[AR] Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:04

Hoi hoi,

Eindelijk is het zover. Bobar wordt beleerd. Voor de mensen die het verhaal over Bobar nog niet kennen:
[RIJ-ITP] Een verhaal over liefde tussen ruiter en pony :D

Hij staat nu ruim anderhalve week bij HG om beleerd te worden. Die man is zo geduldig en neemt alle tijd. Hij is begonnen met longeerwerk om hem aan het tuig te laten wennen en daarna heeft hij meerdere malen in het 2-span naast een volleerd, braaf paard van hem zelf gelopen. Dat ging super.

Vandaag kwam ik op stal en daar stond meneer helemaal voldaan, hard gewerkt. Toen ik naar buiten keek zag ik de trainings wagen al staan met jawel, een enkelspan lamoen ervoor. Zou hij dan al in het enkelspan hebben gelopen???
H vertelde mij inderdaad dat hij in het enkelspan had gelopen. Echter heeft meneer een probleem,.... Hij wil niet weg. Niet weg van stal, laat hij dat nu onder het zadel ook gehad hebben. Toen nam ik hem altijd aan de hand mee de wei uit en stapte ik bij het zandpad op. Dan ging hij wel. Zo is het nu dus ook voor de wagen. Als hij loopt, loopt hij super! Reageert nergens op (tenminste niet op verkeer, drukte oid). Maar ja, hij moet wel zelf weg willen van de plek.
Hopelijk gaat het van het weekend beter en kunnen we onze wagen gaan uitzoeken met een mooi tuig.

Er is een filmpje van hem voor het eerst voor de wagen, deze heb ik echter nog niet binnen, maar als ik hem heb, zal ik een link plaatsen.

Wordt vervolgt,.......
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 17-04-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:29

Suzan, idd heel spannend, heel veel succes met je maatje ;)

Anya

Re: Spannende tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:33

Suzan: klinkt goed. Dat ene probleempje lost zich nog wel op.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:37

We hopen het, we houden de moed erin en gaan ervoor! Hij blijft zowiezo een maand daar staan, dus HG heeft nog twee weken. Boobsie pakt het gewoon al sneller op dan verwacht!!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:56

Heel spannend hoor !!!! Ik hoop dat we jullie met de Eper paardenvierdaagse tegenkomen, zo'n bijzonder paard zie je niet over het hoofd :D . Heel veel succus +:)+ .

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:58

Jeps, ik hoop het ook :D Al zou het maar 1 rit zijn, ben ik al blij :j Lekker weer wat doen met hem!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:30

Klinkt goed allemaal Suzan. En boobs die niet van het erf af wil is volgens mij ook wel op te lossen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:34

Wat gaaf zeg, hij pakt het zo te horen inderdaad erg snel en goed op! 'Grappig' ook dat hij zowel voor de wagen als ohz. even het niet fijn vind om van stal weg te gaan, maar dat komt vast wel goed ;)

Ben ook zéer benieuwd naar het filmpje! Zo te horen krijg je straks een braaf en goed beleerd paard weer terug :D

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:01

dat gaat lekker snel suzan! +:)+ gaat vast helemaal goed komen met Boobs
Kunnen jullie straks weer lekker samen aan de slag!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:03

He wat leuk! Bobar naar school om menpaard te worden!
Zo te horen gaat het goed, tja dat ie niet weg wil is lastig.
Hopelijk vinden ze daar wat op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:48

Nou dat zijn al flinke vorderingen in zo'n korte tijd...hoop niet dat ze te hard van stapel lopen maar ze zullen wel weten wat ze doen neem ik aan.
Citaat:
tja dat ie niet weg wil is lastig. Hopelijk vinden ze daar wat op

Denk dat dat wel meevalt. Als je gaat mennen heb je toch vrijwel altijd iemand bij je. Die kan er net zo goed (zeker in het begin) een paar honderd meter naast lopen, dan langzamerhand naar achteren en voor je het weet (en voordat het paard het weet) lopen ze gewoon 'in hun eentje' verder. Zolang je de rust en kalmte maar bewaart en duidelijk is dat het totaal geen discussie is, er wordt gewoon vooruit gelopen no mather what, komt dat vanzelf goed :j

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:01

Ik heb er ook wel vertrouwen in!! HG is nederlands kampioen geweest mennen en beleerd veel paarden en ponys. Hij is erg rustig. Heb hem nu meerdere keren aan het werk gezien en ik ben erg gek met mijn pony en geef hem niet graag uit handen, maar ik heb hem daar met een gerust hart staan. Die man is rustig, neemt de tijd. Slaat niet, maar lost het gewoon netjes op. Erg fijn!! Boobsie is ook goed te pas daar, heerlijk!!

Ik stond ook al te kijken dat hij al in het enkelspan liep, maar hij liep zo braaf in het 2-span zei hij. Morgen heeft hij lekker vrij, zodat hij ff alles kan laten berusten. Hij ment ook geen uur ofzo hoor. Lekker 15 a 20 minuutjes. Braaf is goed en dat is nu het belangrijkste!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:06

Komt vast goed :)) Mijn pony wou altijd naar rechts als wij vertrokken, dat heb ik zo maar gelaten want het was een hele drukke weg waar de oprit aan uit kwam dus practisch gezien was het ook handiger. Ben wel benieuwd naar foto's :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:10

Citaat:
Hij ment ook geen uur ofzo hoor. Lekker 15 a 20 minuutjes. Braaf is goed en dat is nu het belangrijkste!
En zo hoort het ook...super hoor. Hoop dat jullie zo een leuke nieuwe bezigheid hebben met z'n tweetjes.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:15

chocobroodje schreef:
Komt vast goed :)) Mijn pony wou altijd naar rechts als wij vertrokken, dat heb ik zo maar gelaten want het was een hele drukke weg waar de oprit aan uit kwam dus practisch gezien was het ook handiger. Ben wel benieuwd naar foto's :j

Zodra ik foto´s heb zal ik een ITP topic maken. Ik heb al wel een filmpje gezien, het leek wel een jong paard in draf hahaha. Hij loopt wel super braaf als hij loopt. Zodra ik het filmpje digitaal heb zal ik deze met jullie delen. Helaas heb ik het filmpje niet zelf gemaakt en moet ik dus geduldig afwachten (en geduld hebben is al mijn beste eigenschap,... not!)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:16

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Hij ment ook geen uur ofzo hoor. Lekker 15 a 20 minuutjes. Braaf is goed en dat is nu het belangrijkste!
En zo hoort het ook...super hoor. Hoop dat jullie zo een leuke nieuwe bezigheid hebben met z'n tweetjes.

Hoop ik ook. Ik heb eind maart mijn koetsiersbewijs gehaald en les nu nog zo nu en dan om het bij te houden. Koetsiersbewijs is in het verkeer en nu men ik ook in het bos en nu leer ik toch weer dingen waar je daar op moet letten. In het bos mennen is toch wel zoals ik het me had voorgesteld,.. gewoon heerlijk!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:19

Ik ga binnekort ook weer beginnen na een hele lange pauze :j Ik heb er net zo'n zin in als jou :)) Ik moet alleen nog een weekje wachten voordat ik kan beginnen (i.v.m. bemesting van het weiland) Ik kan niet wachten :))

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:20

chocobroodje schreef:
Ik ga binnekort ook weer beginnen na een hele lange pauze :j Ik heb er net zo'n zin in als jou :)) Ik moet alleen nog een weekje wachten voordat ik kan beginnen (i.v.m. bemesting van het weiland) Ik kan niet wachten :))

Ga je foto´s maken???

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:25

Ja ik ga het iig proberen :P Het is alleen niet mijn sterkste kant :+ maar er zijn vast wel slachtoffers die dat willen doen :j Ik heb er echt zo'n zin in!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:32

Spannend hoor!
Dat probleempje gaat jou ook wel lukken denk ik ;)

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:59

Suzan: Wat fijn om te lezen dat Bobar het zo goed op pakt. Leuk hoor, dan kunnen jullie binnenkort weer heerlijk samen op pad.
Ik ben heel benieuwd naar het filmpje.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:01

Het filmpje is binnen :j Hij moet nog wel wat leren, maar voor de eerste keer in het enkelspan ben ik SUPER trots op hem!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:07

Nou dat ziet er al lekker uit! Komt vast helemaal goed!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:59

:wow: dat ziet er goed uit :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:15

Jeetje jij hebt nogal wat meegemaakt met je paardje wat betreft het rijden. Ik hoop dat mennen dè oplossing is voor jullie! Op het filmpje ziet het er al super uit zeg! :D