[NH] Perelli boeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

[NH] Perelli boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 11:30

Hallo
Weet iemand hier waar ik die NH boeken kan kopen?
Kan dat gewoon in een boekenwinkel, of bij de divoza ofzo, of moet ik ze ergens bestellen??
thnx!
Jasmine


prompter

Berichten: 10855
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:34

Het basisboek van PArelli kun je bij Divoza kopen, voor de multimediapakketten kun je op www.parelli.nl kijken.

Extremely rare and Beyond Compare

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:01

Jas ik heb hier genoeg boeken liggen hoor die je mag lenen! Lin heeft er ook 1 (of meer) geloof ik!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:55

Bij de Hyporama heb je ze ook.

ginnn
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:41

Er staat toevallig een lever 1 partnership pakket te koop op eenmaal andermaal... verkocht!! Als je verder wil met Parelli is dit echt een goeie basis!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:22

De boeken zijn geen vervanging voor de cursus, en zijn al wat ouder. Het duidelijke level systeem komt pas aan bod in de Multimedia cursus, en kun je ook zien tijdens een clinic. Ik heb het boek (in het engels) wil het niet kwijt, maar zou je eerder willen aanraden om het geld voor het boek te besparen en te investeren in een video "The 7 games" of het multimedia pakket...
Verder zijn er ook op het internet de nodige communities en interessegroepen te vinden waar je je kunt aanmelden en al gaandeweg dingetjes kunt leren. Een heleboel van PNH is namelijk het begrijpen van paardepsychologie - hoe denkt een paard, en hoe ga ik daarmee om...

Je suis Charlie.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:43

ik zou voor het multimediapakket gaan. Die eerste video's van de 7 games zijn wel goed, maar je hebt veel meer aan de boekjes en dan de video als ondersteuning.

je kan inderdaad veel zelf verzinnen, maar de meeste mensen zitten zo vast in denkbeelden die ze door manegelessen etc hebben gekregen, waarvan ze de reden niet eens weten, dat het toch goed is om er met een heel andere blik naar te kijken.
Neem alleen al het voorbeeld van links opstijgen, je kunt het mensen zo vaak vertellen als je wilt, maar ze luisteren er toch niet naar. Het zit er gewoon te diep in. je moet die eerste boekjes vooral gebruiken om jezelf van slechte gewoontes af te helpen.
Daarbij hebben mensen als parelli er jaren en jaren over gedaan om dit te verzinnen. Hij heeft wilde paarden bestudeert, bij alle paardemensen rondgekeken en de handige dingen er uitgehaald, waarom zou je dat allemaal zelf gaan doen, als er al iemand is geweest die het al gedaan heeft en het ook nog eens zo duidelijk opgeschreven heeft???
ik zeg niet dat je alles blindeling moet volgen, hoor, je moet zoveel mogelijk er over lezen, praten etc, om je eigen denkbeelden te vormen, maar je kan wel wat hulp gebruiken als je er nog helemaal niets van af weet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:51

Ik vind dat je met de video van de 7 games ook al lekker aan de gang kan, ik heb daarbij het boek in het engels.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:18

ja, als je het boek erbij hebt wel....maar als je dat allemaal nog niet hebt kan je beter in een keer het pakket kopen, is trouwens ook nieuwer.die video is al best wel oud en er zijn al best wat dingen bijgekomen volgens mij.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:19

ik bedoelde meer dat je ook het er bij moets lezen, stap voor stap, in plaats van het te zien. Dan kan je heel veel dingen verkeerd opvatten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:24

Misschien helpt het als je je engels goed beheersen kan...
zoals bij mij in ieder geval het geval is, mijn video is 3 jaar oud,
en verder zijn de 7 games een basis waarop jezelf kunt uitbreiden.
En hij legt het heel goed uit, ik zie niet hoe je daarin fout zou kunnen gaan. Wat kun je dan verkeerd opvatten? hij geeft in mijn ogen voldoende uitleg en ik heb zelf notities gemaakt naar aanleiding van de video.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:29

ik bedoel dat je een beetje de theorie erachter kent, vooral als je er nog niets vanaf weet. Hij doet het toch met een paard dat alles al kan. In de boekjes staat ook precies wat je moet doen als er iets mis gaat etc.
Misschien vind ik lezen wel handiger om iets te begrijpen en jij zien.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:36

Oke, maar ik ken de theorie van meerdere NH methodes,
het boek is veel uitgebreider en gaat veel verder dan de 7 games, de video is een verdieping van het stukje tekst.
Je moet er vanuit gaan dat een paard de beste NH leraar/lerares is, "horses are great people trainers", immers wat staat dichterbij 'natuurlijk paard' zijn dan een paard.
Het is dus ook de eigenaar die getraind dient te worden Knipoog
een paard blijft een paard en als het benadert wordt door iemand zonder NH kennis die dingen fout doet, dan kun je ook niet verwachten dat het paard een 'goede' reactie geeft.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:10

helemaal mee eens, maar ik ga er van uit dat degene die het vraagt er misschien nog niet zoveel van af weet en dus behoefte heeft aan wat meer uitleg. Ik heb inderdaad ook al meer ervaring met de theorieen van andere methodes, maar sommige dingen kunnen je niet vaak genoeg verteld worden. om jezelf te trainen in het aanleren van ander gedrag dus....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 07:03

Je traint jezelf in het aanleren van ander gedrag, maar om dat andere gedrag dat je moet aanwenden ook te begrijpen, zul je meer moeten weten van de manier waarop paarden denken...
Maar ik denk dat je dat bedoelt met meer uitleg?

Je suis Charlie.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:10

ja precies, je kan wel heel anders gaan doen, maar je moet wel de theorie erachter kennen. Vooral je fantasie is namelijk belangrijk bij nh, maar dan moet je wel de basisprincipes kennen. Het leek me gewoon moeilijk om die houding over te nemen van een video, als je van niets weet, kijk je toch misschien naar de verkeerde dingen???

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:36

Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen dat mensen helemaal van niets weten, maar misschien komt dat omdat ik er van verschillende kanten over gelezen heb voodat ik de video en het boek aan heb geschaft Haha! ik ben eerst zelf begonnen met Parelli, de 7 games, met succes en waar hij nog niet klaar was, deden we rustig aan...
daarna cursus bij Voest, waar het grotendeels hetzelfde was, alleen het loswerken en join-up is anders, het loswerken komt later bij Parelli, eerst werk je aan het touw. Voest is niet bepaald pro-Parelli Haha! terwijl Parelli weer zegt dat je de hulpen af moet bouwen en niet continu blijft geven, alleen druk tot nodig en dan eraf als het ware...
Nu heb ik ook ten tijde van het beginnen met de 7 games met enige regelmaat op een PNH forum gezeten en daar contact gehad met andere PNH_ers, ben naar een level 2 clinic geweest en heb ook daar geluisterd naar adviezen e.d. van David Lichman.
Ik wil nog wel het partnership pakket gaan doen, misschien toch leuk om officieel level 1 te halen *LOL* echter gebruik ik NH alleen op de grond en niet op het paard, maar wat niet is kan nog komen denk ik dan maar Tong uitsteken
Als je de video 3x kijkt, goed luisterd en aantekeningen maakt, dan kun je zeker wel een begin maken...de video geeft veel uitleg.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:53

jij had duidelijk al meer kennis ervan. Ik vind dat je ook moet kunnen vergelijken en dan voor je zelf dingen er uit halen. voest en parelli zijn trouwens inderdaad bijna hetzelfde, heb laatst toevallig nog een keer voest boeken gelezen, maar het is hetzelfde:wijken vor druk enzo. Voest heeft het trouwens wel van parelli, dus een beetje flauw dat hij dan anti-parelli is.....jammer trouwens dat je niet rijdt op deze manier, orri, vind ik juist het leuke eraan.

jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 12:29

Bedankt voor de reacties,
ik weet er inderdaad nog niet veel vanaf, maar ik wil het wel graag leren, omdat het niet mijn eigen pony is, kan ik dr niet meenemen naar die cursussen vandaar dat ik het met boeken wilde proberen, als ik het zo lees denk ik dat ik met die boeken en een video begin Lachen
thnx
Jasmine

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:05

Hai ik weet niet of dit al gezegd is ik heb niet alle verhalen gelezen Bloos ik moet zo namelijk naar me pony Haha! Maar ik heb sind een paar weken leven 1 basispakket en ik weet nu echt heel veel meer en heb er heel veel zin in om er mee te beginnen.Dat is echt een goed begin ik baal er best van dat ik hem niet eerder had gekocht.Wel duur maar zeker de moeite waard.Er zitten twee videobanden met 1 de 7 games en the 6 keys to succes.Pocket boekjes en een theorie boek ook een tape.Echt heel boeiend en je leert er heel veel van.Dat heb ik volgens mij al 3 keer gezegd haha nou heel veel succes en ''keep it natural'' (altijd al willen zeggen Haha! )p.s. ik heb het pakket samen met andere gekocht scheelt je veel geld en boekjes en tapes gekopieerd net zo goed.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 5 bezoekers