ervaringen sulky's horseshop horsepower

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

ervaringen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:17

Ik heb twee jaar geleden een ongeluk gehad met mijn paard voor de wagen. Na die tijd heb ik haar nog wel in het tuig gehad (longeren, "droog mennen") maar nooit meer echt ingespannen. Nu wil ik dit heel graag weer gaan doen (uiteraard met hulp) Ik wil haar eigenlijk niet meteen voor mijn "goede" marathon wagen zetten.
Nu kwam ik via marktplaats de advertentie tegen van horseshop horsepower. Ze bieden daar vrij goedkope sulky's aan. Heeft iemand ervaring met deze sulky's. Wat is de kwaliteit?

Het zou voor mij gaan om een geremde sulky oxer of courbette

oxer
http://www.horseshopinternational.nl/in ... ath=67_231
courbette
http://www.horseshopinternational.nl/in ... ath=67_231
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 08-01-10 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout uit de titel verwijderd.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:21

Ik heb die van mij laatst verkocht. Het zijn wel redelijke sulky's. Ik vond hem alleen erg lastig om in balans te krijgen. Ik had wel het oude type met het rechte lamoen. Het was wel redelijk stevig allemaal, maar ik denk dat als je een goed ongeluk krijgt niet alles meer recht zit. Ik had trouwens de cavalletie, maar aan de foto's te zien is dit een kleiner uitgevoerd model van de oxer.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:38

ja de cavaletti is voor paarden tot 1.60

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:06

Ik zou liever voor een marathonwagen in spannen dan voor zo'n sulky. De nieuwere modelen zijn wat steviger maar als er wat gebeurt is de kwaliteit van zo'n sulky nog steeds prut en blijft daar weinig van over. Met een marathonwagen heb je geen last van slecht evenwicht, die gaat niet in het eerste het beste snelle bochtje op twee wielen de bocht door.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:14

ja daar zit ook wat in Napie, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van "beleerkar" en vroeg me af of dit iets was. Misschien had ik mijn vraag iets duidelijker moeten stellen.

Wat ik wel leuk vond aan die sulky is dat je er voor weinig ook een slee van kan maken. Ik heb nog een paard, die wel al helemaal beleerd is, en ik dacht twee vliegen in een klap te slaan door en een "beleerkar" voor mijn jonge paard te scoren, en een slee...

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:18

Ik ga met Napie mee; heb diverse mensen gehoord die door een klein kuiltje gereden zijn, omgeslagen en alles compleet verbogen. Vind het zelf eigenlijk prutdingen. Dan kun je er een rem op zetten maar dat zal heel weinig uitmaken.

Tsja, ik zou hem ook eerder voor je marathonwagen zetten; ik heb straks een splinternieuwe marathonwagen maar daar ga ik ook een pony straks mee beleren.

Of je moet een sulky van HCA willen; erg stevig en comfortabel, slaat eigenlijk nooit om, maar daar betaal je dan ook wel een stukje meer voor.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:03

Ik ben ook niet zo weg van deze karretjes, meer omdat ik met de cavalletie een ongeluk heb gehad. Heb nu een sulky van dutch, puur voor het herbeleren van mijn pony en erg stevig. Zijn in verschillende maten verstel paar en ook verschillende maten erin :)

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: ervaruingen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:06

Zijn er alleen maar negatieve ervaringen mee?? Ik heb er eigenlijk ook al een poosje oren naar om zo een te kopen,....

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:07

Ik heb de oxer van horseshophorsepower de eerste variant was een niet zo beste, ik was er mee omgeslagen, omdat mijn spaken het begaven van de wielen. Horseshophorsepower doet heel erg veel met reacties en dingen wat er moet veranderen aan de sulky.
Ik heb toen een nieuwe sulky gekregen beter model,mooier, en beter wielen. Hier absoluut geen problemen mee, maar de shet sulky`s zijn echt drama.
Ben met deze sulky harstikke tevreden en ze hebben een goede service ze zijn helemaal naar mij toe gekomen met de nieuwe sulky en hadden de oude mee genomen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:14

Ik men ook met deze sulkys, het enige wat ik een flop vind zijn de remmen.
Je betaalt er 60,- meer voor, maar krijgt ze niet goed aan het werk.
Of ze blijven vasthangen of maken een tikkend geluid langs de wielen. :+
Van ellende heb ik ze dus maar eraf gehaald.....erg jammer!

voor de rest doe ik er alles mee, dressuur, vaardigheid, bosritjes etc. :Y)

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: ervaringen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:56

Gelukkig, ik lees ook positieve reacties en ik heb ook wat mensen gepbt die ermee mennen en die zijn wel tevreden!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: ervaringen sulky's horseshop horsepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:29

Als je hem in balans hebt en er geen ongeluk mee krijgt zijn het hele fijne dingen :j Ik vind ze er ook best mooi uitzien.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:22

Ik heb een van de eerste versies gehad, die deed het prima, maar dan wel op een vlak landje of op de weg. Ik reed met een shetlander.
Nu, jaren later, heb ik weer een sulky caveletti gekocht met verlengde lamoen om onze Welsh A wat wegwijs mee te maken en voor onze kleine pony's. We mennen toch op de weg, fietspad e.d. Dan vind ik ze echt ideaal.
Als je echt op het land wilt mennen of in het bos, over bospaden lijken ze me niet geschikt. Maar goed dat doen we dan ook niet.
Ook over de service van horseshop ben ik heel tevreden. Dus prima product, maar je moet wel even kijken waar je het voor gebruikt.

Oja en voor onze mini van 86 cm hebben we ook een sulky pirouette, die allerkleinste. Ben ik super tevreden over. Past perfect bij zo'n kleintje en doet het op (goed, beetje vlak) grasland ook prima.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:23

Alle waar uiteraard naar zijn geld. Ik rij zelf al jaren met een HSHP sulky en kan niet zeggen dat ik extreem zuinig op mn spullen ben. Daarintegen is er nog steeds niks mis mee, en mijn trainer (volwassen kerel) rijdt er ook zo mee weg.

betreft niet stevig.... Ik heb er iemand compleet mee ondersteboven zien gaan, en dan ook écht ondersteboven, maar niks verbogen ofzo, t spul overeind zetten en verder rijden