[AR] kosten laten beleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

kosten laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:08

ivm chronisch tijdgebrek overweeg ik mijn pony weg te brengen om voor de wagen te laten beleren. Ik kán het wel zelf, maar als we op dit tempo door gaan staat de volgend jaar een keer voor de wagen ;)

ik heb echter geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Hoe lang ben je je pony ongeveer kwijt? (kan niks, enkel nu gelongeerd met schoftje en hoofdstel met kleppen, ben ik aan het uitbouwen, dus steeds een stukje tuig erbij ;) ) en wat voor kosten moet je op rekenen?

iemand enig idee?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:37

Ik heb dit voorjaar mijn 3-jarige pony 2 weken weggebracht om haar te laten beleren. Toen ik haar wegbracht kon ze niets, en toen ik haar ophaalde liep ze prima voor de wagen.

Tussendoor ben ik 3x wezen kijken, waarbij ik de laatste 2x onder begeleiding al zelf met haar gemend heb. Die laatste keer heb ik haar meteen mee terug naar huis genomen.

Totale kosten waren Euro 210,=

xElienx

Re: kosten laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:43

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:54

Ik heb mijn fjord in 2004 laten beleren op een bekende stal hier in de buurt.
Ik heb een dealtje kunnen maken door mijn kieffer zadel erop in te ruilen maar omgerekend was het beleren zo'n 5 a 600 euro. Hij heeft er 5 weken gestaan, ze hebben hem lekker door gereden voor me. Hij is zelfs nog thuisgebracht omdat ik destijds in het ziekehuis lag met mijn rug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:19

marjaR: 2 weken vind ik wel heel vlot...

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:54

stef schreef:
ivm chronisch tijdgebrek overweeg ik mijn pony weg te brengen om voor de wagen te laten beleren. Ik kán het wel zelf, maar als we op dit tempo door gaan staat de volgend jaar een keer voor de wagen ;)

ik heb echter geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Hoe lang ben je je pony ongeveer kwijt? (kan niks, enkel nu gelongeerd met schoftje en hoofdstel met kleppen, ben ik aan het uitbouwen, dus steeds een stukje tuig erbij ;) ) en wat voor kosten moet je op rekenen?

iemand enig idee?

Wij zijn gewend E160 per week te betalen, meestal blijven ze 4 - 6 weken. We krijgen ze volledig mak en verkeersmak terug. Paarden zien er prima uit als ze terug komen, niet mager en geen verwondingen!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:16

stef schreef:
marjaR: 2 weken vind ik wel heel vlot...

Misschien wel, maar ze deed het na die 2 weken echt prima. Ze begreep de stemcommando's en volgde die netjes op, er zat goed stuur en rem op en ze was na die 2 weken ook zo goed als verkeersmak. Alleen groot verkeer vond ze nog eng (nu ook nog trouwens).

Deze man beleert heel veel paarden en pony's voor anderen en doet dat meestal in 2 weken. Alleen als er bijzonderheden zijn wordt er extra tijd bij geregeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:29

en je paard kende nog helemaal niks toen ze daar naartoe ging? Ook niet ohz of iets?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:52

Nee, ze kende echt nog niets. Was net 3 jaar.

Ik had alleen wel eens met haar gewandeld. Niet heel vaak, maar wel langs de weg, dus auto's en brommers e.d. kende ze al wel een beetje voor ik haar wegbracht.
Maar tuig en wagen e.d. kende ze echt nog niet. Ze had nog nooit een hoofdstel opgehad

De laatste keer dat ik zelf bij haar beleeradres met haar reed keek de man goed of ik zelf goed met mijn pony kon rijden... of ik me er vertrouwd mee voelde en er ook goed mee durfde te rijden.
Maar het ging echt prima, dus heb ik haar toen na die 2 weken mee naar huis genomen.
Ik kreeg als "huiswerk" mee om zeker de eerste tijd echt meerdere keren per week met haar te rijden, omdat een en ander wel nog wat moest bezinken.

Sindsdien rijd ik thuis zelf met haar, veelal over de weg maar sinds kort ook regelmatig hier thuis in het weiland omdat ik wat meer richting dressuur wil gaan oefenen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 08:04

ik kan me echt niks voorstellen met 2 weken....

Ik heb die van mij nu dan 4 weken en heb dr net zover dat ze braaf met schoftje om een rondje loopt aan de lijn

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:55

Zoals ik al zei: deze man beleert heel veel paarden en pony's voor anderen. Hij heeft regelmatig zo'n 7 paarden tegelijk op stal staan waar hij mee bezig is.
Zijn agenda is heel vol. Als je hem belt kan het zomaar zijn dat hij pas volgend voorjaar tijd voor je heeft.

Als hij het niet goed zou doen zou hij toch niet zoveel klandizie hebben lijkt me.

En mijn pony deed en doet het echt prima. Als hij haar overvraagd had dan zou ik dat toch moeten merken doordat ze bijvoorbeeld bang zou zijn voor het opleggen van het tuig o.i.d.

Maar goed, ik hoef geen reklame voor hem te maken. :-)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:04

Het zal wel iets te ver zijn voor je maar hier onder de rook van Zwolle zit stal van Weeghel en daar hebben ze een vaste prijs ongeacht de tijd dat de pony of het paard er staat!
http://www.stalvanweeghel.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 12:55

Marja: is ook zeer zeker geen kritiek, alleen kan ik me er gewoon echt geen voorstelling bij maken ;)

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:04

Misschien eens een idee voor te kijken bij Rini Rutjes in Weert, onze fries is nu 3 weken terug van Rini en doet het echt super, hij kon echt helemaal niets, alleen het halster..nog niet eens vast staan.
Normaal gesproken krijg je ze naar 4 weken terug maar ons paard is toch wat langer gebleven dat het ook allemaal goed ging.je mag naar 2 weken gaan kijken en daarna zelf op de bok voor samen te oefenen.
Kijk maar een op hun website.

Succes

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:35

stef schreef:
Marja: is ook zeer zeker geen kritiek, alleen kan ik me er gewoon echt geen voorstelling bij maken ;)

Is goed hoor :-)

Als je wilt kan ik je per PB wel zijn naam en tel.nr. geven. Dan kun je eventueel zelf eens informeren.
Maar het is voor jou wel behoorlijk ver weg (nl. in de Achterhoek), dus ik kan me voorstellen dat je dichterbij ook wel iemand kunt vinden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:04

Ilona_D schreef:
je mag naar 2 weken gaan kijken en daarna zelf op de bok voor samen te oefenen.

Je mag na 2 weken komen kijken? Wat gebeurt er dan in die 2 weken dat je niet mag komen kijken? :?

@ Hoeftniet, bij welke stal is dat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:47

vraag ik me idd ook af. Als ik mijn paard ergens breng, wil ik ten alle tijden zomaar binnen kunnen komen vallen. Tis tenslotte MIJN paard, en daarbij betaal ik ergens voor en heb ik IMO dus recht om te weten wat er gebeurt. Als dat niet kan, zoek ik wel een ander.

Vind het wel erg moeilijk om uberhaubt ook te bepalen wie wel en wie niet. Namen zeggen me bijzonder weinig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:49

Namen zeggen mij ook niet direct iets, het is altijd het beste om ter plekke te gaan kijken en praten... en dat gerust bij meerdere locaties. Je wilt toch goed kunnen bepalen waar je je paardje achterlaat en als je op zoek bent naar een hengstenhouder of een pensionstal, is het ook vrij normaal dat je bij meerderen gaat kijken. Dus hierbij net zo goed toch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:52

naja, het liefst laat ik dr door mn instructeur beleren, maar die heeft ook geen tijd. En hij is te lang uit het echte wereldje zeg maar om goed te adviseren.
Hoeft voor mij ook echt geen prof stal te zijn ofzo, het moet idd gewoon goed voelen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:52

Ik heb goede ervaringen met stal Blakheide, maar dat is wel redelijk aan de prijs...
Ze zijn daar wel heel deskundig en de paarden worden er supedr verzorgd.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:22

snowdon schreef:
Je mag na 2 weken komen kijken? Wat gebeurt er dan in die 2 weken dat je niet mag komen kijken? :?

Na 2 weken hebben ze een presentabel resultaat. Daarvoor is er niks interessants te zien: gewenning aan tuig en kar, banden slepen en zo... Waarom toch altijd die achterdocht?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 10:04

omdat je neerzet dat je na 2 weken mag komen kijken, dan ga ik ervanuit dat je de eerste 2 weken dus niet mag komen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:37

Gewenning aan tuig en kar vind ik persoonlijk toch wel zeer interessant hoe mijn paard daar op reageert en hoe daar mee om word gegaan :j

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:51

Ik be ntoevallig ook aan het rondkijken ervoor.
Heb er een gevondne in Doorwerth, staat mijn paard ook dus opzich best handig
350 eurie per maand komen ze 3 keer per week langs.
Uiteraard mag ik overal mee helpen, wil ik ook!
Tuig en kar van hun zijn hierbij inbegrepen, heb je ditzelf al wordt het minder.

Ze geven ook mencursussen dus dat komt mij erg goed uit!

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:38

Ik had een goed adres voor ongeveer 150 euro per maand, alles inbegrepen, dus stalling, voer, gebruik rijtuig en tuig, verzekering + het beleren waarbij het paard dagelijks voor de wagen komt. Gemiddeld 4-6 weken nodig en daarna evt. nog begeleiding thuis voor 50 euro per keer. (ongeacht de tijd die het duurt).