[AR] Mennen in de regen slecht of niet slecht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Isa

Mennen in de regen slecht of niet slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:29

Hallo,

De titel zegt al veel.

Mennen in de regen slecht of niet slecht, daar wil ik graag jullie mening over weten.
(lichte regen zodat je nog wel alles goed ziet)

alvast bedankt

ZusJacobs

Re: Mennen in de regen slecht of niet slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:30

Hoezo zou het slecht moeten zijn? Voor het paard? Voor de kar? Voor het tuig?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:30

Dat zou 150 jaar geleden wel problemen hebben gegeven, toen er nog geen auto was en iedereen afhankelijk was van vervoer met paard en wagen, denk je niet?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:32

hehe..zou inderdaad zwaar problematisch geweest zijn.

Nee volgens mij kan dat prima, maar moet je meer aandacht besteden aan je tuig.

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:33

Je moet wel je tuig goed onderhouden als je door de regen hebt gereden. Maar verder?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:34

Zie het probleem ook niet zo.
Bovendien op de wagen makkelijker poncho of regenpak aan te doen dan te paard.

En ik heb mazzel... kunststof tuig :+ .

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:35

Ik vind van wel, straks valt je paard nog uitelkaar!

nee moet volgens mij geen problemen leveren.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:21

BRT-->AR

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:35

Nee niet slecht hoor. Regenjas aan en gaan met die banaan!
Tuig even afdrogen naderhand.
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 27-07-10 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:36

enige wat ik mij kan bedenken is dat paarden met ijzers wat makkelijker uit kunnen glijden in de regen...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:16

hmmm... allemaal leuk en aardig die sarcastische berichten.
Maar ik weet niet wat voor aanspanning de TS heeft...
Ik men zelf met een shetlander voor een tweewielertje (zo'n bekende zwarte) en ik voel me dan wel heel klein.
Ik men wel gewoon in de regen, maar ik draag dan wel een schrikhesje om een beetje beter zichtbaar te zijn.
Verder na het rijden in de regen gaat het gehele tuig uit elkaar en wordt het schoongemaakt (ik heb niet de luxe van een kunststof tuig, haha)
En mijn pony staat 24/7 buiten, dus als hij nat is van de regen en er zit wat zand of modder op zn lijf besteed ik wel extra aandacht aan poetsen of spons ik hem af zodat het tuig niet kan schuren.

Het mennen in de regen an sich is geen probleem. maar mijn voorbereiding is wel anders dan wanneer ik ga mennen met een lekker zonnetje :)

Groetjes, Lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:28

Zoals Lacuna zegt kan het perfect mits de nodige voorbereiding en nabereiding.
Zelf ben ik er geen fan van. Als het regent heb ik er geen zin in en blijf lekker op de bank zitten.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:50

Nee hoor, dat maakt niet uit, wel je tuig na afloop even verzorgen maar verder kan het geen kwaad.

groetjes

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:54

waarom zou je niet in de regen rijden?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:22

ff zonder gekkigheid ;)

ik rij wel in de regen. bij dreiging van onweer ga ik niet ver weg, dat vind ik te gevaarlijk. maar een buitje maakt niets uit.
tuig even afdrogen na het rijden!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:47

Droog en verzorg je spul goed erna, modder is vervelend dus goed afspuiten en verder alles netjes afdrogen dan moet het goed komen.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:06

Ik rij wel in de regen alleen geen marathon achtige ritjes (gaat de kar zo van slingeren) Ik vind het met de regen alleen wel erg belangrijk dat ik goed zichtbaar ben voor automobilisten en heb daarom fietslampjes aan de wagen zitten

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 21:46

Op die Flauwe berichtjes ga ik niet reageren...

Want ik weet ook wel dat de regen niet leuk is maar als je oefent voor een wedstrijd moet je je paard toch echt op conditie houden. (Tenminste zo denk ik )

Verder hartstikke bedankt voor de reacties, ik Heb gelachen! :D :P

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:30

Ik zou niet weten waarom het slecht zou zijn...
Het regent immers VAAK in ons landje en als je iedere keer als het regent je paard op stal laat staan dan blijven er weinig dagen over om te rijden, dat is dan wel weer slecht voor je paard ;)
Als het hard regent zie je misschien wat minder maar met een petje om is dat probleem ook weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:06

Ik men ook gewoon in de regen. Echter dan wel alleen in de bak, want mijn groom wil niet mee als het regent. En zonder groom ga ik niet mennen. Als ik alleen over asfalt/bestrating zou moeten, dan ga ik niet, ben te bang dat hij dan uitglijdt (rondom ijzers), maar in het bos vind ik het geen probleem. Ik heb altijd (ohz en met de kar) een lichtgevend hesje aan als ik op de openbare weg ga rijden. (als ik alleen maar in het bos/op de hei ga rijden niet, dan vind ik dat minder nodig).

Ik rij ook altijd met cap, dus mijn hoofd blijft wel droog. Als ik van te voren weet dat het gaat regenen, doe ik mijn menschort om, blijven in ieder geval mijn benen lekker droog.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:48

tine10 schreef:
Ik men ook gewoon in de regen. Echter dan wel alleen in de bak, want mijn groom wil niet mee als het regent. En zonder groom ga ik niet mennen. Als ik alleen over asfalt/bestrating zou moeten, dan ga ik niet, ben te bang dat hij dan uitglijdt (rondom ijzers), maar in het bos vind ik het geen probleem. Ik heb altijd (ohz en met de kar) een lichtgevend hesje aan als ik op de openbare weg ga rijden. (als ik alleen maar in het bos/op de hei ga rijden niet, dan vind ik dat minder nodig).

Ik rij ook altijd met cap, dus mijn hoofd blijft wel droog. Als ik van te voren weet dat het gaat regenen, doe ik mijn menschort om, blijven in ieder geval mijn benen lekker droog.

hier ook rondom ijzers maar dat is op asfalt echt geen probleem :D
grasveldjes doe ik niet in de regen vanwege glijproblemen :P
maar verharde wegen of zandstrandjes zijn geen probleem

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:03

Hangt denk ik ook een beetje van het asfalt af. Hier in de omgeving wordt dat best glad. ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:23

Hier ook nog een gewone regenmenner (helaas de laatste dagen tegen wil en dank >;) )

Voor jezelf je kunt je goed kleden tegen regen, beter dan 'onder de man': menschort, goede regenjas aan, cap op, eventueel capuchon over cap heen en gaan. Heb wel met wat donker weer altijd zo'n oranje/geel hesje aan.

Ik men vrijwel altijd langs de weg / over de weg en train soms stukken op gras. Pony moet er maar tegen kunnen en dat kunnen ze ook wel, ze lopen altijd gewoon lekker door. Als het echt een ongelovelijke wolkbreuk wordt is het wat anders, maar anders gewoon doormennen. Bij enorme regen (nog maar een keer meegemaakt trouwens) dan proberen rustig te blijven stappen met de wind mee, zodat je pony lekker de kont tegen de regen kan keren. Uitglijden hebben ze bij mij geen last van (een loopt op ijzers, tot nu toe niets mee gemerkt, andere loopt blootvoets, is handig want dan glij je zowiezo veel minder). Maar met nat weer zie je mij dus niet op gras mennen dat vind ik dus echt eng :oo

Oja, en je menhandschoenen niet laten drogen bij de verwarming natuurlijk. Extra setje menhandschoenen is ook wel handig.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:25

Ik rij gewoon in de regen, heb vanochtend ook gereden, ging wel ff heel hard ben toen wel even naar binnen gegaan, maar toen het weer wat zachter ging, zijn we gewoon weer gaan rijden.

Het lijkt eerder dat ze beter haar best doet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:07

Moderatoropmerking:
Enkele berichten die wel erg offtopic gingen zijn verwijderd, daarnaast enkele oneliners. Graag alleen reageren als je wat kunt bijdragen aan dit topic. Alvast bedankt.