[LO] Buiten luistert ze niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

[LO] Buiten luistert ze niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 21:36

ik longeer(de) me verzorgpony regelmatig, en in het begin snapte ze er nog niks van maar nu heeft ze het echt wel door.
Als ik dr binnen longeer is ze super braaf, en luistert ze echt heel goed.
maar zodra ik het buiten op de wei doe lukt het voor geen meter.
ze wil gewoon niet lopen komt de hele tijd naar me toe, en zodra ik boos op dr word en streng word begint ze alsmaar achteruit te lopen en te steigeren.......

Ik heb het idee dat ze dit gewoon doet om mij te pesten, want als ze het binnen helemaal snapt neem ik toch aan dat ze het buiten ook snapt... en buiten doet ze het in stap nog wel, maar zodra ik dr in draf wil begint het..... Scheve mond

iemand hier een oplossing voor....? ik kan btw geen hele stukken afzetten ofzo met touw... dus ik kan niet zeg maar een longeer"bakje" maken...

~*~ XxX Anne ~*~

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:17

Als je nou gewoon opnieuw begint, eerst met zijn tweeën en later alleen.
En misschien wat afwisseling, denk nou zelf, steeds rondjes lopen is toch saai.
mandy (en laila en april)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:27

Waarom wil je haar buiten longeren? Ik zou het als het kan gewoon bij binnen laten, of heb je daar ook geen afgezet stukje?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:29

ze snapt het niet. Binnen heeft ze muren waar ze op kan steunen buiten heeft ze dat niet. Ik zou als ik jou was gewoon binnen blijven longeren en als het daar echt honderd procent goed gaat dan met zn tweeen buiten longeren en niet boos worden.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:07

Is het een jong beestje? Onze Salvador doet binnen alles al veel beter dan buiten, gewoon omdat ie alles wil zien enzo. Buiten is ie dan ook wat frisser.
Gaat ook steeds beter. Is een nieuw leerproces als ie eerst binnen maanden moet opletten en buiten mag rennen en spelen en bokken, en dan plots buiten op moet letten ook. Begin met aan de hand rondjes lopen als je maar alleen bent. Steeds verder naar binnen lopen zelf. En om m van je af te houden heb je toch de longeerzweep in je hand?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 14:22

ze is zeker niet jong, ze is al ong 15... verder heb ik geen longeerzweep, wel een gewone zweep die best lang is, maar zodra ik haar daarmee van me wegjaag begint ze gewoon tegen me aan te steigeren....

ik denk niet dat het erdoor komt omdat ze het saai vind, aangezien ze het niet dagelijks doet, nu maar 1 keer in de week aangezien ze drachtig is, maar hiervoor was het meestal ook niet meer dan 2 keer.....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:04

Misschien associeert ze buiten in de wei longeren dat ze lekker naar buiten mag en snapt ze niet dat ze nu ineens aan de lijn moet. Lachen

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:05

Tegen je aan steigeren is natuurlijk erg gevaarlijk, dat zou ik haar sowieso afleren! Lips are sealed
De zweep is toch het enige middel dat je hebt om haar van je af te houden. Anders alsnog zelf de rondjes mee lopen, of iemand laten lopen tot ze het snapt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:54

ik geloof na je tweede uitleg dat ze je WEL snapt maar dat ze poepie aan je heeft..........dat zou ik gewoon anders oplossen. Een ring uitzetten met balen stro en gewoon longeren geen gezeik

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 21:11

er zijn geen balen stro Knipoog
vandaar, ik kan dus niks uitzetten... en dr heel erg aanpakken kan wel, maar dan zou ik dr dus een paar flinke tikken moeten geven, en ik hou er niet echt van om dr zo hard te slaan... Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:14

dus laat je je paard over je heen lopen..........nu steigert ze tegen je op enig idee hoeveel schade jij daarvan op kan lopen. Ik draai het hoofd van een paard achterstevoren als het beessie er alleen al aan denkt om tegen mij op te steigeren............Sorrie maar dat kan je niet tollereren

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 21:16

ja als ze gaat steigeren en ik straf haar daarvoor word het alsmaar erger....als ik rustig verder ga daarna, dan lukt het even en begint ze weer, oke misschien helpt het wel om dr extra aan te pakken, maar het ken ook erger worden en dan loopt ze helemaal niet meer

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:17

tja misschien kan je er iemand bijhalen die wat meer ervaring heeft met dit soort probleempjes................?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:27

Veel paarden vinden het onplezierig om arbeid te moeten verrichten op een plaats waar ze normaal ontspannen grazen. Dat is hun domein. Ik zou gewoon binnen longeren als dat goed gaat.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:07

binnen is het vrij stoffig, en klein, en vrij harde grond, dus ik wil niet altijd daar longeren... verder longeer ik niet in haar wei... maar een andere, naja in ieder geval vin ik het gewoon lekker om lekker buiten te longeren, zodat ze ook wat meer ruimte heeft, maar zo lukt het niet... dan moeten we toch maar binnen blijven Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:13

wat voor een pony is het?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:13

shetlander Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:16

grinnik Lips are sealed Lips are sealed

tja, wat moet ik nou zeggen, ik werk met sportpaarden zit een te groot verschil van aanpak ik. Ik heb wel eens gemeend dat shetlanders het gewoon lekker vinden om een pak slaag te krijgen.............

Maargoed misschien moet je gewoon maar niet longeren, mischien vind hij het voor de kar wel leuk en kan je op die manier verder

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:17

ja, we hebben geen kar... en aangezien ze niet van mij is ga ik niet zelf helemaal een karretje enz kopen... Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:48

Als je niet longeert in het land waar het beestje normaal graast, moet het paardje gewoon luisteren. Het is inderdaad beter om buiten te longeren zeker als het binnen erg stoffig is. Ik wil je wel helpen maar dan moet je even telefonisch contact opnemen (0527-275122 of 06-25320852) omdat dat makkelijker gaat. Dan krijg je tenminste niet zoveel tekst. Dus als je behoefte hebt moet je maar eens bellen.