[LO] wanneer zit pessoa te strak???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

[LO] wanneer zit pessoa te strak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:53

Ik longeer m'n Fries regelmatig met zo'n zelfgemaakt pessoa-tuigje. maar wanneer staat zo'n ding eigenlijk te strak afgesteld??? of misschien anders gezegd, wanneer zit hij precies goed???
Ik doe hem ik het begin heel los, en als hij even gelopen heeft, iets strakker. hij staat ong. zo strak dat hij z'n hoofd niet helemaal omhoog kan doen, maar weer los genoeg om met z'n hoofd iets lager dan z'n knieen te lopen. hij loopt hier lekker mee en wordt er goed soepel en ontspannen mee.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 06:35

Je paard moet nog wel met zijn hoofd in zijn natuurlijke houding kunnen lopen, anders wordt hij in een bepaalde houding gedwongen en dat mag niet het is een hulp-middel. Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:40

Wat versta je hier onder een natuurlijke houding? Het is wel de bedoeling dat hij nageeft en zijn achterhand erbij houdt. Dat is volgens mij niet heel erg natuurlijk voor een paard...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:45

Citaat:
Je paard moet nog wel met zijn hoofd in zijn natuurlijke houding kunnen lopen, anders wordt hij in een bepaalde houding gedwongen en dat mag niet het is een hulp-middel

Daar ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je een hulpteugel gaan gebruiken als het paard in de natuurlijke houding moet lopen?

De pessoa-teugel is inderdaad een hulpteugel. Hij helpt het paard zijn rug te gebruiken. Als je hem te los hebt, zal hij zijn rugspieren niet optimaal gebruiken.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:24

Maar dan wel met druk op de pessoa Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker