[OV] freestyle / VD

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

[OV] freestyle / VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 17:55

Ik kom tegenwoordig topics tegen over VD waarin wordt gesproken over zonder zadel en hoofdstel rijden etc. Volgens mij heeft dit echter niks met VD te maken, en hebben we het hier over freestyle.
Of zit ik er nu naast?

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:02

Ja ik dacht dat bij VD de dingen horen die je naast je paard doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 18:03

Dat hoeft niet zo zeer, buigen, spaanse pas, steigeren etc etc kan allemaal onder de man.

Zowiezo is VD beetje vaag begrip, want steigeren en spaanse pas is volgens mij weer hoge school dressuur (mits goed uitgevoerd)

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:08

Dat komt denk ik door een antwoord wat ik in een topic gaf. Door het vrijheidsdressuren is het vertrouwen tussen mijn pony en mij groter geworden, en daardoor kan/durf ik nu zelfs te rijden met mijn pony zonder zadel en hoofdstel. Dit heeft ook niks met de vrijheidsdressuur te maken, maar je kan het er wel mee bereiken, althans ik dan. En in combinatie met NH bij mij.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:32

Hmm, als ik mijn paard laat liggen (zonder hoofdstel/zadel/halster oid) , ik klim erop, laat hem weer opstaan en dan dingen doen, is dat dan VD of freestyle rijden??? Ik plaats alles niet zo in een hokje eigenlijk.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:41

Ik denk inderdaad niet dat je zoiets in een hokje moet plaatsen.
Ik denk dat alles het beste verloopt als je het gewoon doet zoals je het zelf aanvoelt en wat het fijnste werkt en dan maakt de naam verder erg weinig uit volgensmij....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:43

Als je een topic plaats moet je gewoon ff kijken wat er het best bij past. Maar er zijn zo veel dingen die niet speciaal ergens bij horen.
Maar zonder zadel en hoofdstel rijden vind ik meer naar freestyle gaan. Iig geen VD.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:44

freestyle maar ook wel vrijheidsdressuur (vrijheid=zonder zadel en hoofdstel) (dressuur= is het rijden zelf).

Volg drachtige merries Dewi en Myrthe (Goldstar du Bois)
Laila ik ben zo blij dat ik nog elke dag van jou mag genieten.
http://www.stalmyrza.nl voor de fokkerij en verkoop.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:47

Haha ja zo kun je het ook lezen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:12

Dressuur komt van dresseren, dus dan is dressuur ook zeker niet alleen rijden Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie