Langboom sulky cavaletti..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:52

Ik heb sinds een tijdje een sulky cavalettie voor mijn poowns, en ik ben er erg tevreden mee. Het ding loopt lekker, en mijn ponys gaan er super voor.
Nu weet ik dat er een langboom bestaat voor de cavaletti. Ik heb al eens eerder een topic gemaakt over de tweezitter zelf, en daar kwam het wel ter sprake, maar dit topic is dus specifiek bedoeld voor de langboom.

Ik zit er over te denken om tzt een langboom aan te schaffen voor de tweezitter. Bij mij heb ik tot nu toe geen enkel probleem met de balans, dus dat zit wel goed. Maar in een ander topic op een ander forum was iemand die meldde dat de langboom omhoog stond in plaats van recht naar voren, dus dat het ding eigenlijk technisch gewoon niet zou kloppen.

Daarom mijn vraag. Is er iemand met een langboom voor de sulky cavaletti? Zo ja, heb je er een foto van? Bevalt het?
Als je er wel ervaring mee hebt, of er iets over weet, meld het dan vooral ook hier, want alle info is welkom.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:32

Ik ben er erg benieuwd naar

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 19:55

Ja, ik dus inderdaad ook. Anders moet er tzt nog een ander karretje bij komen vrees ik :o

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:19

wil je dan een 2-span voor je 2-wieler?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:27

Kan prima met een goed te verstellen tweewieler (HCA bijv, sulky en tweewieler zijn al geleverd voor een tweespan) maar met een tweewieler die je niet heel precies kan afstellen lijkt me het niet comfortabel.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:49

Een HCA sulky met tweespan !! prima in balans, maar ............ wel even wennen hoor
Afbeelding

Ik ben er heel erg blij mee, kan alles in 1x meenemen naar de menles in een gewone trailer.
Super comfortabel.

Maar goed, het is geen sulky cavalettie met een langboom, op de foto van de verkoper komt die langboom ergens ter hoogte van de oren van je pony uit. :7 lijkt mij niks, misschien kun je beter door een smid een langboom laten maken ?? dan is ie meteen naar je zin.
Het gewicht bij een tweewieler met langboom moet alleen wel veel verder naar achteren als bij een enkelspan sulky, weet niet of je dat red met een sulky cavalettie.

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 09:37

Momenteel ligt het gewicht van de tweezitter helemaal naar voren, en dat kan nog een heel stuk naar achteren toe.

Ik weet ook niet of ik het ga doen, maar ik had inderdaad bovenstaande foto's gezien, en dus werd ik eigenlijk wel nieuwschierig ernaar, of het voor de cavaletti ook zou kunnen. Ik vond inderdaad ook dat de langboom ver naar boven lag, maar daarom de vraag of iemand er ervaring mee had. Anders misschien maar eens een uitstapje naar een winkel maken, kijken hoe het eruit ziet.

Kijken kan nooit kwaad, denk ik.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:57

neem een fototoestel mee, ik ben erg nieuwsgierig

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Langboom sulky cavaletti..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 13:07

Zal ik inderdaad doen :) Maar ik weet nog niet wanneer ik ga hoor, kan best nog wel een tijdje duren ;) Maar als ik ga, laat ik het hier zien ;)

For now, mensen met ervaring, weest welkom!

joytje_05

Berichten: 474
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:34

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaringen. Ik ben nl. ook van plan om zo een te kopen. Ideaal dat je die nu ook voor de sulky kunt kopen!