[AR] meest gebruikte rassen voor wedstrijden aangespannen rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalofzo

meest gebruikte rassen voor wedstrijden aangespannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:13

weten jullie misschien de meest gebruikte rassen voor wedstrijd aangespannen rijden?

gr. Chantal

capopjekop

Re: meest gebruikte rassen voor wedstrijden aangespannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:37

Waarom wil je dat weten? Ik zie dat je bij western dezelfde vraag ook al stelt :) Verder niks mis mee hoor, maar dat vraag ik me af.

Ik zit zelf nog niet lang in het menwereldje, maar in mijn omgeving zie ik vooral veel welshjes. Maar ik zie ook veel andere rassen waar ik nu even niet op de naam kan komen.

Chantalofzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:43

capopjekop schreef:
Waarom wil je dat weten? Ik zie dat je bij western dezelfde vraag ook al stelt :) Verder niks mis mee hoor, maar dat vraag ik me af.

Ik zit zelf nog niet lang in het menwereldje, maar in mijn omgeving zie ik vooral veel welshjes. Maar ik zie ook veel andere rassen waar ik nu even niet op de naam kan komen.

haha ja klopt maar ik moet een sector werkstuk maken en mijn onderwerp is paarden in de wedstrijdsport
en wil ik graag weten welke rassen voor de takken gebruikt worden

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:45

Uhm, moet je bij een werkstuk niet zelf zoeken? Google wat uitslagen ofzo, op hoog niveau zal het anders zijn dan op basisniveau.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:54

Hangt van de rubriek af. Ben niet zo heel erg thuis in het aangespannen rijden maar er worden KWPN tuigpaarden, hackney's (grote en kleine maat) en friezen vaak voor gebruikt.

Je hebt ook speciale rubrieken bij bepaalde stamboeken voor het aangespannen rijden, ik doe het ook soms met mijn shetlanders. Mijn pony's worden veel meer voor de mensport dan voor de aangespannensport gebruikt. Zijn ook veel meer menpony's dan tuigpony's.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:59

Buiten mijn forum, maar als STW-mod ben ik geattendeerd op verschillende huiswerktopics van deze TS. Bij deze dus ook hier een slotje. Het is de bedoeling dat je je huiswerk zelf maakt en niet bij andere bokkers neerlegt.

Hier dus een slotje.