[LO] Gekke Pony tijden longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

[LO] Gekke Pony tijden longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:05

Hallo,

Mijn arab van 5 jaar is moeilijk te longeren. Hij is de eerste 10 minuten zo gek als een deur. Echt keihard rennen en bokken etc. etc. Daarna loopt hij rustig (als hij niet schrikt.....) Toch vind ik het een probleem aangezien hij eigenlijk rustig moest zijn vanwege peesblessure van 1 jaar geleden aan achterbeen.... Als ik hem aan de bijzetsteugels zet is het net zo erg...
Ook haalt hij uit als hij van mij af moet gaan stappen om op de volte te gaan. Wie heeft hiervoor de oplossing..... Hij mag nog niet los en ik snap dat hij zijn ei kwijt moet maar ik wil niet dat hij weer zijn blessure terugkrijgt.

Larissa

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:10

ik zou iemand zoeken waarmee je kan dubbel longeren.
en voordat je gaat longeren zou ik hem eerst de ronde een aantal keer rustig (onder het tempo) laten lopen aan de hand. en dan de longeerlijn steeds een stuk langer maken.
Na een aantal (misschien wel vaak) keer herhalen zul je zien dat je paard in de gaten heeft dat hij zich aan moet passen aan jou tempo en zal hij rustiger worden.
Succes er mee!

nimgo
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:32

mijn pony deed dat in het begin ook toen zij iemand dat ik de longeer lijn over het hoofd vast moest maken dus door het bid aan de kant waar jij staat en dan over het hooft en aan de andere kant aan het bid vast klikken en dit werkte wel bij mij je hebt zo veel meer grip op je pony

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:18

laat iemand in de longeerbak mee lopen zonder touw. Laat hem dat wennen. Dan met touw maar je blijft bij hem lopen. Dan ga je de volgende keren steeds een stukje verder van hem vandaan. Begin wel in stap (en draf?) en als alles goed gaat in galop.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:38

denk je niet dat het aan je zelf ligt je hebt alweer problemen mischien doe je zelf iets verkeerd mischien rij je scheef,heb ik ook gehad informeer er maar eens na bij je instructiese die kan je recht laten rijden want als je zo door rijd veroorzaak je hoefkatrol

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:21

nano schreef:
denk je niet dat het aan je zelf ligt je hebt alweer problemen mischien doe je zelf iets verkeerd mischien rij je scheef,heb ik ook gehad informeer er maar eens na bij je instructiese die kan je recht laten rijden want als je zo door rijd veroorzaak je hoefkatrol


Dit slaat nergens op Haha!

Ik denk dat je hem misschien een PAAR KEER per dag kun pakken om m te laten lopen, in het begin zal ie idd wel druk zijn, maar dat gaat vanzelf over, en daarna kun je m pas ECHT longeren.

Dat uithalen moet je m echt afleren trouwens, dat is bloedlink. Keer flinke tik op de kont als ie alleen al zn oren plat legt of zn ogen wegdraait (daar begint het mee namelijk).