[NH] lessen gezocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

[NH] lessen gezocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:00

na een hoop te hebben geprobeerd heb ik besloten om NH met mijn appaloosa ruin te gaan doen...
ik moet zeggen dat ik al zoveel mogelijk NH probeer te gebruiken in het dagelijks omgaan met mijn paardjes maar ik zou graag iemand vinden die ook lessen kan geven hierin...

het gaat hier vooral om mijn ruin omdat hij nogal een verleden heeft, wat weet ik niet precies...
ik weet alleen dat hij een jaar geleden doodsbang was voor alles en iedereen en absoluut niemand op zijn rug accepteerde..
nu heb ik inmiddels een hele goeie band met hem en accepteert hij mij wel op zijn rug ( verder absoluut niemand dan raakt hij in paniek en kijkt hij alleen maar bang uit zijn ogen naar mij zo van HELP... doe wat!! )

nu is hij met rijden dan ook wel minder ''gevaarlijk'' maar soms krijgt hij ineens weer van die paniekaanvallen in de bak en zet hij het op een rennen...
dit wil ik er dus uit hebben maar ik wil hem niet straffen omdat hij het uit angst doet...

( iedereen op stal weet het allemaal zo mooi te vertellen..... gewoon hard aanpakken, de zweep eroverheen halen, scherper bit erin...blablabla)

maar dit werkt bij hem toch alleen maar averrechts, dat weet ik zeker...
en ik wil niet dat hij weer helemaal terugvalt en ik weer opnieuw met hem kan beginnen...

dus wie o wie weet iemand die mij lessen kan geven in NH in

HOUTEN OMGEVING UTRECHT...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:26

www.naturalhorses.com

Lynn en Marjan Apple komen door een groot deel van NL aan huis... ze komen ook bij mij in Schiedam... Lachen

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:36

www.recreatieruiter.nl Niet dat de NVVR een database van instructeurs heeft, maar met elkaar hebben we in de loop der jaren aardig wat problemen uit de wereld geholpen.
Mijn ervaringen op dit moment met dergelijke instructeurs is dat ze klauwen met geld kosten, terwijl ik nog niet zo heel geweldig veel resultaat zie, zeker in verhouding tot de uitgave.