[ar] kunststof tuig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

[ar] kunststof tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 20:06

ik heb vandaag bij divoza een heel mooi kunststof tuig gezien van ideal. zwart kunststof met lichtbruin onderlegt. wie heeft deze en kan me vertellen of het echt iets is?

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:55

ws gaan wij dit tuig kopen, heb er verder nog niets over te zeggen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:28

Ik ben zelf ook aan het kijken voor tuig, en deze heeft zeker mijn intresse. Schijnt degelijk te zijn volgens wat ik gehoord heb (vorige week meegereden op een tinkermeeting in België en daar zaten een paar gebruikers in van dit tuig die er erg blij mee waren). De prijs is dan ook behoorlijk al hé Knipoog

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:47

Ik heb dit tuig en het bevalt prima,het is ook veel lichter als een leren tuig.Wat ook fijn is dat de gespen niet vooraan bij het borstje zitten maar achteraan de strengen(om in te korten)

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:55

ik wil dit tuig waarschijnlijk ook gaan kopen, maar liever 2e hands. Ik vraag me alleen af of het ook voor het aanzicht een mooi tuig is . Het is voor een haflinger. Qua gebruik weet ik al dat het heel degelijk is.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:51

Het is ook qua aanzicht een mooi tuig,ik heb het op een tinker liggen.Eerst dacht ik ook dat het niet mooi zou staan,maar toen hebben we het er op gelegd en het staat hem heel goed.Het zal denk ik niet mee vallen om het twee de hands te kopen,dit tuig is er nog niet zo heel erg lang

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:14

dat is toch onderlegd met chroomleer?
Heb van de tuigmaker geleerd dat dat niet goed was. Waarom precies weet ik niet meer, volgens mij was het minder duurzaam.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:22

ik zou het niet weten.Ideaal staat bekend om zijn goede kwaliteit tuigen du het lijkt me stug,dat ze leer gebruiken wat niet duurzaam is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:12

Het is juist héél erg duurzaam ... en daarom is het voor tuigenmakers net niet goed ... je moet voor lang geen ander tuig meer hebben Tong uitsteken

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:52

hoi hoi, Ik was eerst van plan om dit tuig toch maar nieuw te kopen omdat ik hard had gespaard en het een heel degelijk en goed tuig vind. Ik wilde het via divoza bestellen omdat het daar nog het goedkoopste was. Ik heb toen opgebeld, maar daar is het tuig excl. hoofdstel en teugels omdat ze die niet van nylon maken bij ideal. Toen werd het wel heel erg duur om dat toch dat tuig te kopen met bijpassend hoofdstel en lijdsels. Verdrietig
Nu ben ik dan maar op zoek naar een ander wat minder duur tweedehand tuig en ga dan sparen voor het leren tuig voor de marathon de luxe en dan wil ik die in noten bruin. Die geef ik mezelf kado als ik slaag voor Fysio over 3 jaar.
Ik moet toch ook weer bij het begin beginnen met donna ( door eerder ongeluk). om dan meteen met een super duur tuig te beginnen is ook zoiets.