[NH] Welke methode/persoon de beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 10:25

PBill schreef:
Klaus Hempfling..
GaWaNi..

Maar zoals al gezegd, het beste is van alles een beetje. Er is er nooit 1 helemaal 100% goed voor alle paarden, problemen.. dus is het handig om van alles iets te weten en dan te kijken wat je het beste toe kunt passen op jou situatie (combinatie).


ja die zijn ook erg goed. vind klaus wel wat zweverig, maar gawani is super. zeker zijn boek echt mooi vind ik.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:32

Ik ben heel tevreden over Terra Natura.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:38

Rocco schreef:
Ik ben heel tevreden over Terra Natura.


Voor een buitenstaander is Pieter Baalbergen (PB) moeilijk te volgen. Hij heeft geen goed gestructureerd programma, en als je een demonstratie van hem hebt gezien, zie je wel de effecten van wat hij doet, maar je kunt het moeilijk navolgen. Hij praat zachtjes, je ziet hem lopen, paard maakt wel of geen contact met hem. Daarna ga je naar huis, met een adres in je zak waar je heen kunt, maar zelf kun je er niet mee aan de slag.

Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit of iemand nu een vierkante kraal gebruikt of een ronde (zijn de woorden van PB). Als je je verdiept in de psychologie van het vluchtdier paard, begrijpt hoe hij denkt en anders leert kijken en reageren, kom je al een heel eind...