[AR] Juiste armhouding op de bok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:50

Sanderijn, wat ik dan bedoel is dat ik direct behandeld word als iemand die er niets van kent, opmerkingen dat ik het nut van de zweep niet ken, dat het eerst fout moet gaan eer ik de leidsels strak ga nemen, en dat doe ik niet, ik blijf ze losser houden dan strak. Daar heb ik mijn redenen voor. Ik vraag enkel wat de juiste houding is, en geef daar een paar voorbeelden bij met plaatjes om het topic aantrekkelijker te maken, zodat ik reacties krijg. Vervolgens krijg ik aanmerkingen op mijn houding en manier van mennen, terwijl dat niet de vraag was. Vergelijk het met iemand die vraagt hoe zij op haar paard zit en alleen opmerkingen krijgt over het feit dat zij een hulpteugel gebruikt. Dat gevoel heb ik nu, en dat krijg ik vaker op bokt, het feit dat iedereen wil laten zien hoeveel hij wel niet weet, en hoe leuk is het niet om een ander te laten weten dat zij stom bezig is. Snap je, dat gevoel begin ik een beetje te krijgen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:02

dat snap ik wel,en idd gebeurt dat ook regelmatig hier op bokt,dat er op zo'n manier gereageerd wordt,maar van mij uit is het goedbedoeld advies omdat ik weet wat er bijv. fout kan gaan,dus dan is het alleen bedoeld om jou te helpen.
tja en soms is het beter niet alles op bokt te vragen....... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:07

Lachen We begrijpen elkaar, mooi. Kritiek geven en ontvangen is zeer moeilijk dat heb ik nu weer eens gemerkt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:22


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:32

Bij een juiste armhouding hoort voor mij ook het dragen van de zweep, doordat bij jou niet het geval is, valt het niet per definitie onder betweterigheid.

De zweep wordt bij opzij springen niet als strafmiddel gebruikt, maar door hem aan te leggen aan de kant waar het paard heen springt als begrenzen. Zoals je ook je been aan die kant aan zal leggen als je erop zou zitten. Dit kan natuurlijk in combinatie met je stem.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:19

Tsja, ik blijf erbij. Als je advies vraagt, en mensen geven je tips om nog veiliger met je pony op stap te kunnen, dan is dat geen betweterigheid of op de vingerstikkerij, maar goed bedoeld advies. Jammer dat je er zo over denkt, maar ik zal er de volgende keer rekening mee houden. Dan reageer ik gewoon niet meer.