Ik was gisteren op de manege en toen vertelde een meneer dat hij iemand kende met een systeem dat je achterop de trailer kon hangen. Hier kwam geen schroeven of boren aan te pas, maar puur aandraaien en nog wat dingetjes. Je kon hem ook in lengte verstellen zodat hij op elk type trailer paste.
Ik ben hier naar opzoek omdat ik momenteel zelf nog geen trailer heb en dit dus telkens snel los kan maken en op een andere kan bevestigen.
Wie kent dit systeem? Waar kan je dit halen? Wat is de prijs hiervoor?
Ik kom eigelijk nooit draverseigenaren tegen (ik ben namelijk in het bezit van een grote shetter) , mochten mensen weten wat ik bedoel hoor ik het graag, ik wil vooral weten waar ik het kan kopen
of ga ff naar een draf entertainment in zwaanshoek, dat heet Rob de Vlieger, die kan het je uitleggen???
Hij staat op internet en dan kan je het vragen en afspraak maken.
Dat is nog dichterbij dan Alkmaar.
fransje23
Geplaatst: 13-09-09 00:17
Arabesk schreef:
moet je op maandagavond een keer naar alkmaar komen dan zie je allemaal van die trailers voorbijkomen met sulkys achterop
Dat heeft voorlopig geen zin want de baan is wegens verbouwing voorlopig gesloten
Michelle_Don
Geplaatst: 13-09-09 10:02
ik heb er ook aan gedacht om een sulky achter op de trailer te bevestigen. Totdat KCS in boxtel vertelde dat hij mij geen sulky wilde verkopen als ik dat zou doen. Reden hiervoor is de balans van de trailer. Als je met een normale sulky (dus niet draverssulky's) een noodstop moet maken op de snelweg is je trailer niet meer stabiel doordat de kogeldruk te laag is. Een gewone trailer is niet uitgebalanceerd (qua wielbasis) om daar een sulky van 75 kilo en meer aan de achterkant op te hangen. je kogeldruk is 50/75 kilo normaal gesproken hang iets van het zelfde gewicht of meer aan de andere kant van de wip en zie wat er gebeurd. Voldoende kogeldruk heb je nu eenmaal nodig voor een goede wegligging. Als je dus voor een verassing komt te staan in het verkeer haal je vast en zeker de krant met een paar schokkende plaatjes!!!!
Uiteraard heeft de verkoper van de onderdelen voor bevestiging dit verhaal in de lucht geslagen. Maar toen ik extra navraag heb gedaan bij een trailerboer werd mij hetzelfde verteld als dat KCS al eerder zei!!!
een kennis van mij heeft een beugel onderop de laadklep. Daar kan ze de sulky rechtop op zetten en vervolgens met spanbanden aan de laadklep vast zetten. Is wel een mini sulky
ja die zag ik inderdaad ook al, jammer dat de trailer niet gelijk te koop meer stond we gaan opzoek naar een trailer, ik zag ook een trailer die ruimte heeft op de voorkant ook mooi!