[AR] Ervaringen concourswagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Ervaringen concourswagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:17

Volgend jaar moet het er toch van komen en wil ik graag, enkelspan dressuur en vaardigheid, gaan rijden.
Ik heb een ontzettend fijne marathon-/recreatiewagen van Leon en ben nu op zoek naar een fijn licht concourswagentje voor een Welsh A (ongeveer 1,25).

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met verschillende wagens...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:29

ik men dressuur met een welsh (125cm) met een concourswagentje, lekker licht in gewicht, zodat ze haar bewegingen beter kan laten zien.
ik ben er reuze blij met de concourswagen en krijg ook steeds te horen, dat we een leuke combinatie zijn.
vind zelf een marathonwagen te grof voor mijn welsh, maar zal over 2 jaar er wel aan moeten met een 2span welshjes.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:41

@happytime: wat voor soort wagen rijd je dan? Van welke bouwer, geremd, extra zitje er op, waar moet ik op letten bij aankoop?
Heb je hem eventueel zelf opgeknapt/uitgebreid...

Hahaha, je leest het ik ben ontzettend nieuwsgierig ;) .

Hij trekt de marathonwagen ook goed, maar een concourswagentje oogt mooier en doordat het minder zwaar is kunnen ze idd al hun energie in hun bewegingen laten zien.

Afbeelding

Dit is één van de pony's voor de marathonwagen, hier loopt hij voor de tweede keer in enkelspan, is een beetje onduidelijke foto, sorry.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:46

Je zoekt dus eigenlijk een concourswagentje voor een kleine maat hackney begrijp ik, het zelfde wat wij voor Eros voor een grote maat hackney hebben (zie onderschrift) ?
Ik weet niet of deze wagentjes nog nieuw gebouwd worden, maar ik ken wel iemand die regelmatig zo'n wagentjes te koop heeft van mensen die stoppen met de hackneysport, hij traint zelf ook hackney's voor shows.
Maar ze zijn niet goedkoop hoor ;)
Als je het telefoonnummer van die man wil moet je maar even een PB sturen.

Maisie

Re: Ervaringen concourswagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:45

ik zou idd ook nog wel een concourswagen willen maar dan wel geremd. Ben heel benieuwd wat er in dit topic naar voren komt.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:56

Ik heb vorig jaar de dressuur/vaardigheid altijd met de concourswagen gereden omdat de marathonwagen toen te zwaar was voor mijn gevoel. Nog train ik er veel mee.
Afbeelding
Oeps, zweep niet in de hand... :D

Persoonlijk spreekt het type wagen dat v/d Mee bouwt wel aan, alleen zijn ze een beetje prijzig.
Als ik een nieuwe wil hebben dan bestel ik ze bij mijn fabrikant en laat het precies op mijn maat maken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:11

@BD: die wagens van Van der Mee spreken mij idd ook aan!

Hahaha, op mijn fotootje heb ik ook de zweep niet in de hand, maar dat is bij mijn niet uitzonderlijk :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:50

ik heb inderdaad een licht hackneywagentje,stond hier bij dealer tweedehands te koop, kwast erover en nieuwe bandjes en klaar.(jammer dat het mij niet lukt om foto"s vanaf mijn album te plaatsen hier op bokt) :(
die van mij is niet geremd,helaas,maar tot nu toe nog geen problemen gehad,ook niet met vaardigheid.
op marktplaats staan ze nog weleens, ik had er 350,- voor betaald paar jaar geleden.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:55

Ik rij ook met concourswagentje. De voordelen zijn hierboven al genoemd, lekker licht en niet zo 'lomp' voor een welsh A'tje.
Enige is dat mijne al wat jaartjes oud is en niet onderdoor kan draaien, dus die moeten we nog verbouwen wil ik ermee mogen starten (vaardigheid).

Afbeelding

Karretje is door iemand hier uit de buurt gemaakt.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:59

Ik heb een concourswagen van van der Mee en daar ben ik ontzettend blij mee! Lekker licht, maar wel super degelijk, stabiel en veilig. Heb er heel wat bos mee gecrossed, en dat kan hij helemaal hebben. Echt een superfijne wagen, maar kost wel wat!

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:11

zoals hierboven heb ik ook gehad...een van der mee...heerlijke wagen!
Alleen moeilijk om 2e hands aan te komen.
Vooral belangrijk dat je eronderdoor kunt draaien! (rem is pluspunt)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:14

Wij hebben er nog een concourswagen van van der Mee staan, hij is ons toch net te groot voor onze shetlanders, ook al kan het wel met de grootste van 1.12, maar we vinden even kleiner toch mooier. Hij is dus te koop, zou ideaal zijn voor een C/D pony. Hij draait onderdoor, maar is niet geremd.
Hij staat trouwens in mijn profiel, het is de laatste foto, loopt een shet van 1.10 voor.