[NH]HEEEEELP paard sprong over de omheining!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:20

Rivella-R@chella schreef:
ja dat snap ik cassidy, maar als een hengst ze even laat weten wie hij is blijven ze ook niet de hele dag achter hem aan lopen. ik wilde dus dat er een soort teken was van beloning. Van goed zo je hebt me zo goed gevolgt en gehoorzaamd, ga nu maar lekker ontspannen en grazen. ik wilde gewoon dat dat kon. ik weet wel dat het psychisch heel zwaar is voor het paard (zo'n join-up).

groetjes Rachel
ps: cassidy, je hebt toch de video 7 games. Is dat een goede video om mee te beginnen? ik heb die van emiel voest al, maar daar kan ik toch niet zo heel erg veel mee (ja wat grondoefeningen die hij laat zien, maar het wijken zijwaarts zeg maar, begrijpt ze niet).


tuurlijk kan een paard na zoiets wel rustig eten. als jij rustig bent voelt hij ziech ook rustig en kan hij dus rustig gaan eten, maar hij zal jouw ten alle tijden in de gaten houden. sla jij op de vlucht dan moet hij ook.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:25

phoenix4ever"]
[quote="Rivella-R@chella schreef:
ja dat snap ik cassidy, maar als een hengst ze even laat weten wie hij is blijven ze ook niet de hele dag achter hem aan lopen. ik wilde dus dat er een soort teken was van beloning. Van goed zo je hebt me zo goed gevolgt en gehoorzaamd, ga nu maar lekker ontspannen en grazen. ik wilde gewoon dat dat kon. ik weet wel dat het psychisch heel zwaar is voor het paard (zo'n join-up).

groetjes Rachel
ps: cassidy, je hebt toch de video 7 games. Is dat een goede video om mee te beginnen? ik heb die van emiel voest al, maar daar kan ik toch niet zo heel erg veel mee (ja wat grondoefeningen die hij laat zien, maar het wijken zijwaarts zeg maar, begrijpt ze niet).


tuurlijk kan een paard na zoiets wel rustig eten. als jij rustig bent voelt hij ziech ook rustig en kan hij dus rustig gaan eten, maar hij zal jouw ten alle tijden in de gaten houden. sla jij op de vlucht dan moet hij ook.
[/quote]

En als jij loopt te ijsberen, heen en weer loopt en spullen loopt op te ruimen, zal hij proberen bij je te blijven....

Hij zal op dat moment beslist NIET gaan grazen...niet als je de join-up goed hebt gedaan...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:46

nee waarschijnlijk niet. ik zei ook dat je rustig er bij moet blijven of weg gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:11

En daar had Rivella het nou net NIET over. Ze wilde dat het paard rustig zou gaan grazen na de join-up TERWIJL zij aan het opruimen is. Doe dan de join-up NIET, of VERBAAS je NIET over het gedrag van het paard.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:18

Een hek van 1.10 is ook niet echt heel hoog. 1.50 is toch wel het minimum dat je bij dat soort dingen moet gebruiken.
Alhoewel... mijn PONY is al een keer over een hek van 1.45 gesprongen met vrijspringen. Iets té enthousiast!

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 20:11

ja weet niet precies hoe hoog het draad hangt, maar bij de uitgang: 1.10-1.30m echt niet hoger geloof ik. (zal het eens opmeten).

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:53

Cassidy schreef:
En daar had Rivella het nou net NIET over. Ze wilde dat het paard rustig zou gaan grazen na de join-up TERWIJL zij aan het opruimen is. Doe dan de join-up NIET, of VERBAAS je NIET over het gedrag van het paard.


dat moet ze dus ook gewoon niet doen. opruimen kan ook later

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:43

nou ik laat haar liever nog even buiten in de bak ipv op stal

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:08

Rivella-R@chella schreef:
nou ik laat haar liever nog even buiten in de bak ipv op stal


maar moet je dan meteen na het NH-en opruimen? Of kun je wachten tot je paard binnen staat en dan gaan opruimen?

Het gaat hier om de timing (van het opruimen), niet om het feit dàt je gaat opruimen.

Natuurlijk is het alleen maar fijn voor het paard als het zo lang mogelijk buiten kan zijn...

salinero

Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:12

Wat neer voor je maar het doet me denken aan mijn vroegere shet. Niet dat die erover sprong hoog maar hij liep gewoon dwars door de heg! Tja, toen moest er maar schrikdraad komen! *LOL*