiets van kan die hoofdstelletjes er zo bijkopen dus huppatee...
een Ideal hoofdstelletje maat shet opgehaald en gepast, te groot

Toen zag ik 2 hoofdstelletjes maat shet hier op bokt. Ene hoofdstelletje past bij Snuit, maar niet 100% zit wat te krap bij de oogkleppen naar mijn zin en de top van de windriemen / de frontriem zit niet echt mooi. Plus dat de neusriem bijna te klein is. Maar goed, het is wel werkbaar. Maar ook deze maat shet is weer te groot voor Alwyn

Heb nu dus zijn 'oude' hoofdstelletje voorzien van de frontriem van het ene nieuwe hoofdstelletje zodat ze in ieder geval hetzelfde lijken.
Maar heeft iemand hier gewoon een menhoofdstelletje wat wel zonder al te veel aanpassingen op een klein hoofdje van een Welsh-A'tje past? De shetmaat is gewoon te lang en de oogklepjes zitten dan te laag bij de ogen, ook al zet ik het op z'n kortst.
Denk dat ik nu maar mini-shet maat ga proberen en dan de neusriem / keelriem van de shetmaat afhaal of zoiets. Maar het zou toch zo mooi zijn als er iets is dat gewoon past. Wie heeft suggesties?
Hier het hoofd in kwestie