[NH]Dekenvraag??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:25

Ben ook even op die site wezen kijken en ik vind het ook allemaal heel logisch. Alleen mijn paard staat altijd buiten. En s'winters zonder deken maar als ze na het rijden nat is, krijgt ze een wollen deken op en gaat op stal. Zodra ie droog is gaat de deken af en dan pas na een uur naar buiten.
Kan op die site hier niks over vinden. Ben benieuwd hoe ze dat doen en erover denken Verward Kan me nl niet voorstellen dat diegene van de site z'n zeiknatte paard de vrieskou instuurd

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:09

eeuuh, ja dat doet hij dus wel, staat ook ergens...
ik zou het ook nooit doen als mijn paarden niet een weiland hadden met een schuilstal. Als het paard een schuilstal heeft, gaat hij vanzelf wel binnen staan als het koud is. Maar de schrijver van de site zegt geloof ik dat zijn paarden altijd buiten gaan staan, ook als ze nat zijn, omdat de vacht nat is en niet de huid, hebben ze er dus geen last van....

even nog een reactie op wat andere mailtjes, je moet wel goed lezen, een paard in een manege is heel wat anders dan een paard wat dag en nacht buiten loopt, dan gaat het niet meer op nee. je moet niets kunstmatigs doen, want dan weet je nooit in hoeverre het paard zich heeft aangepast.