wie heeft ervaring in het longeren met Pessoa??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

wie heeft ervaring in het longeren met Pessoa??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:39

hoe begin je dan? eerst gewoon los en dan na 10 minuten vastzetten zoals bijv. met touwjtes maar dit is zo ingewikkeld en als jet het niet vastzet hangen al die lijnen in de weg merkte ik? Hoe doen jullie dat nou precies.

En in welke stand beginnen jullie altijd en verstel je de touwtjes steeds. Ik hoorde ook van iemand de binnenkant hoog vastmaken en de buitenkant dan tussen de benen ivm het scheefgaan of kan je ook de touwtjes stellen (maar ik las hier al ergens dat dat niet de bedoeling is...)
Kortom alle tips/handigheidjes zijn welkom..

Ik heb wel een les van iemand gehad maarja je weet hoe dat gaat.........te zenuwachtig dus ik dacht ik vraag het aan jullie.
Alvast dank.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:52

En weet er iemand hoe je zo'n ding exact afstelt op je paard? *help* Longeren ermee gaat geen probleem zijn, maar het op maat maken dus wel. Daar ben ik een leek in.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:07

Ik werk er mee. In eerste instantie stel je hem los af. Ikzelf werk ermee met de touwtjes tussen de benen aan de singel omdat ik hem laag wil hebben lopen. Je kan hem laag, middel en dressuur afstellen. Ik begin zowieso altijd laag. Dat moet ook om je paard los te werken.