maximum trek gewicht grote shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

maximum trek gewicht grote shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:35

Ik wil een concourswagen kopen, heb een grote shetlander van 1.10 . De concourswagen weegt rond de 130 mijn zusje en ik 130 samen als we met zijn 2tjes weggaan, nu rijd ik op de weg en af en toe voor sprintje op het gras, is deze wagen te zwaar voor mijn shetlander?

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: maximum trek gewicht grote shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:18

Dat komt aan 260 kg.
moet opzich nog wel kunnen, ligt ook aan het gewicht van je pony. En of deze goed getraind is.

Gebruik verder de zoekfunctie eens; er zijn hier al veel topics over geweest, ook een hele recente:
[AR] hoeveel kg. kan een shet trekken?
[AR] Hoeveel mensen kan een Shet trekken?
[AR] gewicht A pony
[AR] Gewicht van de wagen + combinatie met paard

Overigens gaat de regel van 1, 2 of 3 x het gewicht v/d pony (zie bovengenoemde topics, goed leesvoer) niet altijd helemaal op;
een lichte wagen met erg kleine wieltjes heeft veel rolweerstand en zal daarom soms zelfs zwaarder kunnen trekken dan een wat grotere, zwaardere wagen met grotere wielen die minder rolweerstand heeft.

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 18:20

heb nu een dutch marathon wagen gekocht, weegt 150 kilo,nu loopt de shetlander loopt 6 keer per week voor een 4 wieler, met af en toe 3 volwassenen, dit is te licht, hij loopt zo voorwaarts, hem de hele tijd inhouden vind ik vervelend.

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 18:21

Nog een vraag kan je met shetlanders 1 is is 1.10 en de ander 1 meter ook 2 span rijde, ze zijn even voorwaarts, plaatje maakt me niet uit

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:23

Dat hij voorwaarts is wil niet zeggen dat het niet te zwaar is voor hem ;)

3 volwassenen met een enkelspan shet vind ik toch wel vrij veel en zwaar eigenlijk.....

Ook voor je 2e vraag verwijs ik je graag naar de zoekfunctie; we zijn hier geen automatisch antwoord-apparaat; zoekt en gij zult vinden, die vraag is al héel veel gesteld.