Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je er hulpteugels aan gaat hangen voor naar beneden laten gaan, en hij heeft zo'n dikke / stijvere nek, wordt die alleen maar dikker en stijver want hij kan het niet, dus hij zal zich gaan verzetten en die nek er nog meer op zetten. Met als gevolg spierpijn en nog meer stijfheid. Dus persoonlijk zou ik gaan voor de complete andere aanpak namelijk via grondwerk die hals losser zien te krijgen (en daarmee nog meer zijn bovenlijn / zijkant zeg maar) en dan proberen of je dat met lange lijnen kunt en dan uiteindelijk voor de sulky. Schat dan in dat je er wel een paar maanden mee bezig bent maar dan heb je wel iets wat structureel goed blijft gaan.
Maar ze loopt nu echt steeds op die manier, behalve het eerste kwartiertje als we op pad gaan, want dan is ze altijd heet en wil even laten weten dat ze er weer erg veel zin in heeft. Ik kan nu mooi contact houden, het begint er steeds meer op te lijken, wel verliest ze af en toe nog steeds ietsje vaart. Als ik dan met m'n stem wat aanmoedig, kwam ze vorig jaar zomer weer omhoog; nu blijft ze daar met haar hoofd met hetzelfde contact maar gaat wel voorwaartser. Ik ben er ontzettend blij mee en zit dan ook met een big smile op de bok, dat voelt echt heel goed.
Met touwtjes had ik idd ook al geprobeerd, beviel mij niet zo omdat het inderdaad niet meegaf, maar zo met dubbele longe was ik nog niet opgekomen, ga ik zeker ook proberen, zoals ik het zo lees, moet het wel lukken.