[AR] Nieuwe leidsels, hoe/wat/waar/welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

[AR] Nieuwe leidsels, hoe/wat/waar/welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:26

Ik zit er aan te denken om mijn vader voor zijn verjaardag nieuwe 2-span leidsels te geven.
Ik weet dat die dingen schreeuwend duur zijn (de echt goede dan), ik zoek tips waar ik ze het beste kan halen en waar ik op moet letten.

Ik zelf neig naar Van Rijs
Citaat:
Luxe lederen leidsels tweespan € 329,00


Hij heeft echter ook de standaard Ideal leidsels:
Citaat:
Lederen leidsels tweespan € 90.00


Een behoorlijk prijsverschil dus...
Iemand ervaringen met 1 van beide, of misschien tips?
Ze moeten van dag 1 af aan soepel zijn, mooi smal, kortom, gewoon super in de hand.


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:28

Ik weet niet of je er haast mee hebt, maar als je even geduld heb vraag ik het aan MarjoleinP, die er meer vanaf als ik.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:30

Ik heb nog even geduld ja,
mijn vader is 13 augustus jarig...
Ik ben echter ook met nòg een ander idee bezig waarbij ik de leidsels wil bewerken, ik hoop daar deze week wat meer info over te krijgen.

eeyore

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Nieuwehorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:41

Ik weet dat de goedkopere leidsels vaak uit meerdere stukken leer bestaan en dus gevoeliger zijn voor slijtage ed. De duurdere leidsels bestaan volgens mij uit 2 delen per leidsel, maar ben er niet geheel zeker van.

Ik weet dat wij een tussenslag hebben. Die hele duren waren ons te duur, zo vaak gebruiken we ze nu ook weer niet. En goed onderhoud doet ook wonderen!

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:44

Oke, er is sprake van een enorm prijsverschil maar je ziet het verschil in kwaliteit in 1 oogopslag.

Ik heb zelf de standaard leidsels van ideal (en tuig) en een stalgenoot van mij heeft een compleet van Rijs enkel en tweespan tuig. haar leidsels zijn giga veel mooier dan die van mij. Leidsels zoals die van ideal hebben tijd nodig om soepel te worden. en de kleur is ook geverfd dus dat slijt er ook af. Dit alles geldt niet voor de leidsels van van Rijs. Ik vind zelf het prijsverschil op dit moment gewoon veel te groot.

Ik heb ook anti slip leidsels maar die verslijten vrij snel en uiteindelijk vind ik leer toch fijner. Het leidsel met (versleten) antislip bewaar ik nu om over een paar jaar het leidsel voor de voorponies van het vierspan van te laten maken. Ik neem dus m.a.w. geen nieuw anti slip.

Timing is alles!!

ik ga proberen terug te keren naar Zen :-)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:54

Ideal maakt in principe goede tuigen en leidsels. Ik zou het er niet voor over hebben om 300-zoveel euro neer te leggen voor leidsels. Ideal vind ik goed genoeg.

Ik heb ook mindere goede ervaring met de anti-slip leidsels. Ze zijn te stroef, verpakken en verkorten en verlengen gaat moeilijker, zeker als je met handschoenen rijdt. Zonder handschoenen vind ik ze weer teveel schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:53

Je kan ook nog informeren bij v/d Wiel, die heeft hele fijne van een soort dun leer dat een keer is omgeslagen en dan gestikt.
Hij stuurt het dan direct op met een factuur erbij en het geld kun je dan gewoon overmaken naar z´n Nederlandse rekening.
Wij bestellen nog wel eens wat bij hem en dat gaat altijd goed.

We hebben trouwens een Ideal hoofdstel met halve oogkleppen en die bevalt ons goed.
Hoe hun leidsel er uit zien weet ik niet, ik heb ze speciaal laten maken omdat mijn handen te klein zijn voor de standaard breedte en vooral met tandem rijdt dat absoluut niet lekker.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:29

Van der Wiel levert idd ook kwaliteit, ik kan zo de prijslijst echter niet vinden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 11:42

Vd Wiel weet ik ook wel te vinden ja,
Ideal hebben wij ook nog een heel 2 span tuig van in dat Autralisch notenbruin,
heel erg mooi!

Maar ik zoek nu echt iets exclusiefs en verwacht niet dat die leidsels van Ideal daar aan voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:58

Sjuimpje schreef:
Maar ik zoek nu echt iets exclusiefs.


Dan zou ik zeker eens bij v/d Wiel informeren, hij heeft ook rondgenaaide leidsels, erg mooi maar erg duur (compleet 2 spantuig rondgenaaid 16.000 euro).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers