[LO]Bijzetten met longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:48

SuperPepeijn"]
[quote="Appie schreef:
Ja, ik maak gebruik van de longe. Wat is de bedoeling van deze vraag?
interesse. ik wil nl. graag een beeld maken en foto's zijn geen optie geloof ik.
[/quote]

Ikvind je vraag ook wat vreemd overkomen.....
Het is goed dat je je eem beeld probeert te vormen en dat dat moeilijk is begrijp ik ook omdat jij waarschijnlijk op een andere manier traint. Ik heb je nog nooit zien trainen maar uit je reacties kan ik me daar wel een voorstelling van maken. Maar omdat iemand anders op een andere manier traint met goede resultaten en jij daar (nog) geen duidelijk beeld bij hebt, betekent dat niet dat zo'n methode niet werkt. Foto's heb ik wel maar wat voegt dat toe? Die foto's kan ik wel van het net gehaald hebben of misschien is het wel een paard van een ander.........nee, ik heb niet weer zin in een zinloze discussie. Wij longeren paarden en pony's in principe met een halster aan een longeerlijn. We hebben de cirkel niet afgezet omdat wij alle ruimte van een bak benutten met longeren(wij verliezen dan geen aanleuning en regelmaat en de paarden rennen ook niet weg) Het is de manier waarop de commando's worden gegeven, welke commando's worden gegeven, de afwisseling tijdens het longeren(overgangen, van hand veranderen en balkjes) en de verhouding tussen longeerder en paard(hoeveel vertrouwen heeft het paard in de longeerder, hoe duidelijk is de rang van ieder) En dat allles werkt gewoon goed.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:38

machie schreef:
[En veel galopperen... Een 3 jarige Verward Lijkt me zelf niet zo heel erg verstandig
.
[/quote]

en waarom dan niet? niets is beter voor een 3 jarige dan galopperen. Het is een ideale manier om een paard soepeler en sterker in de rug te krijgen. Sjef janssen zegt juist dat er bij jonge paarden veel te weinig aandacht wordt besteed aan het galopperen terwijl het juist zo belangrijk is. Maar ik vind wel dat je een 3 jarige niet te veel en ook niet te intensief moet longeren. WAnt het is erg belastend voor de jonge pezen. Ik had ook niet in de gaten dat het hier om een 3 jarige ging.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 27-06-03 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:48

Ik ga hier helemaal met Desiree mee.
Galloperen is goed voor een jong paard om zijn eigen balans goed te kunnen vinden.
Verder ben ik het er ook mee eens dat je moet zorgen dat je jonge paard wel goed getraint, maar zeker niet te zwaar getraint wordt aan de longe omdat dat niet goed ik voor de jonge spieren en pezen. En longeren vraagt nogal wat van deze onderdelen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:19

Aqua8horse"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Appie schreef:
Ja, ik maak gebruik van de longe. Wat is de bedoeling van deze vraag?
interesse. ik wil nl. graag een beeld maken en foto's zijn geen optie geloof ik.
[/quote]

Ikvind je vraag ook wat vreemd overkomen.....

Maar omdat iemand anders op een andere manier traint met goede resultaten en jij daar (nog) geen duidelijk beeld bij hebt, betekent dat niet dat zo'n methode niet werkt. Foto's heb ik wel maar wat voegt dat toe?
[/quote]jammer dan dat jij de vraag vreemd vindt overkomen.

ik weet niet of jij goede resultaten haalt, want ik heb nog niets gezien en iedereen kan wel iets neerzetten. daarom vraag ik ook om foto's. foto's geven jouw verhaal toch wat meer geloofwaardigheid, want daar ontbreekt het nog steeds aan. maar goed dat is intussen al een aantal keer gevraagd en ik heb nu nog minder hoop iets te zien als toen ik er in het begin om vroeg.

Amor Vincit Omnia

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:41

Dit wordt haast kinderachtig, sorry hoor. Als je wat wil zien kom je gewoon geheel vrijblijvend kijken....je hebt toch niets te verliezen?
Het is jammer als jij het allemaal ongeloofwaardig vindt, maar daar heb ik geen moeite mee. Ik heb je nu een aantal PB gestuurd maar kennelijk snap je het nog steeds niet helemaal. Foto's zeggen mij niets dus vandaar!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:11

Sorry Aqua8horse, ik denk dat Sp hier gewoon vraagt om iets wat hem niet helemaal duidelijk is. Ik denk dus dat hij wel een hele terechte vraag stelt om te vragen om foto's. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar hoe het er uit ziet.
Jou zeggen foto;s dan wel niks maar ik kan me bij het zien van foto's in elk geval wel een beeld schetsen van hoe jij het allemaal een "beetje" bedoeld.
Misschien als je wat plaats stuit dat oo kop iets minder onbegrip van sommige mensen.

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:55

eigenlijk wil ik er ook wel foto's van zien.
Wil met Baloe best naar die clinic komen, maar vorm mezelf graag een beeld van te voren....

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 18:58

ik zou graag foto's willen zien zodat we een beeld kunnen krijgen.
voor jou kunnen fotos misschien niets zeggen maar voor ons ligt het kennelijk anders?!

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:30

Ik zou het ook leuk vinden om foto's te zien, gewoon omdat ik het erg interessant vind om te zien hoe die paarden dan lopen. Ik vind het erg lastig om het me voor te stellen, dus daarom zou ik foto's leuk vinden.

Overigens heb je ook namens mij een pb gehad van Geral, aqua...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:38

Heej ik sta best open voor jullie methode maar ik heb wel een paar vraagjes. Longeren jullie met 2 lijnen? (op www.hoefkatrol.nl doen ze dat wel en dan gaan paarden inderdaad best snel nageeflijk lopen en dan heb je geen hulpteugels nodig) Wanneer vinden jullie dat een paard goed loopt? Neusje over de grond en achterhoeven in de afdruk van de voorhoeven? Ik vind dat het meest ontspannen en als ik mijn pony zonder hulpteugels longeer doet ze dat pas na 20 minuten. Ik denk dat veel mensen op bokt graag een opgerichte dressuurhouding zien en ik denk eigenlijk niet dat dat met 1 longeerlijn te verkrijgen is. Maar als jij een foto hebt van een paard opgericht aan 1 enkele lijn dan zie ik het graag. Enne ik val je niet aan ofzow ik heb het gewoon nog nooit gezien.

Ponyloze bokker!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:00

hallllooohoooo dit topic is van voor de oorlog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:04

gijsenkim schreef:
hallllooohoooo dit topic is van voor de oorlog

die van Irak ? Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:20

Voetbaloorlog ? Knipoog
Anyway, dit is een erg oud topic, vandaar een slotje.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:49

En.. waar blijft nu het slotje? Haha!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:18

Haha!. Hier dan Haha!.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers